۰
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
واکنش‌ها به درگیری منافقین با پلیس آلبانی ادامه دارد

نفرین‌ شده‌های آواره

آمریکا: مجاهدین خلق را نماینده مردم ایران نمی‌دانیم
پایگاه خبری نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با گروهک تروریستی منافقین در فرانسه و آلبانی نوشت: وقایع اخیر نشان داد که این گروه‌ها نه تنها اختلافات جدی دارند، بلکه نزد خارجی‌ها هم هیچ جایگاهی ندارند.
نفرین‌ شده‌های آواره
گروه سیاسی: پایگاه خبری نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با گروهک تروریستی منافقین در فرانسه و آلبانی نوشت: وقایع اخیر نشان داد که این گروه‌ها نه تنها اختلافات جدی دارند، بلکه نزد خارجی‌ها هم هیچ جایگاهی ندارند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اجرای عملیات «بازرسی» پلیس آلبانی، عصر روز سه‌شنبه در قرارگاه سه هزار نفره «اشرف ۳» گروهک منافقین که طبق اعلام پلیس آلبانی برای «بررسی احتمال تروریسم و حملات سایبری» انجام شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی‌زبان داشته است که در ادامه به مواردی از آنها اشاره می‌شود.
روزنامه آلبانی دیلی نیوز گزارش داد که پلیس دورس ۶ نفر را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.
آلبانی دیلی نیوز در ادامه گزارش داد: طبق اعلام رسانه‌های محلی، این شهروندان به دلیل ارتکاب به چهار تخلف که شامل تخریب اموال ضمن سرپیچی از مقررات خودروهای پلیس، سرپیچی از دستور پلیس، سرپیچی از تصمیم دادگاه و حمله به پلیس‌ می‌شود، تحت تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند.
این روزنامه همچنین نوشت: باتوجه به تنش‌های ایجاد شده و خشونت پلیس در قرارگاه مجاهدین خلق، انتظار می‌رود که برخی اعضای این قرارگاه نیز مورد بازجویی قرار بگیرند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به این که پلیس آلبانی به قرارگاه منافقین «حمله‌ای ناگهانی» کرده، نوشت که‌ طی این عملیات ۱۵۰ کامپیوتر که گفته شده است به فعالیت‌های سیاسی مربوط بوده‌اند، ضبط شده‌ و افراد متعددی مجروح شدند.
این خبرگزاری در ادامه نوشت که وزیر کشور و ‌رئیس پلیس ملی آلبانی گفتند که طی این عملیات هم افراد این گروهک و هم ماموران پلیس مجروح شدند.
آسوشیتدپرس همچنین اشاره کرد که در دادگاه ویژه علیه فساد و جرایم سازمان‌یافته آلبانی پرونده‌ای برای بررسی فعالیت‌های سیاسی اعضای گروهک منافقین تشکیل شده و عملیات پلیس آلبانی با حکم این دادگاه انجام گرفته است.
وبگاه خبری- تحلیلی بالکان اینسایت نیز با ادعای این که در جریان «حمله ناگهانی» پلیس آلبانی به قرارگاه گروهک منافقین یک نفر جان خود را از دست داده است، به اظهارات وزیر کشور آلبانی در این باره پرداخته و نوشت که این عملیات «اجرای حکم دادگاه» بوده و ضبط تجهیزات و کامپیوترهای این گروهک به منظور بررسی «شبهات معقول» مطرح شده در پیگرد قانونی درباره فعالیت‌های سیاسی آن‌ها انجام شده است که ذیل مفاد توافق انجام ‌شده با آن‌ها برای اقامتشان در آلبانی ممنوع بوده اسپت.
شبکه ای‌بی‌سی استرالیا با اشاره به این که پلیس این کشور گفته است این عملیات بازرسی را به منظور «اجرای حکم دادگاه» جهت بررسی فعالیت‌های سیاسی اعضای این گروهک انجام داده است، نوشت: طبق توافقی که دولت آلبانی در سال ۲۰۱۳ با مجاهدین خلق برای پناه دادن به آن‌ها امضا کرد،‌ آن‌ها نباید هیچ گونه فعالیت‌ سیاسی انجام می‌دادند و ملزم به پایبندی به قوانین این کشور بوده‌اند.
روزنامه آلبانین دیلی نیوز با پرداختن به این موضوع نوشت: ماموران پلیس روز سه‌شنبه با تصمیم دادگاه ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته برای بازرسی به قرارگاه اشرف ۳ و اشرف ۴ در مانزا رفتند که سال‌هاست اپوزویسیون مجاهدین خلق در آن‌جا در آلبانی پناه گرفته‌اند.
این روزنامه در ادامه نوشت که پلیس کشور آلبانی در حال بازجویی از افرادی از منافقین است که مظنون به انجام دادن حملات سایبری در این کشور بوده‌اند.
روزنامه اماراتی نشنال در این باره نوشت: پلیس آلبانی با حکم دادگاه ویژه مبارزه با جرایم و فساد برای رسیدگی به نگرانی‌ها و شبهاتی که درباره دست داشتن مجاهدین خلق در تروریسم و حملات سایبری وجود داشت، «حمله‌ای ناگهانی» علیه قرارگاه اشرف-3 انجام داد.
روزنامه واشنگتن پست با پرداختن به این اقدام آلبانی نوشت: پلیس آلبانی روز سه‌شنبه حمله‌ای ناگهانی به قرارگاه اعضای مجاهدین خلق انجام داده ۱۵۰ کامپیوتر را که گفته شده با فعالیت‌های سیاسی ممنوع مرتبط بوده‌اند ضبط کرده و افراد متعددی مجروح شدند.
شبکه العربیه نیز نوشت که پلیس آلبانی روز سه‌شنبه با حکم دادستانی علیه منافقین به دلیل «نقض توافق و تعهدات» توسط این گروهک که قرار بود طبق این توافق فقط به منظور «اهداف بشردوستانه» در آلبانی اقامت داشته باشند و به دلیل بررسی شبهاتی که در زمینه فعالیت‌های سیاسی غیرقانونی و انجام دادن حملات سایبری علیه نهادهای خارجی علیه آن‌ها وجود داشت، به قرارگاه آنها «حمله‌» کرد.
شبکه فاکس نیوز نیز به نقل قول از یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در این باره پرداخته و نوشت که پس از این اقدام پلیس آلبانی، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که «ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره هرگونه فعالیت غیرقانونی بالقوه در خاک آن حمایت می‌کنیم.»
مرگ منافق قاتل
بنا بر اعلام خبرگزاری نور نیوز، در جریان حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین در آلبانی عبدالوهاب فرجی‌نژاد جهرمی به هلاکت رسید. فرجی‌نژاد که در بین منافقین با نام مستعار «فرمانده افشین» و «علی مستشاری» شناخته می‌شد، از فرماندهان بخش نظامی این گروهک پس از شروع اقدام مسلحانه این گروهک در سال ۱۳۶۰ در ایران بود.
مریم رجوی او را که بیش از ۶۰ ترور موفق داشت را از برترین فرماندهان نظامی سازمان معرفی کرده بود. او مسئولیت‌های مختلفی در سازمان داشت. از فرماندهی در عملیات فروغ جاویدان و مسئولیت قرارگاه جلولا در نزدیکی مرز ایران تا آموزش تیم‌های ترور اعزامی به ایران و عضویت در تیم حفاظت مسعود رجوی.
واکنش آمریکا
شبکه فاکس نیوز هم به نقل قول یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا پرداخت و نوشت: «پس از این اقدام پلیس آلبانی، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که «ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره هرگونه فعالیت غیرقانونی بالقوه در خاک آن حمایت می‌کنیم.»
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که به نام او اشاره‌ای نشده است، افزود که به نظر می‌رسد ورود پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف برای اجرای یک دستور دادگاه بوده است.
همچنین وزارت خارجه آمریکا نیز در مورد درگیری روز سه‌شنبه صد‌ها مامور پلیس در آلبانی با اعضای گروهک تروریستی منافقین در کمپ اشرف بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: آمریکا آگاه است که پلیس آلبانی روز سه‌شنبه با حکم دادگاه وارد مجتمع مجاهدین خلق (منافقین) در شهر ساحلی دورِس شد.
این بیانیه می‌افزاید: پلیس آلبانی به آمریکا اطمینان داده است که کلیه اقدامات صورت گرفته براساس قوانین از جمله حفاظت از حقوق و آزادی‌های کلیه افراد در آلبانی بوده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره هرگونه فعالیت بالقوه غیرقانونی در داخل مرز‌های خود حمایت می‌کنیم.
وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه تاکید کرده است که ایالات متحده از این گروهک حمایت نکرده و سازمان مجاهدین خلق را نماینده مردم ایران نمی‌داند.
وزارت خارجه آمریکا در حالی در این بیانیه از عدم حمایت ایالات متحده از این گروهک تروریستی می‌گوید که این کشور به عنوان حامی و شکل دهنده اصلی گروه‌های تروریستی در جهان همواره از حامیان گروهک منافقین بوده و پیشتر این گروهک تروریستی را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرده بود.
توصیه ایران به آلبانی
ناصر کنعانی روز چهارشنبه درباره حوادث پیش آمده در کمپ اشرف 3 گروهک تروریستی منافقین در آلبانی، نوشت: براساس خبرهای منتشره، صبح روز ۳۰ خرداد، پلیس آلبانی براساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم آن کشور، اقدام به ورود به پادگان اشرف جهت بازرسی نمود. دلیل این اقدام، ارتکاب اقدامات مجرمانه و تروریستی توسط منافقین در آلبانی اعلام شد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: مقامات ذیربط کشور آلبانی از کشف و ضبط شماری از سیستم‌های الکترونیکی و پهپادهایی که منافقین اقدامات تروریستی خود را به واسطه آنها پیگیری و هدایت می‌کردند، خبر داده و گفتند آنها (منافقین) با اقدامات تروریستی و سایبری، توافق سال ۲۰۱۴ با آلبانی را نقض کرده‌اند.
کنعانی اضافه کرد: منافقین به دلیل ذات تروریستی خود، همواره خطری برای امنیت میزبان خود خواهند بود، به همین دلیل دولت عراق آنها را اخراج کرد و دولت‌های دیگر نیز از پذیرش آنها خودداری نمودند.
وی ابراز امیدواری کرد که دولت آلبانی اشتباه خود در میزبانی از این فرقه تروریستی را جبران کند.
کد مطلب: 197883
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *