۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷

چطور از برنامه حرکت قطارها اطلاع کسب کنیم؟

بلیط قطار و برنامه حرکت قطارها این روزها به راحتی در دسترس قرار گرفته‌اند. امروز دیگر بسیاری از کارها توسط سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها قابل انجام است. بلیط قطار هم یکی از آنهاست.
چطور از برنامه حرکت قطارها اطلاع کسب کنیم؟
فرض کنید از تهران می‌خواهید به جنوب ایران سفر کنید. احتمالا مسائلی چون دوری راه، هزینه و... از اولین چیزهایی‌ست که پس از مواجهه با آن، باید حل شود. اینکه با چه وسیله‌ای سفر کنیم؟ چند ساعت در راه خواهیم بود؟ چقدر برای مسیر باید هزینه کنیم؟ آیا برای هر روز و ساعتی که خواستیم امکان سفر وجود دارد یا خیر؟ بلیط قطار و آگاهی از برنامه حرکت قطارها نیز یکی از چیزهایی‌ست که در کنار همه اینها به ذهن شما می‍رسد. آگاهی از این مسئله که در فلان روز، قطاری از این مبدأ به مقصد مورد نظر شما سفر می‌کند یا خیر قطعا به برنامه‌ریزی شما کمک می‌کند.
بلیط قطار و برنامه حرکت قطارها این روزها به راحتی در دسترس قرار گرفته‌اند. سالها پیش زمانی که برای سفر قصد تهیه بلیط قطار داشتیم، تنها یک ایده وجود داشت. مراجعه به دفاتر فروش بلیط و شرکت‌های مسافری و چیزهایی مشابه اینها. اما امروز وضع فرق کرده. اینترنت رفته رفته بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما شده است؛ تا جایی که دیگر کمتر کاری را می‌شود پیدا کرد که برای به انجام رسیدن، نیاز به مراجعه الزاما حضوری داشته باشد. امروز دیگر بسیاری از کارها توسط سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها قابل انجام است. بلیط قطار هم یکی از آنهاست. اما قبل از خرید بلیط، باید برنامه‌ریزی دقیقی داشت. باید از برنامه حرکت قطارها آگاهی لازم را داشته باشیم تا بهترین قطار را برای مسیر مورد نظر، در بهترین ساعت ممکن خریداری کنیم. اما چگونه می‌شود از برنامه حرکت قطارها اطلاع کسب کرد؟
اگر مسافر دائم ناوگان ریلی بوده باشید، خوب می‌دانید که برخی شرکت‌ها ارزان‌ترین بلیط‌ها را ارائه ‌می‌کنند و در مقابل، برخی شرکت‌ها از همان بدو تأسیس، ارائه خدماتی لوکس را برای قطارهای خود بنا نهاده‌اند. بسته به میزان بودجه‌ای که دارید هربار می‌توانید مهمان یکی از این قطارها و شرکت‌های مالک آن باشید. اینها اطلاعاتی هستند که شاید کمی نیاز به جستجو داشته باشند؛ اما آگاهی از آن لازم است. زمانی شما بنا به هر دلیلی به این نیاز دارید که سفر کم‌هزینه‌ای داشته باشید و زمانی هم رفاه خود، دوستان و خانواده را ترجیح ‌می‌دهید و بهترین قطار در بهترین ساعت را انتخاب می‌کنید. دانستن اینکه کدام شرکت‌ها چه قطارهایی را در اختیار دارند و در چه روزها و ساعاتی از این مبدأ به آن مقصد می‌رسند شما را قبل از شروع سفر آماده می‌کند تا در هنگام شروع سفر و زمان سوار شدن به قطار، تصویر لازم را از آن داشته باشید تا بهت زده نشوید. آگاهی از اینکه با چه قطاری می‌خواهیم مسیر مورد نظرمان را طی کنیم حق طبیعی ‌شماست.
قطارهای لوکس باید چه خدماتی به شما بدهند؟
اولین راه پیشنهادی مراجعه به نمایندگی فروش بلیط قطار راه‌آهن به نام علی بابا است. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید به راحتی با وارد کردن مبدأ و مقصد و فصل سفر خود، برنامه قطارهای مسیر مورد نظر را شناسایی کنید. کافی‌ست وارد سایت شده و در نوار آبی (خدمات سایت) روی گزینه «درگاه خدمات الکترونیک» کلیک کنید. سپس در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود روی گزینه «برنامه حرکت قطار» کلیک کنید. به این ترتیب، دسترسی کاملی به اطلاعات قطارهای ناوگان ریلی ایران خواهید داشت. چرا که از این طریق مبدأ، مقصد، رتبه‌بندی قطار، نوع قطار، نوع واگن، مالک، شماره قطار، ساعت حرکت از مبدأ و ساعت ورود به مقصد برای شما نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید در این سایت تمامی قطارهای ناوگان ریلی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های مالک قطار ثبت شده‌اند. در ایران شرکت‌های مختلفی خدمات ریلی ارائه می‌دهند؛ به طور مثال می‌توان از شرکت‌های رجا، جوپار، ریل سبز کوثر، مهتاب، بنیاد و... نام برد.
علاوه بر این، در صورت نیاز با مراجعه به اپلیکیش‌های موجود در این زمینه می‌توانید با انتخاب مبدأ و مقصد و انتخاب تاریخ حرکت لیست قطارهای موجود برای روز مورد نظر را جستجو کنید. یکی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر در زمینه تهیه بلیط، اپلیکیشن علی بابا است. خرید بلیط قطار از علی بابا یک راه امن و ساده است. شما برای استفاده از خدمات علی بابا دو راه پیش روی دارید.
راه اول مراجعه به وبسایت علی بابا است که پس از ثبت‌نام و ورود به سایت، از تمامی خدمات آن می‌توانید استفاده کنید. البته باید اضافه کرد که در علی بابا بلیط هواپیما و اتوبوس نیز قابل خریداری است. اما در این مطلب بحث فقط بر سر بلیط قطار است. راه دوم نیز نصب اپلیکیشن علی بابا است که پس از ورود به آن، خدمات خرید و تهیه بلیط و آگاهی از زمان حرکت قطارها برای شما فراهم شده است.
کار با علی بابا بسیار ساده است؛ ابتدا یک طرفه یا دو طرفه بودن خود را تعیین می‌کنیم. شهر مبدأ و مقصد را نیز تعیین کرده و پس از آن، تاریخ سفر را به اضافه تعداد بلیط مشخص می‌کنیم و روی دکمه جستجو کلیک می‌کنیم. بدین طریق لیست تمام قطارها به همراه ساعت حرکت قطار پیش روی شما ظاهر می‌شود. در اینجا کافی‌ست قطار مورد نظر خود را به نسبت قیمتی که دارد انتخاب کرده و وارد مراحل ثبت و خرید بلیط قطار شوید. گفتنی‌ست خرید بلیط قطار از علی بابا در کنار ساده و سریع بودن، این امکان را به شما داده که بتوانید با کارت بانکی خود مبلغ را به صورت آنلاین پرداخت کنید و بلیط خود را تحویل بگیرید.
 
کد مطلب: 121017
برچسب ها: قطار علی بابا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *