۰
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۵
نفوذ زمينی تانک‌های صهيونيستی ناکام ماند

خشن‌ترين شب حملات اسرائيل عليه غزه

حملات بي‌رحمانه اسرائيل عليه غزه شدت يافته است. براساس آخرين آمار ، تعداد شهداي فلسطيني از 7800 نفر  و تعداد زخمي‌ها به 19 هزار و 743 تن عبور کرده‌است. اين نگراني وجود دارد که بيش از هزار نفر زير آوار همچنان گرفتار هستند.گفته شده که  1800 گزارش درباره مفقودي‌ها دريافت‌ کرده‌ايم که از بين آنها 1000 مورد مربوط به کودکان هستند.
خشن‌ترين شب حملات اسرائيل عليه غزه
گروه بينالملل- مهدي يزدي: حملات بي‌رحمانه اسرائيل عليه غزه شدت يافته است. براساس آخرين آمار ، تعداد شهداي فلسطيني از 7800 نفر  و تعداد زخمي‌ها به 19 هزار و 743 تن عبور کرده‌است. اين نگراني وجود دارد که بيش از هزار نفر زير آوار همچنان گرفتار هستند.گفته شده که  1800 گزارش درباره مفقودي‌ها دريافت‌ کرده‌ايم که از بين آنها 1000 مورد مربوط به کودکان هستند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،تجاوزات رژيم صهيونيستي به نوار غزه، بامداد شنبه در حالي وارد بيست و دومين روز و چهارمين هفته از زمان آغاز طوفان الاقصي شده که با قطع شبکه‌هاي ارتباطي و اينترنت تجاوزات صهيونيست‌ها با شدت بيشتري در خاموشي اطلاعات ادامه دارد. جنگنده‌هاي اشغالگر همچنان به بمباران منازل و غيرنظاميان ادامه مي‌دهند. خبرنگاران بامداد شنبه را خشن‌ترين شب از زمان آغاز تجاوزات صهيونيست‌ها به غزه از هفتم اکتبر توصيف کردند.
توپخانه ارتش اشغالگر رژيم صهيونيستي به بمباران چندين منطقه نزديک حصار امنيتي در شرق نوار غزه پرداخت. خبرنگار الجزيره گفت که رژيم صهيونيستي حملاتي را به منطقه طرح بيت لاهيا در شمال نوار غزه انجام داد. به گفته اين خبرنگار، صهيونيست‌ها اطراف بيمارستان الکلي در شمال غزه و نيز مکاني نزديک به بيمارستان شهداي الاقصي را بمباران کردند. همچنين حمله‌اي توپخانه‌اي به مرکزي در اطراف بيمارستان الشفا انجام گرفت.
جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي در ادامه تجاوزات خود دو خانه در اردوگاه النصيرات را بمباران کردند. به گفته خبرنگار الجزيره، پيکر 42 شهيد از محله الشاطي در غزه بيرون کشيده شد و هنوز تعداد زيادي از شهدا در نتيجه بمباران ديشب وجود دارد. امروز بار ديگر محله التفاح و مناطق جباليا هدف بمباران قرار گرفتند.
ضربه سنگين ديپلماتيک
 به موازات جنگ ميدان غره ، نبرد ديپلماتيک با شدت ادامه دارد و در اين چارچوب اسرائيلي‌ها متحمل يک ضربه سنگين شدند. 
به گزارش رويترز، قطعنامه «آتش‌بس انساندوستانه» در غزه در مجمع عمومي سازمان ملل متحد با رأي قاطع هيأت‌هاي نمايندگي کشورهاي عضو به تصويب رسيد. قطعنامه پيشنهادي اردن درباره آتش‌بس انساندوستانه در غزه با 121 راي موافق در مقابل 14 راي مخالف و 44 راي ممتنع، در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به تصويب رسيد. اين قطعنامه خواستار «آتش‌بس فوري و پايدار جهت توقف درگيري‌ها» شده است.
اين قطعنامه غيرالزام‌آور در حالي بامداد شنبه در مجمع عمومي سازمان ملل راي آورده که 15 کشور عضو شوراي امنيت سازمان ملل، چهار مرتبه در تصويب قطعنامه در رابطه با درگيري‌هاي حماس و رژيم صهيونيستي ناکام بودند.
مقابله با تهاجم زميني اسرائيل با موشکهاي کورنت
همزمان با تصويب قطعنامه سازمان ملل ، اسرائيل تصاوير مرتبط با حرکت تانک‌هاي صهيونيستي به سمت غزه را منتشر کردند. نکته جالب اينجاست که منابع ارتش صهيونيستي از تاييد يا تکذيب حمله زميني به نوار غزه امتناع کردند.
طبق گزارش الميادين، گردان‌هاي القسام و القدس شاخه‌هاي نظامي حماس و جهاد اسلامي دو پيشروي ارتش اشغالگر را ناکام گذاشته و آن را خنثي کردند.
گردان‌هاي عزالدين القسام، شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) روز جمعه اعلام کرد که مبارزان آن در دو نقطه در داخل نوار غزه درگير شدند.
گردان‌هاي القسام در بيانيه‌اي اعلام کردند که به مقابله با تهاجم زميني به بيت حانون (شمال نوار غزه) و شرق البريج (مرکز) پرداختند و درگيري‌هاي خشونت‌آميزي روي داد. رسانه‌هاي فلسطيني در غزه شامگاه جمعه فاش کردند که گردان‌هاي القسام از موشک‌هاي کورنت براي مقابله با تهاجم رژيم صهيونيستي استفاده کردند. شبکه ماهواره‌اي الاقصي گزارش داد که درگيري‌هاي شديدي بين مبارزان مقاومت و صهيونيست‌ها در نزديکي مرزهاي نوار غزه رخ داد که طي آن چهار فروند موشک کورنت به سمت تانک‌ها و خودروهاي زرهي اشغالگران شليک شد. الاقصي با انتشار ويدئويي در تلگرام، لحظه پرتاب موشک‌هاي کورنت در عمليات مقابله با تهاجم زميني اشغالگران را نشان داد.
کورنت يک موشک ضد زره ساخت روسيه است که توسط پرتوهاي ليزر هدايت شده و مي‌تواند از سکوي نصب شده روي زمين يا مستقيماً روي شانه پرتاب شود.
 به صدا درآمدن آژيرهاي خطر در غلاف غزه
ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد: آژيرهاي خطر در تل‌آويو، بيت يام، شهرک نتيف هعسراه و ناحل عوز در غلاف غزه به صدا درآمدند. آژيرهاي هشدار در شهر اشغالي عسقلان و همچنين در مسکاف عام در جليل عليا به صدا درآمدند.
اين رسانه‌ها از شليک موشک از غزه به سمت شهرک نير عوز، تل‌آويو خبر دادند. القسام اعلام کرد، حملات موشکي به تل‌آويو در پاسخ به جنايت‌ها در حق شهروندان فلسطيني بوده است. گردان‌هاي القدس شاخه نظامي جهاد اسلامي اعلام کرد، تجمع صهيونيست‌ها را در شهرک کيسوفيم با موجي از موشک هدف قرار داده است. در اين منطقه نيز آژير هشدار به صدا درآمد. همچنين اين گروه مقاومت در حمله‌اي ديگر آشيانه تجهيزات دشمن و سايت ناحل عوز را با گلوله خمپاره هدف قرار داد.
روزنامه يسرائيل هيوم نيز نوشت، سامانه‌هاي دفاع هوايي بر فراز طبريا در شمال فعال شدند. گردان‌هاي القسام نيز اعلام کرد: پايگاه نظامي زيکيم را در واکنش به تجاوزات در حق شهروندان هدف حملات موشکي قرار داديم.
به گزارش خبرگزاري شهاب فلسطين، گردان‌هاي القسام با شليک موشک، مراکز دشمن در مجتمع «مفتاحيم» را نيز بمباران کرد. القسام در حمله‌اي ديگر اعلام کرد، تجهيزات دشمن در سايت ايرز را هدف حملات خمپاره‌اي قرار داد.
تظاهرات خانوادههاي اسراي صهيونيست مقابل خانه نتانياهو
خانواده‌هاي اسراي صهيونيست خواستار «ديدار فوري» با نخست‌وزير دولت اشغالگر و وزير امنيت شدند و خشم عميق خود را از اينکه هيچ‌کس توضيح نداده است که آيا حمله زميني به غزه «امنيت اسرا را به خطر مي‌اندازد يا نه» ابراز داشتند. خانواده‌هاي اسراي صهيونيست که توسط مقاومت فلسطين به اسارت درآمده‌اند، صبح شنبه گفتند: پس از تشديد تهاجم زميني و شدت حملات ارتش، «شب را با نگراني شديد گذرانديم و خواستار ملاقات فوري با بنيامين نتانياهو و يوآو گالانت و کابينه جنگ هستيم.»
هيئت نماينده اين خانواده‌ها تهديد کرد که در صورت عدم برگزاري جلسه با نتانياهو و گالانت، از عصر امروز اقدامات اعتراضي را آغاز خواهد کرد. وب‌سايت عبري «واللا» به نقل از خانواده‌هاي اسراي صهيونيست نوشت که با توجه به تلاش براي تهاجم زميني، آنها در وضعيت «ابهام مطلق درباره سرنوشت اسيران در معرض حملات شديد» قرار دارند.
خانواده‌ها در بيانيه‌اي «خشم شديد خود را از اينکه هيچ‌کس در کابينه جنگ به خود زحمت ملاقات با آنها را نداده» تا درباره اينکه آيا حمله زميني «امنيت اسرا را به خطر مي‌اندازد يا نه؟» ابراز کردند.
از سوي ديگر پليس رژيم صهيونيستي اعلام کرد که امشب اجازه هيچ گونه اعتراضاتي را در نزديکي منزل بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم در قيساريه نمي‌دهد.
در بيانيه پليس آمده است: ما اجازه هيچ گونه تظاهراتي درباره مسائل سياسي يا امنيتي در جريان جنگ را نمي‌دهيم. نيروهاي ما هرگونه اعتراضاتي را سرکوب خواهند کرد.
اين اعتراضات به دنبال شکست امنيتي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در پي عمليات طوفان الاقصي مقاومت فلسطين  برگزار شده است. بيشتر صهيونيست‌ها نتانياهو و کابينه وي را مسئول اين شکست مي‌دانند و خواهان استعفاي وي هستند.
کد مطلب: 205439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *