۰
پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰
در اعتراض به بی احترامی‌ به پزشکان

قائم مقام سازمان نظام پزشکی تهران استعفا داد

تجمع پزشکان در برابر سازمان نظام پزشکی، حواشی فراوانی در پی داشت؛ حاشیه‌هایی که در نهایت موجب شد قائم مقام سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در اعتراض به بی احترامی‌به پزشکان از سمت خود استعفا دهد.
قائم مقام سازمان نظام پزشکی تهران استعفا داد
گروه اجتماعی: تجمع پزشکان روز چهارشنبه در مقابل ساختمان نظام پزشکی تهران در خیابان امیرآباد شمالی با حضور ه نیروهای امنیتی به درگیری منجر شد و صدای تیراندازی هم شنیده شد. نزدیکی محل به دانشکده فنی دانشگاه تهران و کوی دانشگاه هم در ملتهب بودن فضا تاثیر داشت. فراخوان این تجمع در روزهای گذشته داده شده بود اما صبح دیروز و در حالیکه تجمع در حال آغاز شدن بود، دکتر سید موید علویان رییس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با انتشار متنی در سایت سازمان نظام پزشکی تهران با عنوان «اطلاعیه مهم» خواستار لغو این تجمع شد. اما به نظر می‌رسد انتشار دیرهنگام این اطلاعیه موجب شد پزشکان در محل تجمع حاضر شوند.
در اطلاعیه مهم با امضای سید موید علویان آمده بود: فرهیختگان سپیدجامه که در همه عرصه‌های خدمت به مردم کشور خود پیشقراول بوده و هستید؛ با توجه به شرایط کشور و با توّجه به درخواست برخی از همکاران برای گردهمایی در روز چهارم آبان ماه در نظام پزشکی تهران بزرگ، موضوع را با همکارانم در هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ مطرح کردم. همه ما به اصول اخلاق پزشکی از جمله تلاش حداکثری برای حفظ جان مردم و رعایت رازداری به عنوان یکی از حقوق اساسی بیماران خود معتقدیم و بر این باوریم که حفاظت از سلامت جامعه وظیفه بنیادین ما در تمام حرفه‌های گروه پزشکی و تیم سلامت است. نظام پزشکی خانه شما عزیزان است و اینجانب به دیدگاه‌های مختلف احترام می‌گذارم ولی در شرایط حاضر امکان فراهم کردن فضای فیزیکی متناسب برای درخواست کنندگان وجود ندارد. بنابر‌این ضمن تاکید بر اهمیت ارزش‌های مشترک حرفه‌مندان پزشکی که همگی بر حفظ آنها هم‌قسم هستیم، اینجانب به عنوان رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ از همکارانی که دعوت به گردهمایی نموده‌اند درخواست می‌نمایم آن را لغو نمایند تا در شرایطی بهتر و مناسب‌تر بتوانیم گفتگو در فضایی عاری از هرگونه خشونت و همراه با بردباری را تجربه کنیم. حفظ سلامت همکاران برایم در اولویت و حائز اهمیت است. اینجانب استدعا دارم با درک شرایط حاضر و برای حفظ یکدستی و تمامیت جامعه پزشکی؛ خدمت به همه مصدومان، پذیرش آنها با نگاهی حرفه‌ای و حفاظت از حقوق آنها را سرلوحه قرار دهیم تا بتوانیم مسیری را که با همراهی شما در یکسال اخیر برای صیانت از حقوق جامعه پزشکی و تقویت اخلاق حرفه ای آغاز کرده‌ایم، ادامه دهیم. امید است سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی ایران عزیز موردتوجه همه متولیّان امر قرار گیرد.
با این حال دکتر علویان، خود نیز برای دعوت به آرامش در تجمع حضور یافت تا مانع از حواشی بیشتر شود. اعتراضات پزشکان در پی برخی حواشی ایجاد شده درباره گزارش‌های ارائه شده درباره برخی کشته و زخمی‌شدگان حوادث اخیر بیشتر شد و به تجمع چهارشنبه منجر شد. پیش از این تجمعی هم در شیراز برگزار شده بود که به بازداشت مهران فریدونی، متخصص پزشکی قانونی و سخنران اصلی مراسم منجر شد.
پس از تجمع دیروز تهران، دکتر محمد رازی، قائم مقام نظام پزشکی استان تهران با انتشار متنی از سمت خود استعفا داد. او نوشت: مروز برای حضور در سازمان نظام پزشکی و کمک به برگزاری بی‌حاشیه تر تجمع پزشکان عزیز راهی خانه پزشکان شدم. با ده‌ها موتور سوار امنیتی مواجه شدم و شاهد صحنه‌های تلخ و از یاد نرفتنی برخورد با خانم‌های پزشک بودم و هنگامی‌که درخواست کردم یکی از خانم‌های پزشک را که به روی زمین کشیده می‌شد را به درون سازمان راهنمایی کنند یکی از نیروها بنده را نیز هل داد! بنده در این پیام ضمن عذر خواهی از جامعه پزشکی خدمتگذار و آحاد جامعه نیازمند سلامت، از این نظر که نتوانستم در دوران عضویت هیئت مدیره نظام پزشکی تهران کاری در خور شأن مردم شریف انجام دهم استعفای خود را اعلام می‌نمایم.
محمد رازی همچنین در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره استعفای خود از سمت قائم مقامی‌این سازمان، گفت: دلیل این موضوع عدم احترام به جامعه پزشکی و هتک حرمت به پزشکانی بود که قصد برگزاری تجمعی مسالمت آمیز در این سازمان را داشتند.
همچنین دلیل دیگر این استعفا تعدی به خانه پزشکان و امنیتی کردن فضای اطرف سازمان نظام پزشکی و دانشگاه بود. رازی ادامه داد: نه تنها اجازه برگزاری تجمع را ندادند بلکه درهای سازمان نظام پزشکی را بسته و اجازه ورود به پزشکان را هم ندادند. در زمان اعتراض بنده به برخورد توهین آمیز با یکی از پزشکان حاضر و درخواست از آنها برای رها کردن ایشان به من هم بی احترامی‌شد. دامنه این بی احترامی‌ها به دکتر علویان رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ هم رسید و زمانی که ایشان در حال صحبت کردن و دعوت به‌ آرامش بود به ایشان هم اسائه ادب شد.
   
کد مطلب: 178577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *