۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

چگونه در سفرهای کاری زمان را مدیریت کنیم؟

مدیریت زمان و وقت شناسی در یک جلسه کاری ممکن است منجر به پیروزی یا شکست شما در تجارتتان شود. از این رو اگر برای اهداف کاری یا تجاری، به شهر یا کشور دیگری مسافرت می‌کنید حتماً متوجه این امر هستید که زمان مهمترین دارایی شما در این سفر است.
چگونه در سفرهای کاری زمان را مدیریت کنیم؟
مدیریت زمان و وقت شناسی در یک جلسه کاری ممکن است منجر به پیروزی یا شکست شما در تجارتتان شود. از این رو اگر برای اهداف کاری یا تجاری، به شهر یا کشور دیگری مسافرت می‌کنید حتماً متوجه این امر هستید که زمان مهمترین دارایی شما در این سفر است. بنابراین بهتر است نسبت به ارزشمندترین داشته خود بی توجه نباشید و از راهکارهای مناسبی برای مدیریت زمان در سفرهای کاری خود بهره بگیرید. برای بررسی بهتر این راهکارها با قاصدک 24 در ادامه مطلب ” چگونه در سفرهای کاری زمان را مدیریت کنیم؟ ” همراه باشید.

به محل اقامت خود بی توجه نباشید
اگر هدفتان از سفر تنها شرکت در کنفرانس ها و جلسات کاری است می‌توانید یکی از هتل های نزدیک به فرودگاه را برای اقامت و استراحت انتخاب نمایید. این امر موجب می‌شود تا بلافاصله پس از پیاده شدن از هواپیما، به محل مناسبی برای تعویض لباس های خود دسترسی داسته باشید و در زمان کوتاهتری برای جلسات خود آماده شوید. همچنین با این کار می‌توانید بعد از اتمام جلسه خود نیز به هتل بازگردید و در سریعترین زمان با خرید یک بلیط هواپیما به شهر یا کشور خود سفر کنید.
با این حال اگر زمان مناسبی در اختیار دارید و ترجیح می‌دهید در این سفر، گشت و کذاری نیز در شهر داشته باشید می‌توانید یکی از هتل های مرکز شهر را برای اقامت انتخاب کنید. با این کار به اغلب نقاط شهر دسترسی دارید و زمان کمتری را در رفت و آمد سپری می‌کنید. با همه اینها فراموش نکنید که قبل از رزرو هتل مورد نظر خود، شرایط خیابان های اطراف را نیز از نظر ترافیک و شلوغی بررسی نمایید. این بررسی به شما کمک می‌کنند تا شرایط محل اقامت خود را بهتر در ذهن ترسیم نمایید و زمان کمتری را در شلوغی ها از دست بدهید.

زمان جلسات را به ساعات خلوت تر روز موکول نمایید
اگر این اختیار را دارید که زمان جلسات خود را تغییر دهید، بهتر است آنها را به ساعات خلوت تر روز موکول نمایید. با این کار شما در ترافیک خیابانها گرفتار نخواهید شد و با آرامش بیشتری اهداف کاری و تجاری خود را دنبال می‌کنید. اما اگر امکان تغییر زمان جلسات را ندارید یا عملاً این کار در حوزه اختیارات شما قرار ندارد، می‌توانید با بررسی راه های منتهی به محل جلسه، خلوت ترین راه را برای رسیدن به آن انتخاب کنید. همچنین اگر چند ساعت زودتر از هتل خود خارج شوید، با در نظر گرفتن معطلی های احتمالی در ترافیک به موقع به جلسه کاری تان خواهید رسید پس از این موضوع غافل نباشید.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سفرهای کاری ممنوع!
هر چند که در بسیاری از سفرها توصیه می‌کنیم که برای کاهش هزینه های سفر هم که شده، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید اما در سفرهای کاری بهتر است به خرید بلیط اتوبوس در مسیرهای شهری فکر نکنید. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ممکن است موجب شود تا نتوانید آن طور که باید زمان خود را مدیریت کنید و چون به احتمال زیاد اولین باری است که تجربه استفاده از این وسایل را در شهر مقصد دارید، ممکن است به ناگاه مسیر نادرستی را برای سفر درون شهری انتخاب نمایید و دیرتر از زمانی که باید به محل قرار خود برسید. بنابراین بهتر است حداقل در زمان های نزدیک به جلسات کاری خود، دور وسایل نقلیه عمومی را خط بکشید.
از اپلیکیشن ها کمک بگیرید
سعی کنید برای مدیریت بهتر زمان و ارتباط با تیم کاری خود از اپلیکیشن های اجتماعی کمک بگیرید. با این کار می‌توانید در سریعترین زمان، اعضای مجموعه خود را در روند جلسات و نتایج آن قرار دهید و اگر نیاز به اشتراک گذاری سندی داشتید از این برنامه ها کمک بگیرید. برای این کار می‌توانید از قبل در این خصوص با تیم خود مشورت نمایید و بهترین اپلیکیشن را برای این کار انتخاب نمایید. فراموش نکنید که برای سرعت بخشیدن به کارها می‌توانید از پرسنل خود درخواست نمایید تا طوری برنامه ریزی کنند که در زمان جلسه به اپلیکیشن دسترسی داشته باشند و برای هر کاری آماده باشند.

اهداف خود را اولویت بندی کنید
اگر هدف اول شما از یک سفر، شرکت در جلسات و دستیابی به اهداف تجاری است باید طوری برنامه ریزی نمایید که این هدف در حاشیه قرار نگیرد و در اولویت باشد. مثلاً اگر در شهر دیگری جلسه دارید اما به علت نزدیکی به اماکن تفریحی تصمیم گرفته اید در جای دیگری اقامت کرده و خود را با یک بلیط قطار به شهر مورد نظر خود برسانید، باید بدانید که در اولویت بندی اهداف خود درست عمل نکرده اید و با این کار زمان زیادی را در رفت و آمد از دست می‌دهید. بنابراین فراموش نکنید که در یک سفر کاری تنها پس از دستیابی به اهداف تجاری خود می‌توانید زمانی را به تفریحاتتان اختصاص دهید و از وقت باقی مانده خود در سفر، بهره بگیرید.
خرید حضوری بلیط سفر را فراموش کنید
برای دسترسی سریعتر به انواع بلیط سفر اعم از بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به هر مقصدی مانند بلیط هواپیما مشهد، بلیط قطار مشهد و ... دور روش های حضوری را خط بکشید و از اپلیکیشن ها یا سامانه های فروش آنلاین بلیط بهره بگیرید. برای این کار می‌توانید در هر زمان دلخواه به وبسایت قاصدک 24 مراجعه نمایید و ضمن خرید بلیط سفر خود، مسافرتتان را نیز بیمه نمایید. فراموش نکنید که در قاصدک 24 شما حتی می‌توانید هتل مورد نظرتان را نیز در سراسر ایران با بهترین نرخ ممکن رزرو کنید. اما با این حال اگر هنوز هم فکر می‌کنید که شاید شرایط سفرتان به شما اجازه ندهد تا در زمان مناسب به این مجموعه دسترسی داشته باشید می‌توانید برای صرفه جویی بیشتر در زمان و هزینه خود، نسخه اندروید اپلیکیشن اختصاصی قاصدک 24 را از کافه بازار دانلود کرده و آن را روی تلفن همراه خود نصب کنید. با این کار می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز و بدون کوچکترین مشکلی تنها با استفاده از تلفن همراهتان بلیط سفر مورد نظر خود را خریداری نمایید.

اقتباس شده از:
https://ghasedak24.com/بلیط-قطار-مشهد
https://ghasedak24.com/بلیط-هواپیما-مشهد
https://ghasedak24.com/bus-ticket
کد مطلب: 122171
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *