۰
چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۸

دلایل کار نکردن یخساز در یخچال های ساید بای ساید

کار نکردن یخساز در یخچال ساید بای ساید یکی از ایرادات شایع در این دستگاه ها است که دسترسی فوری به یخ را محدود نموده و ممکن است بر سایر قسمت های دستگاه نیز تاثیرات منفی داشته باشد. یخچال فریزر های ساید بای ساید دستگاه های مدرنی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا به آسانی به مواد غذایی و نوشیدنی دسترسی داشته باشید.
دلایل کار نکردن یخساز در یخچال های ساید بای ساید

 کار نکردن یخساز در یخچال ساید بای ساید یکی از ایرادات شایع در این دستگاه ها است که دسترسی فوری به یخ را محدود نموده و ممکن است بر سایر قسمت های دستگاه نیز تاثیرات منفی داشته باشد.
یخچال فریزر های ساید بای ساید دستگاه های مدرنی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا به آسانی به مواد غذایی و نوشیدنی دسترسی داشته باشید.
با استفاده از فناوری سایدبای‌ساید بسیاری از یخچال و فریزر ها با یکدیگر ترکیب می شوند. اصطلاح ساید بای ساید به عنوان کنار و پهلو ترجمه شده است به طوری که یخچال و فریزر در یک دستگاه با یکدیگر ادغام شده و در کنار یکدیگر قرار دارند .

ویژگی های یخچال های ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید به عنوان یکی از گزینه های بزرگ یخچال خانگی در نظر گرفته می شوند که در آن یخچال و فریزر در کنار هم قرار دارند. ویژگی اصلی این یخچال ها علاوه بر قرار داشتن یخچال و فریزر در کنار یکدیگر ، باز شدن درب های عمودی آنها مانند درب کابینت یا در جهات مختلف است.
به طور کلی در این دستگاه ها معمولاً فریزر در سمت چپ قرار داشته و محفظه یخچال در سمت راست دستگاه قرار دارد و این محفظه‌ها در پشت درب های لولایی مناسب پنهان شده اند . با توجه به اینکه ساید بای ساید اولین بار در ایالات متحده آمریکا تولید شد این دستگاه ها با نام یخچال های آمریکایی نیز شناخته می شوند .
امروزه این یخچال ها توسط بسیاری از شرکت های اروپایی و آسیایی نیز تولید می شوند و اغلب آن ها از فناوری فول نو فراست استفاده می کنند که یخ زدایی خودکار از دستگاه را  انجام داده و پوشش برفکی را در آن از بین می برند.
استفاده از مدل ساید بای ساید یخچال و فریزر برای خانواده‌های پرجمعیت ایده‌آل است. این دستگاه ها مجهز به یخ ‏ساز ، کشوهایی که مواد غذایی را تازه نگه می دارد و قفسه ها مختلف برای قرار دادن محصولات می باشد.
سیستم کنترل الکترونیکی در این دستگاه ها به شما این امکان را می‌دهند تا تمام عملکرد یخچال را به طور کامل کنترل کنید و به عملکرد بهینه آن کمک می کند.
به لطف محدوده تنظیم درجه حرارت گسترده از منفی ۲۴ درجه سانتی گراد تا مثبت ۸ درجه سانتیگراد شرایط ذخیره سازی طولانی مدت را می توان به طور دقیق و انعطاف پذیر تنظیم کرد.
نمایشگر دیجیتال ، دما برای هر دو محفظه یخچال و فریزر را نشان می دهد. بطوری که اگر برنامه انجماد قطع شود صفحه نمایش کد تصحیح خطا را نشان می دهد.
موتور اینورتر در این دستگاه ها کم مصرف و کم صدا است و سنسورهای دما وریزپردازنده ها عملکرد موتور را برای حداکثر راندمان خنک کننده و عمر طولانی موتور بهینه کرده اند.
یک سیستم یخ زدایی خودکار نگهداری لازم از یخچال را به حداقل می رساند و مصرف انرژی را در زمان هایی که یخچال در حال استفاده نیست کاهش می دهد.

 

خرابی های رایج یخساز در یخچال های ساید بای ساید

ایرادات اصلی یخساز ها در یخچال های ساید بای ساید که اغلب کاربران با آن مواجه شده و با مراکز و نمایندگی های تعمیر این دستگاه ها تماس می گیرند شامل موارد زیر می باشد:
در صورتی که از یخچال در حین استفاده از یخساز ظاهر می شود نشان دهنده خرابی موتور کندانسور است . اگر تکه های یخ به صورت نامنظم یا کدر از دستگاه بیرون می آیند نشان دهنده گرفتگی فیلتر نازل ها یا مشکلات پمپ در سیستم است.
اگر آب به طور مداوم در جایخی جمع می شود گرفتگی فاضلاب یا سیستم تخلیه دستگاه ممکن است علت آن باشد . در صورتی که یخ در قطعات بزرگ روی اواپراتور مشاهده شده و یا برفک بر روی آن وجود دارد لازم است عملکرد شیر برقی یا ترموستات دستگاه بررسی شود.
نشتی از دستگاه یخساز اغلب زمانی اتفاق می افتد که شیر برقی تامین آب آسیب دیده باشد . هنگامی که دستگاه به مدت طولانی یخ تولید نمی کند ممکن است به علت معیوب بودن سوئیچ فشار باشد. در صورت از کار افتادن سنسور سطح یخ ژنراتور به هیچ وجه خاموش نمی شود.

در صورتی که یخساز ساید بای ساید کار نمی کند چه باید کرد؟

یخساز مکانیسم پیچیده‌ای دارد و می‌توان گفت وجود یخساز در ساید بای ساید همانند وجود یک یخچال در یخچال دیگر است که برای خنک کردن مواد غذایی در نظر گرفته نشده و فقط برای ایجاد و پخش یخ است . عملکرد نادرست این قسمت ممکن است بر عملکرد کل دستگاه تاثیر بگذارد . توصیه نمی شود در صورت خرابی یخساز ساید بای ساید خودتان آن را تعمیر کنید، زیرا این کار فقط می تواند مشکل را تشدید کند . با توجه به اینکه برای تشخیص و عیب یابی مشکل ، نیاز به ابزارهای خاصی می باشد فقط متخصصان واجد شرایط باید آن را بررسی و تعمیر کنند.
مشکلات یخساز در ساید بای ساید می تواند ناشی از خرابی الکترونیک، گرفتگی لوله های مویرگی و حتی نشت مبرد یا گاز فریون باشد . با توجه به اینکه تعمیر این قطعات نیاز به تخصص و مهارت دارد ، بنابراین فقط باید توسط افراد واجد شرایط انجام شود.
برای تعمیر یخچال سامسونگ در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید . ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸

کد مطلب: 198253
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *