۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۷
معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازی اعلام کرد

سفر 18ميليون مسافر نوروزی با ناوگان عمومی

معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي از سفر بيش از 18 ميليون نفر در تعطيلات نوروز به وسيله ناوگان عمومي‌خبر داد.
سفر 18ميليون مسافر نوروزی با ناوگان عمومی
گروه اقتصادي – شهرام صدوقي: معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي از سفر بيش از 18 ميليون نفر در تعطيلات نوروز به وسيله ناوگان عمومي‌خبر داد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سيد کمال‌هاديان‌فر، معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي در نشست خبري روزگذشته خود با موضوع اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازي در حوزه سفرهاي نوروزي که با حضور معاونان حمل ونقل وزير راه و شهرسازي برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش‌هاي اصحاب رسانه براي اطلاع‌رساني اعلام کرد: طرح نوروزي عمليات بزرگي است که در طول اين ايام صورت مي‌گيرد و با توجه به رشد جمعيت شاهد رشد سفرها هستيم و مي‌توان گفت که هر چه حال مردم خوب باشد بيشتر سفر مي‌کنند، از اين رو طبيعي است که خدمت رساني توسط دستگاه‌هاي مسئول بايد با آمادگي‌هاي لازم باشد و امسال نيز با بيش از 210 هزار نفر در حوزه‌هاي سفرهاي نوروزي، به مسافران در حوزه‌هاي جاده‌اي، هوايي، ريلي و دريايي خدمت‌رساني شد که سفري مناسب با شان مردم و آسايش صورت گيرد.هاديان فر ادامه داد: ستاد سفرهاي نوروزي در وزارت راه از دو ماه مانده به فروردين آغاز به کار کرد و برآوردها اين بود که بيش از 16 ميليون و 500 هزار نفر از ناوگان عمومي ‌استفاده کنند و پيش‌بيني مي‌شد که ناترازي‌هايي هم در ناوگان عمومي ‌وجود داشته باشد اما تمهيدات جدي با هدايت وزير راه و شهرسازي از قبيل بهسازي و افزايش ناوگان صورت گرفت که خدمات متناسب با تقاضا صورت گيرد.وي در ادامه توضيح داد: پس از رفع چالش‌هاي ناترازي نيز بحث افزايش کيفيت خدمات به مردم در دستور کار قرار گرفت تا خدماتي مطلوب و در شان مردم ارائه شود و متناسب با نوروز و ماه مبارک رمضان باشد.وي ادامه داد: آغاز ماه مبارک رمضان پيش از تعطيلات و وجود شرايط جوي ناپايدار موجب شد که سياست‌هاي متناسبي براي رفع چالش‌ها در نظر گرفته شود.هاديان فر ادامه داد: طي سفرهاي نوروزي که از 24 اسفند تا 17 فروردين انجام شد، يکي از موضوعات اين بود که حادثه جدي در اين ايام نداشتيم اما بحث تصادفات جاده اي مقوله اي است که هميشه وجود داشته، اما در اين خصوص بايد گفت که پويش چشم به راه هستيم راه اندازي شد تا با کمک رسانه‌ها و محوريت سازمان راهداري اين حوادث در آينده به حداقل برسد.وي ادامه داد: حاصل اين اقدامات اين بود که بيش از 18 ميليون نفر از ناوگان عمومي‌استفاده کردند و تقريباً يک درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشتيم.هاديان فر در ادامه گفت: بيش از 6 ميليون و 939 هزار نفر از ناوگان جاده اي استفاده کردند و بيش از 6 ميليون و 568 هزار نفر به عنوان مسافر دريايي و گردشگر از خدمات کشتيراني در خليج فارس و درياي خزر استفاده کردند.معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه روزانه بيش از 2 هزار اتوبوس از تهران اعزام مي‌شدند، گفت: بيشترين سفرهاي زميني به استان‌هاي مازندران، گيلان، خراسان رضوي و اصفهان بوده است و در خصوص اتوبوس‌ها شاهد 3 ميليون و 776 هزار تردد بوديم که 5 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.وي در خصوص کل خودروها نيز گفت: بيش از 530 ميليون تردد در کشور رخ داد و روزانه 120 ميليون ليتر بنزين مصرف شد که نسبت به سال گذشته 6 درصد افزايش داشته است. در اين بين نيز بيش از 23 ميليون خودروي شخصي در کشور سفر داشتند که تقريباً برابر با همه خودروهاي موجود در کشور است.
انجام بيشترين سفرهاي خارجي به ترکيه، دبي و عراق
همچنين در اين نشست خبري مديرعامل شرکت شهر فرودگاهي امام خميني (ره) با بيان اينکه سهم شرکت‌هاي داخلي از پروازها 54 درصد و سهم شرکت‌هاي خارجي46 درصد بوده، گفت: بيشترين پروازهاي خارجي در اين مدت به ترکيه، دبي و عراق بوده است.سعيد چلندري در نشست خبري ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازي در حوزه سفرهاي نوروزي 1403 گفت: نوروز امسال 3994 پرواز به اقصي نقاط دنيا داشتيم و 625 هزار و 725 نفر پرواز انجام شد، همچنين بار مسافري 45 درصد رشد داشت.وي اظهار کرد: 14 شرکت داخلي و 34 خارجي در فرودگاه امام خميني(ره) فعاليت داشتند. شرکت‌هاي داخلي با سهم 54 درصدي 2174 پرواز انجام دادند و سهم شرکت‌هاي خارجي46 درصد بوده که 1820 پرواز را انجام دادند. بيشترين پروازهاي خارجي نيز به ترکيه، دبي و عراق بوده است. مديرعامل شرکت شهر فرودگاهي امام خميني (ره) ادامه داد: 939 پرواز با سهم 26 درصدي پروازها و 175 هزار مسافر با سهم 29 درصدي تعداد مسافر به ترکيه بود، 539 پرواز به دبي انجام شد که 14 درصد پرواز و 17 درصد مسافران را تشکيل داد، سفر به عراق هم با 487 پرواز انجام شد که با 13 درصد سهم پروازها و 68 هزار و 11 درصد سهم مسافري را به خود اختصاص داد.
 بيش از شش ميليون و 500 هزار نفر سفر دريايي
 رئيس سازمان بنادر و دريانوردي در خصوص سفرهاي نوروزي 1403 بيان کرد: دراين بخش بيش از شش ميليون و 500 هزار نفر سفر دريايي داشتيم که نسبت به سال گذشته تفاوت چنداني ندارد. درحوزه مسافري دريايي 3.8 ميليون نفر با شش درصد رشد و در حوزه گردشگر دريايي 2.7 ميليون نفر با هفت درصد کاهش داشتيم که در مجموع سفرهاي دريايي تفاوت چنداني با سال گذشته نداشت. در مجموع 25 دستگاه فعال در حوزه دريا وجود دارد و از مهر ماه سال گذشته اقدامات مربوط به سفرهاي نوروزي را در برنامه داشتيم. در حوزه ترددهاي دريايي از شرايط مناسبي برخوردار بوديم. علي اکبر صفايي از سرزمين اصلي استان‌هاي خوزستان، بوشهر هرمزگان در جنوب کشور به جزايري مانند خارک سفر داشتند و به جزاير کيش، قشم، لارک و بوموسي تردد داشتيم. در شمال کشور هم به بنادر استان گيلان، مازندران، گلستان و بندر ترکمن که لايروبي شد سفر انجام شد. در طول ايام تردد دريايي 34 پيام سانحه دريايي داشتيم که نيروي امدادي اعزام و اين سوانح هيچ فوتي نداشت.صفايي درباره اختلاس دو ميليون دلاري از اداره بندر امام خميني توضيح داد: در ابتدا بابت اين تخلف از مردم عزيز عذرخواهي مي‌کنم و تمام توان ما و همچنين قوه قضايي اين است که بتوانيم مبلغ را برگردانيم. شخصي به نام آرش اشتري کارشناس واحد مالي يکي از بنادر تابعه استان خوزستان به شکل شيادانه 108 ميليارد تومان را جابه‌جا کرد که به سرعت با همکاري سپاه و اطلاعات کشف شد و درحال رديابي هستيم و همت اين است که اين مبلغ برگردد.
جابه‌جايي يک ميليون و 700 هزار مسافر در سفرهاي ريلي عيد نوروز
همچنين در حوزه ريلي نيز مديرعامل راه‌آهن از جابه‌جايي بيش از يک ميليون و 700 هزار مسافر در طول برنامه سفرهاي نوروزي 1403 خبر داد.سيد ميعاد صالحي مديرعامل شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي‌ايران در نشست خبري، گفت: با توجه به زيرساخت‌هاي فروش بليت، مردم بدون حضور در آژانس‌هاي مسافري از طريق سايت بليت مقصد مورد نظر خود را خريداري کردند و تمام بليت‌ها در چهار ساعت اول عرضه و به فروش رسيد.صالحي از سير 4 هزار و 310 رام قطار و جابه‌جايي بيش از يک ميليون و 700 هزار مسافر در طول برنامه سفرهاي نوروزي 1403 خبر داد و گفت: بيشترين تقاضا سفرهاي راه‌آهن براي مشهد بود و 70 درصد قطارها تهران - مشهد يا بالعکس بود.وي افزود: طبق سال گذشته در سفرهاي نوروزي 1403 ميزان تأخير از مبدأ زير يک دقيقه و تأخير در مقصد 25 دقيقه بوده است.
کد مطلب: 214401
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *