۰
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۸
دستور رئیس قوه قضائیه برای پیگیری اتفاق رخ داده در چهاردهم خرداد

تخریب‌های تکراری کی تمام می‌شود؟

اخلال شکل گرفته در زمان سخنرانی سید حسن خمینی در مراسم چهاردهم خرداد امسال اتفاق تازه ای نبود و پیش از این هم مشابه چنین اتفاقاتی شکل گرفته بود، اما گویا هیچ اقدامی برای پیگیری و بازخواست آمران و عاملان این قبیل اقدامات صورت نگرفته است، تا جایی که روز گذشته رئیس قوه قضائیه با اشاره به این اتفاق که با موضع‌گیری و نارضایتی رهبر انقلاب همراه بود، گفت: با توجه به اینکه اتفاق رخ داده در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام راحل، مسبوق به سابقه است، از دستگاه اطلاعاتی می‌خواهیم تا این موضوع را دنبال کنند.
تخریب‌های تکراری کی تمام می‌شود؟
گروه سیاسی – فخری سادات مسچی: اخلال شکل گرفته در زمان سخنرانی سید حسن خمینی در مراسم چهاردهم خرداد امسال اتفاق تازه ای نبود و پیش از این هم مشابه چنین اتفاقاتی شکل گرفته بود، اما گویا هیچ اقدامی برای پیگیری و بازخواست آمران و عاملان این قبیل اقدامات صورت نگرفته است، تا جایی که روز گذشته رئیس قوه قضائیه با اشاره به این اتفاق که با موضع‌گیری و نارضایتی رهبر انقلاب همراه بود، گفت: با توجه به اینکه اتفاق رخ داده در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام راحل، مسبوق به سابقه است، از دستگاه اطلاعاتی می‌خواهیم تا این موضوع را دنبال کنند. محسنی اژه ای در ادامه توضیح داد: چنانچه عده‌ای از روی غفلت مبادرت به چنین عملی می‌کنند باید متنبه شوند؛ همچنین چنانچه عده‌ای ناخواسته از ناحیه شیاطین تحریک می‌شوند، باید به این مساله توجه کنند؛ از سویی دیگر، اگر دست‌های پشت پرده‌ای نیز وجود دارد که می‌خواهند اینگونه مراسم ملی و مهم ما را مخدوش کنند و سوژه به دست دشمن بدهند، باید موضوع دنبال و تعقیب شود و اقدام مقتضی و متناسب صورت گیرد.
واقعیت این است که مشابه این قبیل رفتارهای ظاهرا هدایت شده از سوی مراکز و افراد خاص در طول سالهای گذشته کم نبوده است. توهین به آیت الله‌هاشمی در روز قدس، اختلال در سخنرانی علی لاریجانی در قم، اعتراض و پرتاب کفش به خودروی حسن روحانی بعد از سفر نیویورک در فرودگاه مهرآباد، لغو سخنرانی علی مطهری در دانشگاه شیراز در سال ۹۳ و حمله به خودروی او بخشی از اتفاقاتی بوده که به نظر می‌رسد باید پیگیری می‌شد. حتی اگر این قبیل رفتارهای ناپسند را فقط محدود به اخلال در سخنرانی سید حسن خمینی کنیم باید گفت که این رخداد ، «کپی برابر اصل» وقایع ۱۳ سال پیش است و ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ است ، زمانی که « عده‌ای از شرکت کنندگان در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی با سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «ما اهل کوفه نیستیم، علی(ع) تنها بماند»، «نواده روح الله سید حسن نصرالله»، «ای یادگار امام ، رهبر ما خامنه ای والسلام»، «بصیرت حاج احمد ، هدیه به بستگانش» و... مانع از ادامه سخنرانی سید حسن خمینی ، نوه‌ی امام خمینی(ره) شدند.» آن زمان نیز پس از خاتمه‌ سخنان خمینی، رهبری با ورود به جایگاه سخنرانی به احوال‌پرسی با سیدحسن خمینی و بوسیدن صورت وی اقدام کردند تا بدین وسیله عدم رضایت خود را از اینگونه بی‌حرمتی‌ها اعلام کرده باشند. با این حال اگر این بار این موضوع با جدیت پیگیری شود، می‌توان امیدوار بود که حداقل این بار و با توجه به تذکر رهبری مبنی بر مخالفت با این قبیل رفتارها، از تکرار این قبیل تحرکات دامنه دار و جناحی کاسته خواهد شد. اما این سوال شاید همواره وجود داشته باشد که چرا حتما باید رهبری نسبت به این قبیل رفتارها که در یک مراسم ملی مثل سالگرد چهاردهم خرداد اتفاق می‌افتد، تذکر بدهند و پس از آن پیگیری آن مدنظر قرار بگیرد؟! رهبر انقلاب در همان مراسم به صراحت گفتند که «به من خبر دادند که امروز در اثنای سخنرانی جناب آقای حاج حسن آقای خمینی کسانی سرو صدا کرده اند، با این کار بنده مخالفم، با این نوع تخریب کردن‌ها و سروصدا کردن‌ها بنده موافق نیستم، من مخالفم، این را بدانند همه، امیدواریم ان شاالله خدای متعال همه ما را به راه راست هدایت کند». آیا بعضی داعیه داران حمایت از ولایت فقیه تا این اندازه با نظرات ایشان بیگانه هستند یا اینکه برای عده ای صرفا داعیه پیروی از ولایت فقیه فقط پوششی برای رسیدن به اهداف جناحجی و منافع است؟! بهر حال اینک مشخص شده که این قبیل رفتارها مخالف نظر رهبر انقلاب است و باد منتظر ماند و دید که از این به بعد این قبیل رفتارها کمتر خواهد شد یا نه؟ و همچنین نتیجه پیگیری اتفاق افتاده در چهاردهم خرداد از سوی نیروهای اطلاعاتی و قوه قضائیه چه خواهد شد.
کد مطلب: 164941
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *