۰
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱
«مردم سالاری آنلاین» گزارش می دهد:

از نوشیدن ادرار شتر در ایران تا درمان کرونا با خون شتر در بلژیک!

فردی که مدعی مفیدبودن ادرار شتر شده حاضر به پاسخگویی نیست
مدعیان طب اسلامی از روغن بنفشه به ادرار شتر رسیده‌اند. از روز یکشنبه فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن فردی مدعی شده است نوشیدن ادرار شتر باعث درمان کرونا و پیشگیری از بیماری‌های ریوی می‌شود. اما آیا این ادعا درست است؟
مهدس سبیلی،مدعی مفیدبودن ادرار شتر شده است.
مهدس سبیلی،مدعی مفیدبودن ادرار شتر شده است.
مدعیان طب اسلامی از روغن بنفشه به ادرار شتر رسیده‌اند. از روز یکشنبه فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن فردی مدعی شده است نوشیدن ادرار شتر باعث درمان کرونا و پیشگیری از بیماری‌های ریوی می‌شود. اما آیا این ادعا درست است؟
به گزارش «مردم سالاری آنلاین»، مهدی سبیلی که خود را به عنوان مدیر انجمن علمی آموزشی «طب‌الصادق» معرفی کرده است، برای اثبات نظریه خود لیوانی را که می‌گوید حاوی ادرار شتر است می‌نوشد و حتی می‌گوید این معجون از ریه‌های او در برابر آلودگی هوای تهران نیز محافظت می‌کند. او که با اطمینان خاطر در این ویدیو دیگران را به این کار ترغیب می‌کند همچنین برای تایید حرف خود روایتی از امام صادق نقل می‌کند و با استناد به آن از مفید بودن ادرار شتر سخن می‌گوید. اما سوال اینجاست آیا بیماری‌ها و ویروس‌ها از صدها سال پیش تاکنون هیچ جهش ژنتیکی نداشته‌اند؟ آیا این استنادات به ائمه، نابودی اعتقادات و باورهای مردم را نشانه نمی‌رود؟ این روزها قوه قضائیه به شدت با شایعه پراکنان در خصوص شیوع کرونا برخورد می‌کند، آیا برخورد با افرادی که اینگونه خرافات را ترویج می‌کنند و حتی ممکن است جان بسیاری را به خطر بی‌اندازند لازم و ضروری نیست؟
 
مشترک مورد نظر در دسترس نبود!
مهدی سبیلی در ویدیوی منتشرشده بدون حتی ذره‌ای تردید درباره این ادعا صحبت می‌کند، اما محتویات لیوانی را با اکراه می‌نوشد که البته نمی‌توان با قاطعیت گفت که ادرار شتر است. ما می‌خواستیم از او سوال کنیم که آیا می‌تواند ادعای خود را در روزهایی که کرونا در جهان هزاران کشته می‌گیرد اثبات کند؟ آیا مواردی را که با تجویز او بهبود یافته‌اند می‌تواند معرفی کند؟ و اصلا یک سوال ساده‌تر، حال او بعد از نوشیدن مایعی که می‌گفت ادرار شتر است، همچنان خوب است؟  ما بارها با او برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها تماس گرفتیم، ابتدا تنها جواب خاموش بودن دستگاه مشترک مورد نظر بود، اما بعد از در دسترس قرار گرفتن نیز مشترک مورد نظر حاضر به گفت‌وگو با ما نشد!
 
حکم خوردن ادرار شتر در اسلام
در اسلام آمده است که در مسئله طهارت و نجاست ادرار؛ حیوانات به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول، حیوانات حرام گوشتی هستند که ادرار و دیگر فضولات آن‌ها نیز نجس است. البته درباره پرندگان حرام گوشت اختلاف نظر وجود دارد. دسته دوم اما حیوانات حلال گوشت که ادرار و مدفوع آن‌ها نجس نیست. شتر در دسته دوم قرار دارد، بنابراین ادرار و مدفوع آن نجس نیست، و اگر آن‌ها را از خبائث (غذا‌های چندش آور) ندانیم، حکم اولیه آن مبنی بر حرام نبودن آن است که خوردنشان نیز حرام نیست. همچنین در این روایت نقل شده آمده است که شاید بتوان ادرار شتر را جزو خبائث شمرد، ولی در هر صورت، خوردن بول شتر برای درمان بیماری اشکالی ندارد.
 
هشدار سازمان بهداشت جهانی
سازمان بهداشت جهانی در سال 94 درباره نزدیک شدن به شترها، نوشیدن مستقیم شیر از آن ها یا خوردن گوشت آن ها بدون پاک کردن و خوب پختن، هشدار داد. سازمان بهداشت جهانی همان سال به شدت بر ضرورت پرهیز از نوشیدن ادرار شتر تاکید کرده بود.
در همان سال‌ پژوهش‌های پزشکی مشخص کرد بود که مبتلایان به اجداد کرونا ویروس به سبب نزدیک شدن به شترها و لمسِ مستقیمِ آن ها به این ویروس آلوده شده بودند. آن زمان پژوهش‌ها  منشأ بیماری سارس و مرس را که در عربستان شیوع پیدا کرده بود، خفاش‌ها می‌دانستند که از این جانوران به شترها منتقل شده بود.
 
خون شتر و دانشمندان بلژیکی
اما در این میان دانشمندان بلژیکی مدعی شده‌اند که پادتن‌های موجود در خون شتر می‌تواند در ساخت واکسن کووید19 کمک کند.
پایگاه خبری دیلی میل نوشته است که محققان موسسه بیوتکنولوژیکی در خنت بلژیک، معتقد هستند که پادتن‌های موجود در خون شتر ممکن است به عنوان درمانی برای بیماری کرونا ویروس جدید موثر باشد.
البته پیشتر نیز آنتی بادی‌های موجود در خون شتر که نخستین بار برای درمان HIV مورد استفاده قرار گرفتند، در گذشته بر روی ویروس‌های حاد سندروم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سارس نیز از آنها استفاده شده است. این خواص برای نخستین بار توسط دانشگاه بروکسل در سال 1989 کشف شده است. گفته شده که اندازه‌های کوچک این آنتی بادی‌ها  به آنها اجازه می دهد تا ویروس های میکروسکوپی را به طور موثر هدف قرار دهند.
اخبار مرتبط: تبلیغ کننده نوشیدن ادرار شتر بازداشت شد
 
کد مطلب: 127767
برچسب ها: کرونا علم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *