۰
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۵

اگر خودزنی نکنیم در روسیه صعود می‌کنیم

شهرام اصغری
سال‌ها بود که آرزو می‌کردیم یک مربی سرشناس و درجه یک دنیا هدایت تیم ملی را بپذیرد. مدیران فدراسیون فوتبال گاهی با مذاکرات و خبر پراکنی‌های خود وعده جذب یک مربی سرشناسی را می‌دادند اما در نهایت مربی مشهور، کاربلد و سرشناس برای کار به ایران نمی‌آمد و تمام اخبار در حد شنیده باقی می‌ماند
اگر خودزنی نکنیم در روسیه صعود می‌کنیم
سال‌ها بود که آرزو می‌کردیم یک مربی سرشناس و درجه یک دنیا هدایت تیم ملی را بپذیرد. مدیران فدراسیون فوتبال گاهی با مذاکرات و خبر پراکنی‌های خود وعده جذب یک مربی سرشناسی را می‌دادند اما در نهایت مربی مشهور، کاربلد و سرشناس برای کار به ایران نمی‌آمد و تمام اخبار در حد شنیده باقی می‌ماند تا این که در مقطعی پای مربی بزرگی چون «کلمنته» به کشور باز شد که اهالی فوتبال و رسانه نزدیک بود از فرط ذوق‌زدگی در همان فرودگاه امام‌خمینی(ره) فاجعه بیافرینند و این مربی بزرگ و نامی از پله‌های برقی فرودگاه سقوط کند و... خدا را شکر آن حادثه به خیر گذشت تا پس از مذاکرات نصفه و نیمه فدارسیون با «کلمنته» او رسما تهران را ترک کند و باز هم حسرت و افسوس در دل هواداران و عاشقان فوتبال لانه کند بالاخره پس از کش و قوس فراوان فوتبال ما توانست پای یک مربی باکلاس و اهل فن را به کشور باز کند مربی بزرگی که هیچ کس در کارنامه و حرفه‌ای‌گری او شکی ندارد اما حالا پس از گذشت حدود 7 سال همکاری این مربی با فدراسیون فوتبال برخی مخالفان کارلوس کی‌روش به صورت علنی شمشیر به دست گرفته‌اند و هر طور شده می‌خواهند با ضربات خود چه از روبرو و چه از پشت و به صورت ناجوانمردانه این مربی را به زمین بزنند. حتی شده به قیمت حذف و نابودی تیم ملی!
خوشبختانه با وفور رسانه‌ها مخصوصا رسانه‌های بخش فعال مجازی دیگر دست این قبیل افراد برای همگان رو شده و نیات شوم و پلید مخالفان فوتبال ملی برای همگان آشکار شده، افرادی که پیرامون این فوتبال پردرآمد! رخنه کرده‌اند و هر طور شده می‌خواهند به نفع خود اقداماتی انجام دهند که بی‌شک به نفع عامه مردم و مصالح
ملی نیست! شاید برخی از مخالفان فعلی کی‌روش همان افرادی باشند که تومیسلاو ایویچ سرمربی مطرح تیم ملی قبل از مسابقات جام‌جهانی 1998 فرانسه را کله پا کردند و آن باخت تاریخی در دیدار دوستانه تیم ملی در رم ایتالیا را بهانه‌ای برای برکناری این مربی کار بلد قرار دادند. مربی بزرگی که به اعتقاد اکثر ملی‌پوشان آثار کارش در مسابقات جام‌جهانی هویدا بود اما برخی با یک حرکت فریبنده می‌خواستند تمام تلاش‌ها و زحمات ایویچ را به نام خود اختصاص دهند! حالا افرادی که چنین تفکری دارند وقتی می‌بینند تیم کی‌روش به خوبی آماده شده و در مسابقات گروهی جام‌جهانی هم صدرنشین هست، بدشان نمی‌آید با همان فرمول کی‌روش را هم کله‌پا کنند و گزینه خودشان را روی نیمکت تیم ملی بنشانند و بازیکنان مورد نظر خود را نیز به تیم ملی قالب کنند! خوشبختانه در شرایط فعلی به لطف هوشیاری برخی مسوولان دلسوز و رسانه‌های بیدار تیغ مخالفان سرمربی تیم‌ ملی آن برش لازم را ندارد با این حال این افراد سعی می‌کنند به بدنه مدیریتی فدراسیون هم نفوذ کنند و هر طور شده با ایجاد حاشیه و مسائل ناخواسته برای کی‌روش سندی با عنوان عدم کفایت کی‌روش به امضا برسانند و تاج و حتی مسوولان وزارت ورزش را در منگنه قرار دهند. در این خصوص لازم است کی‌روش به دست مخالفان و بدخواهانش بهانه ندهد و با طناب پوسیده آنها به چاه نیفتد. مخالفان کی‌روش یکی از اهدافشان عصبانی کردن سرمربی تیم ملی است و اینکه او از برنامه‌های مثبت و موثرش کوتاه بیاید. متاسفانه در روز روشن و به صورت علنی طرفداران و سینه‌چاکان برانکو او را به طرف تیم ملی هل می‌دهند!‌طرفداران و دوستداران برانکوی عزیز سرشان را زیر برف کرده‌اند و تصور می‌کنند این همه هوادار و حامی واقعی فوتبال آنها را نمی‌بینند. اگر پس از کی‌روش، برانکو یکی از مربیانی بود که می‌توانست برای هدایت تیم ملی گزینه باشد؛ با این کار آقایان سینه‌چاک! دیگر نه فدراسیون و نه کارشناسان دلسوز اجازه می‌دهند برانکو برای هدایت تیم ملی در سال‌های آتی گزینه شود! گزینه‌ای که دستش برای مردم رو شد و همه می‌دانیم باز برخی می‌خواهند به واسطه پروفسور! بازیکنان خود در تیم‌هایی چون فولاد خوزستان، خونه به خونه، مس رفسنجان و... را به تیم ملی هدایت کنند!
از این موارد که بگذریم این نکته مهم را باید مطرح کنیم که آقایان اگر اجازه بدهند و خودزنی نکنند تیم ملی برای اولین بار می‌تواند از مسابقات گروهی جام جهانی 2018 به مرحله بعدی صعود کند. به شرطی که متحد باشیم و مدام برای تیم ملی حاشیه درست نکنیم. کی‌روش در بازی بزرگان نشان داده مربی بسیار ماهر و کاربلدی است و مردم هرگز بازی خوب مقابل آرژانتین یا تیم ملی شیلی در دیدار تدارکاتی را فراموش نخواهند کرد. ما این بار می‌توانیم با اتحاد و یکدلی و حمایت از برنامه‌های کی‌روش؛ از مسابقات گروهی جام جهانی صعود کنیم و شگفتی‌ساز شویم.
فدراسیون تاج هم باید این مهم را مورد توجه قرار دهد و به مخالفان کی‌روش هرگز باج ندهد. مخالفانی که به صورت علنی می‌خواهند کی‌روش را از فوتبال ایران فراری دهند.


کد مطلب: 65685
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *