۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
گزارش «مردم سالاری» از حاشيه دولت

از پخش کليپ صادق بوقی تا واگذاری سرخابی ها

اعضاي کابينه سيزدهم صبح چهارشنبه طبق روال هر هفته با حضور در حياط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
از پخش کليپ صادق بوقی تا واگذاری سرخابی ها
گروه سياسي- سعيد تهراني: اعضاي کابينه سيزدهم صبح چهارشنبه طبق روال هر هفته با حضور در حياط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سيد ابراهيم رئيسي در جلسه هيات دولت در بخشي از سخنانش با اشاره به فرمايشات روز سه شنبه رهبر معظم انقلاب در ديدار «فعالان اقتصادي و توليدکنندگان» اعضاي دولت را مسئول پيگيري و اجراي رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب دانست و بخش‌هاي مرتبط را مکلف کرد با بررسي دقيق مسائل مطرح شده، براي عملي شدن هر چه زودتر منويات ايشان اقدامات لازم را انجام دهند.
افتتاح بيش از 400 پروژه با ارزش 9.1 همت در دهه فجر
سيد عزت‌الله ضرغامي وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در واکنش به ويدئوي دعوت «صادق بوقي» از مردم براي حضور در نمايشگاه گردشگري، گفت: مدام به من مي‌گويند ليونل مسي يک ويدئوي گردشگري پر کرده و ببينيد چقدر چيز خوبي است و شما چرا اين کار را نمي‌کنيد؟ اولا او به خاطر اسمش چند ميليون دلار و براي توزيعش در فضاي مجازي چند 10 ميليون مي‌گيرد. ما اينجا کلا آه نداريم با ناله سودا کنيم اما من شنيدم که صادق بوقي ايران رفته يک ويدئو پر کرده و مردم را دعوت کرده که به غرفه گيلان بيايند. حتما تاثيراتش از او (مسي) در گيلان بيشتر است. ما جلويش را هم نمي‌گيريم، خيلي خوب است و تشکر هم مي‌کنيم. از اين چيزها خيلي توليد مي‌شود. وي از افتتاح بيش از 400 پروژه با ارزش بيش از 9 هزار ميليارد تومان در دهه فجر خبر داد و افزود: پروژه‌هاي مرتبط با وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در سقف 426 پروژه به ارزش 9.1 همت (هزار ميليارد تومان) در سراسر کشور در دهه فجر افتتاح خواهد شد و 5 هزار و 182 شغل ايجاد خواهد کرد.
تکذيب صدور مجوز براي کنسرت رپ از سوي وزير ارشاد
محمد مهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سوال که آيا مجوز کنسرت رپ صادر شده است؟ تصريح کرد: خير. اين يک اشکالي بوده که پديد آمده و ما هيچ مجوزي صادر نکرده‌ايم. معاونت هنريمان هم امروز اعلام موضع خواهد کرد و اين خبري که اعلام شده کذب است. وي همچنين توضيحاتي را درباره جشنواره‌هاي شعر، فيلم و تئاتر فجر ارائه کرد.
اميرعبداللهيان آخرين پيگيريها براي ازسرگيري عمره را تشريح کرد
حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه با بيان اينکه امروز قرار است من با همتاي سعودي خودم گفت‌وگوي تلفني داشته باشم و آخرين وضعيت از سرگيري عمره را بررسي کنيم، افزود: قرار است در اين گفت‌وگو آخرين وضعيت را با هم بررسي کنيم. مقامات عربستان به صراحت به ما گفتند که در خصوص حل اين مشکل فني دستورات لازم داده شده و قرار است کار در مسير درست خود پيش برود.
الزام دستگاهها براي تهيه برنامههاي خانوادهمحور
انسيه خزعلي معاون امور زنان رئيس‌جمهوري از دستور رئيس‌جمهوري براي آماده کردن برنامه‌هاي‌ مربوط به زن و خانواده با نگاه خانواده‌محوري توسط دستگاه‌ها خبر داد.
وي همچنين با اشاره به برنامه‌هاي معاونت تحت مسئوليتش درباره مادران کارمند،‌ گفت: برنامه شغل منعطف را در دست تهيه داريم که اميدوارم با همکاري ساير دستگاهها تصويب شود. رييس‌جمهوري نيز به همه دستگاه‌ها دستور دادند به عنوان اتاق عمليات زن و خانواده عمل کنند و به بحث خانواده‌محوري به صورت عملياتي ورود پيدا کنند.
توضيحات سخنگوي دولت
درباره وضعيت ارزي کشور
علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت درباره آخرين وضعيت ارزي کشور، گفت: عرضه ارز از سوي بانک مرکزي بيشتر از تقاضاست و افزايش قيمت ارز دليل اقتصادي ندارد. ترازهاي ارزي مثبت و درآمدهاي ارزي در دسترس و قابل قبول است.بهادري جهرمي درباره افزايش سقف بودجه 1403 در مجلس شوراي اسلامي، اظهار کرد: اول بايد منابع تامين شود و متناسب با آن هزينه شود. در سقف منابع، مصارف پيش بيني مي‌شود. وقتي سقفي براي منابع در نظر گرفته شود ديگر نمي‌توانيم بيشتر از آن سقف هزينه کنيم زيرا اين ناترازي در بودجه مي‌شود.
براي واگذاري تيمهاي سرخابي هنوز تصميمي گرفته نشده است
سيد صولت مرتضوي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بيمارستان گاندي را موظف به پرداخت حق سنوات و عيدي کارکنان اين بيمارستان دانست و ادامه داد: همه کارکنان بيمارستان گاندي که حق بيمه پرداخت کرده‌اند، تا داير شدن مجدد بيمارستان تحت پوشش بيمه بيکاري قرار مي‌گيرند و مي‌توانند از مزاياي آن استفاده کنند.
وي همچنين افزود: براي واگذاري تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس هنوز تصميمي گرفته نشده است.
توضيحات وزير ارتباطات درباره پرتاب ماهوارههاي ايراني
عيسي زارع‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات توضيحاتي را درباره پرتاب‌هاي اخير ماهواره توسط ايران ارائه کرد و با يادآوري اينکه اين افتخار توسط دانشمندان و متخصصان صنعت فضايي کشور به دست آمد، بيان کرد: اين اتفاق عملا ما را در مسير تثبيت تزريق فناوري ماهواره در لايه لئو قرار داد و ان‌شاءالله گام‌هاي تکميلي هم برداشته خواهد شد. سيگنال‌هاي ماهواره مهدا دريافت شده و اين نشان مي‌دهد کار دانشمندان ما در ساخت ماهواره هم کامل بوده و ماهواره به صورت عملياتي کار مي‌کند و ما در ايستگاه‌هاي زميني خود، سيگنال‌ها را به شکل روزانه دريافت مي‌کنيم.
دفاع جبلي از برنامههاي انتخاباتي صدا و سيما
پيمان جبلي رييس سازمان صدا و سيما در دفاع از برنامه‌هاي انتخاباتي اين سازمان گفت: با مراجعه به آرشيو سازمان و صفحات سياسي روزنامه‌ها و مقايسه توليدات سازمان در اين دوره و دوره‌هاي قبل‌تر، مشخص مي‌شود که آيا سازمان در اين دوره بيشتر کار کرده يا دوره‌هاي گذشته انتخابات.
وي همچنين با اشاره به افزايش چشم‌گير بودجه اين سازمان گفت: بودجه اختصاص يافته در قانون برنامه هفتم توسعه براساس جدول تکاليف توليد است.
بر اين اساس سازمان بدون کسب تکليف از دولت حق اضافه کردن حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگانش را ندارد.
مجوز دولت براي واردات خودروهاي تا 35 هزار يورويي به جانبازان
سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي رئيس بنياد شهيد از مجوز واردات خودروهاي وارداتي تا 35 هزار يورو توسط جانبازان خبر داد و گفت: جانبازان داراي بيش از 50 درصد جانبازي طبق قانون بودجه مي‌توانند مشمول واردات خودرو شوند.
وي ادامه داد: دو - سه ممنوعيت وجود داشت که ممنوعيت پنج ساله فروش خودروي وارداتي يکي از آنها بود. مسئله بعدي که امروز با حمايت وزير صمت در هيات دولت تعيين تکليف شد مجوز خودروي وارداتي تا رنج قيمت 35 هزار يورويي بود. با اين مصوبه جانبازان مي‌توانند هم خودشان خودرو وارد کنند يا مي‌توانند از طريق شرکت‌هاي معرفي شده از سوي وزارت صمت اقدام کنند. اين مجوز در آيين‌نامه قبلي محدود به شرکت‌هاي معرفي شده توسط وزارت صمت بود.
پرداخت هزينه انتقال آب دريا از جنوب توسط صنايع
علي سلاجقه رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست با بيان اينکه بحث انتقال آبي که از درياهاي جنوب يعني خليج فارس و درياي عمان انجام مي‌شود هم به نتيجه خواهد رسيد.
وي در واکنش به اين موضوع که گفته مي‌شود پروژه انتقال آب بسيار گران است و صرفه اقتصادي ندارد، گفت: خود صنايع وارد کار شده‌اند و قيمت تمام‌شده آن به عهده خود صنايع است که پرداخت مي‌کنند و دولت خيلي در اين قسمت کاري نمي‌کند و مشکلي وجود ندارد.
کد مطلب: 210854
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *