۰
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰
از حمله پلیس آلبانی به اشرف3 تا منع منافقین از تظاهرات در پاریس

مجاهدین خلق نقره‌داغ شدند

30 خرداد 1360 تناقضات سازمان مجاهدین خلق آغاز شد؛ در تقویم منافقین دراین روز تظاهرات سالیانه این گروهک برگزار می‌شود.
مجاهدین خلق نقره‌داغ شدند
گروه سیاسی: 30 خرداد 1360 تناقضات سازمان مجاهدین خلق آغاز شد؛ در تقویم منافقین دراین روز تظاهرات سالیانه این گروهک برگزار می‌شود. درباره رخدادهای واقعه ۳۰ خرداد به صورت خلاصه می‌توان گفت سال 60 پس از رأی به عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر توسط مجلس اول، گروهک تروریستی منافقین (سازمان مجاهدین خلق) به همراه دیگر گروهک‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی با هدف ایجاد تشنج شدید در برخی نقاط کشور قصد تجمع در شهرهای مهم را داشتند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،دیروز (سه‌شنبه) سازمان مجاهدین خلق نقره‌داغ شد. ابتدا، پلیس فرانسه با تجمع اعضای منافقین در پاریس مخالفت کرد. به گزارش دویچه وله،‌ پلیس فرانسه با برگزاری گردهمایی سالانه گروهک مجاهدین خلق مخالفت کرده است. پلیس «نگرانی‌های امنیتی» را علت لغو این تجمع در پاریس عنوان کرده است. از سوی دیگر،  گزارش‌های رسانه‎های آلبانی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین در آلبانی حکایت دارند. اردوگاه تروریست‎های منافقین موسوم به «اشرف ۳» در شهر بندری «دورس» آلبانی شاهد درگیری میان عناصر این گروهک تروریستی با پلیس آلبانی بوده است. براساس این گزارش، پلیس آلبانی پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر احتمال حملات تروریستی و سایبری اقدام به بازرسی و تفتیش اماکن و دفاتر مورد استفاده در «اشرف ۳» کرده است.
بازجویی از ساکنان این اردوگاه از سوی پلیس انجام شده است.منابع آگاه در آلبانی اعلام کردند که بررسی دقیق همه دستگاه‌های الکترونیکی مانند رایانه، تلفن، پهپاد و... انجام شده است.
هدایت این عملیات برعهده رئیس پلیس ایالتی آلبانی بوده و منابع از بازداشت ۷۰ نفر از عناصر گروهک تروریستی منافقین خبر می‌دهند.
هدف این عملیات پلیس آلبانی اجرای کنترل‌های لازم در چارچوب تحقیقات برای اهداف تروریستی بوده است.
پلیس ایالتی آلبانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات در چارچوب یک برنامه عملیاتی براساس دستور صادر شده از سوی دادگاه ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان‌یافته این کشور انجام می‌شود.
در همین حال وزارت کشور آلبانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که منافقین توافقنامه سال ۲۰۱۴ با دولت این کشور را زیر پا گذاشته و اقدام‌های پلیس مطابق قانون بوده است.
این بیانیه می‎افزاید: تصمیم دادگاه برای صدور حکم بازرسی اردوگاه «اشرف ۳» نتیجه اقدام‎هایی است که مجاهدین(منافقین) در تضاد آشکار با توافق و تعهدات خود در قبال توافقنامه بشردوستانه ۲۰۱۴ انجام دادند.
وزارت کشور آلبانی، تاکید کرد: مجاهدین(منافقین) به تعهدات خود پایبند نبودند و توافق را زیر پا گذاشتند؛ مداخله پلیس مطابق با قانون و براساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت پذیرفت و مانند اقدام‌های پلیس در هر بخش دیگری از قلمرو آلبانی انجام شد.
تغییر موضع پاریس درباره منافقین
خبرگزاری رویترز دوشنبه ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) گزارش داد که پلیس فرانسه به خاطر «نگرانی‌های امنیتی» با برگزاری تجمع سالانه مجاهدین خلق در پاریس مخالفت کرده است. این گردهمایی سالانه که از سال ۲۰۰۸ به این سو در فرانسه برگزار می‌شود، قرار بود شنبه اول ژوئیه سال جاری میلادی برپا شود.
بنابر گزارش رویترز، پلیس فرانسه گفته است گردهمایی‌های این سازمان «در معرض خطرات امنیتی جدی» قرار دارد.
به نوشته رویترز، مقامات پلیس فرانسه در این ارتباط همچنین از «احتمال اختلال نظم عمومی و خطر تروریسم» سخن گفته‌‌اند.
در گزارش رویترز همچنین آمده است بخشی از نگرانی‌های امنیتی پلیس فرانسه به حضور چهره‌های سیاسی کشورهای دیگر، از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا در این تجمع برمی‌گردد که حفاظت از آنها «الزامی» ارزیابی شده است.
مخالفت پلیس با تجمع سالانه شورای ملی مقاومت و لغو این گردهمایی حدود ده روز پس از تماس تلفنی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با ابراهیم رئیسی، همتایش در ایران صورت می‌گیرد. مجموعه شرایط منجر به شکل‌گیری حملات لفظی شدید منافقین علیه رئیس جمهوری فرانسه شده‌ است.
کد مطلب: 197823
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *