۳
۸
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۰
از حضور پورعرب و عرب نیا تا ازدحام مردم

حاشیه های مراسم تشییع عسل بدیعی

فریبرز عرب نیا همسر سابق عسل بدیعی همراه با جانیار فرزند آنها و داوودنژاد در مراسم تشییع پیکر بدیعی
فریبرز عرب نیا همسر سابق عسل بدیعی همراه با جانیار فرزند آنها و داوودنژاد در مراسم تشییع پیکر بدیعی

مراسم تشییع پیکر عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون با حضور گسترده هنرمندان و به‌ویژه حضور پررنگ مردم از مقابل تالار وحدت با حاشیه های فراوان برگزار شد .
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، این مراسم صبح امروز (یکشنبه) با ۱۰ دقیقه تاخیر و ازدحام و بی نظمی فراوان مقابل تالار وحدت آغاز شد به طوری که امکان تردد درخیابان های منتهی به تالار با دشواری مواجه شد و ماموران راهنمایی و رانندگی را مجبور به بستن خیابان از دو طرف کرد. به شکلی که علاقمندان شرکت درمراسم مجبور شدند اتومبیل های خود را چندین خیابان آن طرف تر پارک کرده و پیاده درمیان انبوه جمعیت به طرف تالار راه بیفتند.
این حضور پرشور مردم به گونه ای بود که پدر و مادر و خانواده عسل بدیعی از پیش از آغاز مراسم با حاضران صحبت کرده و از آنان بابت این همه همدلی تشکر می کردند؛ اگرچه که این حضور پرشور بی نظمی فراوانی را نیز در مراسم ایجاد کرده بود .
جمعیت زیاد در مراسم همراه با دوربین‌هایشان در کنار همدردی با خانواده بدیعی حکایت از عشق دیدن بازیگران و گرفتن فیلم و تصویر با آنها بود. موج هجوم به هر یک از بازیگرانی که به محوطه تالار وحدت وارد می‌شد تا اندازه ای بود که انتظامات تالار ترجیح داد آنها را به داخل سالن اصلی هدایت کند و مانع از ورود مردم عادی به داخل تالار شود. این هجوم به جایی رسید که مهتاب کرامتی، فریبرزعرب نیا همسر سابق عسل بدیعی به همراه جانیار پسر آنها به سالن تالار وحدت هدایت شدند و تا آغاز مراسم در همان مکان ماندند. اما عجیب تر این بود که مردم ایستاده در محوطه باز تالار وحدت به شیشه چسبیده بودند و از حیاط، داخل سالن را فیلمبرداری می‌کردند.
درهرحال مراسم آغاز شد و شاهرخ طاهریان مجری مراسم درباره برخی از خبرهایی که این روزها شنیده می‌شد، گفت: بسیاری از خبرهای غیرموثق در برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شد که مجموع این اخبار به دور از انصاف بود و ای‌کاش یاد بگیریم با صداقت خبرها را منتشر کنیم و منابع رسمی خبر را نیز دریابیم.
این صحبت ها که به نوعی بیشتر به شایعات پیرامون مرگ نابهنگام عسل بدیعی دامن می زد درحالی ادا شد که خبرنگاران حاضر در محل به این سخنان اعتراض داشته و منشا شایعات را محیط های مجازی و فضاهای اجتماعی عنوان می کردند تا رسانه های رسمی. خبرنگاران مدعی بودند که در مدت این چند روز تلاش بسیاری برای آرام کردن فضا و برخورد با حاشیه هایی کردند که همگی از محیط های غیر رسمی به میان مردم آمده و حتی با نگارش یادداشت و گزارش به این عمل برخی از افراد اعتراض کردند .
پس از سخنان وی پدر عسل بدیعی در حالی که چهره اش زیر بار غم از دست دادن فرزند درهم ریخته می نمود و پشتش خمیده شده بود می خواست برای سخنانی به پشت تریبون برود اما متاسفانه مردم حاضر درمراسم با شدت او را به اطراف کشانده و تقاضای عکس و امضا از او می کردند به طوری که در نهایت انتظامات محل به کمک پد رمرحومه آمده و او را برای سخنرانی به پشت تریبون بردند . البته این مشکل تنها برای پدر عسل بدیعی نبود که پیش آمد بلکه فریادهای فریبرز عرب نیا به خاطر فشار جمعیت به فرزند ۱۰ ساله او وعسل بدیعی بود که مخاطبان اجازه رفتن او به سمت جایگاه را نداده و راه را برای حضور وی درمحل سخنرانی باز نمی کردند. درهرحال جانیار به پشت تریبون رفت و اشک هایش سبب شد تا صدای گریه حضار با صدای کودکانه او با هم آمیخته شود و محیطی غمناک را به وجود آورد. بوسیدن جانیار عرب نیا به هنگام سخنرانی توسط پدرش و ریزش اشک های این کودک از دیگر حواشی غم انگیز این مراسم بود.
اما هنوز اندکی از مراسم نگذشته بود که حضور ابوالفضل پورعرب حاشیه های فراوانی را ایجادکرد زیرا وی که در فیلم دست های آلوده با بدیعی همکاری داشت، از مرگ این بازیگر به شدت متاثر بود و تلاش کرد بدون آنکه کسی متوجه وی شود در این مراسم حضور یابد، اما مردم او را شناسایی کردند و برای گرفتن عکس یادگاری به دور این بازیگر سینما تجمع کرده و مانع آسایش وی شده و اجازه ندادند تا در سکوت و آرامش برای همکار از دست رفته خود اظهار ناراحتی کند . رضا داوود نژاد نیز از این هجوم بی بهره نماند و درزمان ورود به جایگاه آن چنان مورد توجه قرار گرفت که درانتهای صحبتش خطاب به مخاطبان گفت : اجازه دهید من پایین بیایم بعد در خدمت شما خواهم بود. از این ها گذشته ، صحبت از چگونگی درگذشت این بازیگر در بین مردم شنیده می‌شد که برخی از نزدیکان عسل بدیعی که پراکنده در میان مردم حضور داشتند درصدد توضیح برآمده و سعی کردند با توضیح در این ‌باره به وجود برخی شایعه‌ها پایان دهند. غزل بدیعی خواهر عسل یکی از کسانی بود که در میان جمعیت حاضر شده و با وجود غم بزرگی که داشت با صبوری هرچه تمام تر با مردم سخن می‌گفت و توضیح می‌داد. به رغم تاکید مجری در منظم برگزار شدن مراسم تشییع پیکر عسل بدیعی، این مراسم با بی نظمی هر چه تمام تر برگزار شد و علت تشکر پیاپی این مجری از بنیاد سینمای فارابی و رییس سازمان صدا وسیما مشخص نبود زیرا هیچ یک از مسوولان مطرح صدا وسیما در این مراسم حضور نداشتند.
نکته نهایی این مراسم این بود که به دلیل ازدحام زیاد جمعیت ، خانواده عسل بدیعی نتوانستند پیکر او را از آمبولانس بیرون آورده ودرمحوطه تالار وحدت تشییع کنند اما مردم به دنبال آمبولانس حرکت کرده و با آمبولانس با وی وداع کردند .
گزارش : صبا رادمان

کد مطلب: 26977
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


امیر محمد
خدا رحمتش کنه
برفین کوروش
خیلی متاسف شدم از این خبر .براش طلب مغفرت و امرزش میکنم.روحش شاد
هاله
سلام خدارحمتشون کنه