۰
يکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵
آمار شهدای فلسطينی از 8000 نفر عبور کرد

حملات محدود زمينی اسرائيل به غزه

وزارت بهداشت فلسطين در غزه ديروز (يک شنبه) اعلام کرد که شمار شهداي حملات رژيم صهيونيستي به اين باريکه طي 23 روز بمباران‌هاي وحشيانه رژيم صهيونيستي به بيش از 8000 نفر رسيده که حدود نيمي از آنها کودک هستند؛
حملات محدود زمينی اسرائيل به غزه
گروه بينالملل-خاطره میرزا: وزارت بهداشت فلسطين در غزه ديروز (يک شنبه) اعلام کرد که شمار شهداي حملات رژيم صهيونيستي به اين باريکه طي 23 روز بمباران‌هاي وحشيانه رژيم صهيونيستي به بيش از 8000 نفر رسيده که حدود نيمي از آنها کودک هستند؛
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،شمار زخمي‌ها نيز 20 هزار نفر و تعداد مفقودي‌ها هم 2 هزار نفر شده‌ است. در چند روز گذشته نظاميان صهيونيست به پشتيباني تانک‌هاي اين رژيم 3 بار سعي کرده اند که با ورود به غزه اقدام به اشغال بخشي از اين منطقه نمايند که هر سه بار با شکست مواجه شدند. سخنگوي نظامي ارتش رژيم صهيونيستي در کنفرانسي خبري به عجز و ناتواني اين رژيم در حمله زميني به غزه به رغم حمايت‌هاي گسترده و همه جانبه آمريکا و غرب اذعان کرد و گفت: حمله زميني به غزه بسيار سخت و پيچيده است و خطرات زيادي را متوجه نيروهاي ما خواهد کرد.
روزنامه نيويورک تايمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اسرائيل ظاهرا عمليات همه جانبه زميني را کنار گذاشته و در عوض به تهاجم‌هاي زميني محدودتر روي آورده است.
مقام‌هاي آمريکايي روز شنبه به اين روزنامه گفتند که تصميم اسرائيل براي دست نگه داشتن از يک تهاجم همه جانبه به نوار غزه و در عوض انجام تجاوزهاي زميني محدودتر، با پيشنهاداتي که لويد آستين وزير دفاع امريکا در روزهاي اخير به همتايان اسرائيلي خود ارائه کرده، همسو است.
مقامات دولت بايدن هشدار دادند که اشاره به اينکه اسرائيل در نهايت چه خواهد کرد دشوار است، درحاليکه افزايش حملات هوايي و گسترش تهاجم‌هاي زميني در سه روز گذشته نشان دهنده موضع تهاجمي‌تر اسرائيل است.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي روز شنبه گفت که نيروهاي تل آويو روز جمعه وارد غزه شدند تا مرحله دوم جنگ را آغاز کنند. اگرچه نتانياهو اين اقدام را يک يورش توصيف نکرد.
مقام‌هاي نظامي پيشتر گفتند که نيروهاي اسرائيلي وارد بخش شمالي غزه شدند و تا شنبه شب آنجا باقي ماندند.
مقام‌هاي آمريکايي روز شنبه گفتند که تاکنون تجاوزات نيروهاي زميني اسرائيل به غزه کوچکتر و محدودتر از چيزي بوده که مقام‌هاي نظامي اسرائيل در ابتدا براي وزير دفاع و ديگر مقام‌هاي ارشد نظامي آمريکا توضيح دادند. 
 بر اساس اين گزارش، در واقع برنامه‌هاي يورش اوليه اسرائيل مقام‌هاي آمريکايي را نگران کرد و آنها ابراز نگراني کردند که تل‌آويو فاقد اهداف نظامي قابل دستيابي است و اينکه ارتش اسرائيل هنوز آماده انجام يک حمله زميني نيست.
مناطق مسکوني اهداف اصلي اسرائيل
تصاوير هوايي که شرکت فضايي ماکسار از حملات هوايي صهيونيست‌ها نشان مي‌دهد که بيشتر اهداف جنگنده‌هاي اسرائيل مناطق مسکوني بوده است.
به گزارش يورونيوز، حملات هوايي اسرائيل تمامي محله‌هاي شمال غزه را با خاک يکسان کرده است. در تصاوير ماهواره اي که توسط شرکت فناوري فضايي ماکسار (Maxar) فاش شده است، آپارتمان‌ها و منازل مسکوني ناپديد شده‌اند.
شرکت فضايي ماکسار اين تصاوير را در حالي منتشر کرده است که سه هفته از بمباران جنگنده‌هاي صهيونيستي در نوار غزه مي‌گذرد. اين شرکت تصاوير قبل و بعد از حملات هوايي را منتشر کرده است.
حملات هوايي کل محله‌ها را با خاک يکسان کرده و باعث مرگ و ويراني شده است که در چهار جنگ اخير بين اسرائيل و حماس سابقه نداشته است.صهيونيست‌ها ادعا کرده‌اند که تنها به اهداف نظامي حمله مي‌کنند ولي تصاوير منتشر شده توسط ماکسار نشان مي‌دهد که بيشتر ساختمان‌هاي نابود شده در حملات هوايي مسکوني هستند.
کد مطلب: 205498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *