۰
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۴
خبرهای ضد و نقیض درباره گروگانگیری که سه نفر را کشت و خودکشی کرد

پایان خونبار گروگانگیری در اداره اموال بنیاد مستضعفان ایلام

صبح دیروز رسانه های محلی در استان ایلام، خبر از یک گروگان گیری در اداره اموال‌ تملیکی بنیاد مستضعفان ایلام دادند؛ خبری که خیلی زود در سراسر کشور پخش شد و تبعات تلخ آن، توجه افکار عمومی را به خود جلب کرد.
پایان خونبار گروگانگیری در اداره اموال بنیاد مستضعفان ایلام
خبرهای ضد و نقیض درباره گروگانگیری که سه نفر را کشت و خودکشی کرد
پایان خونبار گروگانگیری در اداره اموال بنیاد مستضعفان ایلام 
صبح دیروز رسانه های محلی در استان ایلام، خبر از یک گروگان گیری در اداره اموال‌ تملیکی بنیاد مستضعفان ایلام دادند؛ خبری که خیلی زود در سراسر کشور پخش شد و تبعات تلخ آن، توجه افکار عمومی را به خود جلب کرد.
صبح دیروز در اداره اموال تملیکی ایلام، فردی که ابتدا گفته می شد کارمند اخراجی یا تعلیقی همین اداره بود، اقدام به گروگانگیری کرد و ضمن تیراندازی، چند نفر را زخمی کرد که در پی آن مرگ سه نفر تایید شد. اما بنیاد مستضعفان، اخراج یا تعلیق این فرد را تکذیب و اعلام کرد که او صرفا نگهبان پیمانی بوده که حقوق اردیبهشت خود را هم دریافت کرده است! این درحالیست که حتی رئییس کل دادگستری استان ایلام هم اعلام کرده بود که فرد مهاجم، کارمند بنیاد بوده است. 
کشته شدگان این حادثه، شیوا محمدی، ناهید روشنی و میلاد فتاحی بودند و سعید رستمی که اقدام به گروگانگیری کرده بود هم دست به خودکشی زد.
سردار دلاور القاصی‌مهر فرمانده انتظامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاریهای مختلف گفت: ساعت 9:25 امروز چهارشنبه، در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس 110 توسط  اعلام شد که یک نفر وارد ‌اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ‌ایلام شده و اقدام به تیراندازی کرده است. بلافاصله اینجانب و همکاران در کوتاه‌ترین زمان در محل حادثه حاضر شده و متوجه شدیم که فرد مسلح از کارمندان این سازمان با توجه به اختلاف شخصی که با محل کار خود داشته به صورت مسلح وارد محل کار شده  و به محض ورود به محل کار خود به سمت کارمندان آن اداره تیراندازی کرده بود. قاتل با ورود به موقع ماموران انتظامی و تیم رهایی گروگانگیری که در اختیار بود عرصه را به خود تنگ دید و اقدام به خودکشی کرد.
القاصی‌مهر گفت: در این حادثه تعداد سه نفر فوت کرده و هفت نفر مجروح شده بود که بلافاصله مصدومان این حادثه با خودروهای انتظامی و اوژانس به بیمارستان انتقال داده شد. همچنین سه نفر نیز که در یک اتاق حبس شده بودند، از محل حادثه توسط پلیس سالم نجات یافتند.علت این حادثه اختلاف شخصی این کارمند و مدیران و همکارانش بوده است.
رئیس کل دادگستری استان ایلام نیز از تشکیل پرونده قضایی در خصوص حادثه گروگانگیری در اداره اموال بنیاد مستضعفان این استان خبر داد.
عمران علیمحمدی در این باره گفت: فرد مهاجم که از کارمندان اداره اموال بنیاد مستضعفان استان بوده است با انگیزه شخصی صبح چهارشنبه با دو قبضه نارنجک و یک قبضه سلاح گرم که در کیسه برنج پنهان کرده بود، وارد اداره اموال بنیاد مستضعفان شده است.
وی ادامه داد: این فرد به وسیله شلیک گلوله کارمندان را به طبقه دوم این اداره هدایت و یک نارنجک را داخل محوطه پرتاب کرده است. این انفجار منجر به فوت ۳ نفر از کارمندان درمحل حادثه و یک نفر در بیمارستان شده است و در نهایت فرد مهاجم با شلیک اسلحه به خود، خود را از پای در می‌آورد.
رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: بر اثر پرتاب نارنجک ۵ تن از کارکنان این اداره نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت جسمی یکی از این افراد نیز وخیم است و بقیه آنها جراحات سطحی دارند و در حال مداوا هستند.  
وی با بیان اینکه پرونده قضایی برای این حادثه تشکیل شده است، عنوان کرد: به محض وقوع حادثه بازپرس پرونده، معاون دادستان و معاون رئیس کل دادگستری ایلام در محل حادثه حضور پیدا کردند. شورای تامین استان نیز تشکیل و اقدامات تامینی لازم انجام شده است.
علیمحمدی با اشاره به اینکه هم اینک وضعیت امنیتی پایدار است، گفت: اوضاع تحت کنترل است و این اتفاق بیشتر جنبه انتقام شخصی داشته است.
سازمان اموال تملیکی وزارت اقتصاد اعلام کرد که اداره مذکور تحت نظارت بنیاد مستضعفان است و با پیگیری از بنیاد مستضعفان نیز این موضوع مورد تایید قرار گرفت. بنیاد مستضعفان اعلام کرد که فرد گروگانگیر شاکی بوده و علت شکایت او هنوز کاملا مشخص نیست که منشا داخلی داشته یا خارجی و در حال پیگیری برای اعلام جزئیات این حادثه هستیم. همچنین انگیزه او از قتل هنوز مشخص نیست، اما گروگانگیر اخراج نشده بود و فقط از کار معلق شده که به زودی اطلاعات دقیق‌تر اعلام می‌شود. یکی از مجروحان این حادثه نیز یوسف فریادی زاده ،رئیس سازمان اموال و املاک ایلام است.اسامی سایر مصدومان نیز ناصر خسروی - احمد محمدیان- سعید رستم بیگی- ساسان ملک زاده- حافظ ربیع بیگی- حنا نعمتی و ایوب فرج اللهی است. برخی رسانه‌ها اعلام کردند یوسف فریادی‌زاده مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در استان ایلام نیز کشته شده است اما این خبر تا عصر چهارشنبه تایید نشد.
اما عصر دیروز بنیاد مستضعفان با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به برخی از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای واکنش نشان داد و اعلام کرد: اتفاق شوم صبح امروز برای خانواده بزرگ بنیاد مستضعفان شوک‌آور و تلخ بود؛ این بنیاد، پیش از هر چیز ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و تسلیت به مردم عزیز ایلام که به دنبال این واقعه تلخ، احساسات آنها جریحه‌دار شد، بر خود فرض می‌داند که برای تنویر افکار عمومی و پاسخ به برخی از شبهات و برداشت‌های دور از واقعیت فضای رسانه‌ای، موضوعاتی را به اطلاع عموم برساند.
فرد مسلح و عامل این ماجرای تلخ، از کارکنان پیمانکاری اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در ایلام بوده که از مرداد سال ۹۷ به‌عنوان نگهبان مشغول به فعالیت بوده است و بر خلاف برخی اطلاعات نادرست مطرح شده در فضای رسانه‌ای، به‌هیچ‌وجه موضوع «تعلیق از کار» یا «اخراج» وی مطرح نبوده است و روز گذشته نیز حقوق اردیبهشت‌ماه او با احتساب افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ به حسابش واریز شده بود.
لازم به ذکر است عامل این جنایت هولناک، همچون سایر کارکنان مشغول در سازمان اموال و املاک، در طول سنوات همکاری با اداره کل ایلام، از حقوق و مزایای قانونی و معیشتی، وام و تسهیلات شغلی بهره‌مند شده بود و از این بابت نیز هیچ مشکلی نداشته است.
همچنین بنیاد مستضعفان اهتمام دارد تا برای مشخص‌شدن هرچه سریع‌تر ابعاد مختلف این ماجرا و روشن شدن انگیزه‌های احتمالی عامل مسلح این حادثه، همکاری و هماهنگی دقیق و کاملی را با مسئولان قضائی و انتظامی، داشته باشد.
در پایان ضمن تسلیت مجدد به خانواده جان‌باختگان این جنایت هولناک و آرزوی سلامتی برای همکاران مجروح در این واقعه، اعلام می‌داریم که در کنار آنها خواهیم بود و از هیچ تلاشی برای تسلی خاطر بازماندگان و کمک به بازیابی سلامت عزیزان مجروح، فروگذار نخواهیم کرد.
کد مطلب: 163705
برچسب ها: گروگانگیری ایلام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *