; ?>; ?> موج پیروزی اصلاح‌طلبان به راه افتاده است - مردم سالاری آنلاين
۷
۷
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸
حتی بدون کناره‌گیری عارف

موج پیروزی اصلاح‌طلبان به راه افتاده است

حسین شریعتمداری روزنامه‌نگاری است که تمام پیش‌بینی‌ها-و به بیان دقیق‌تر توصیه‌هایش- در انتخابات اخیر تحقق یافته است. از رد صلاحیت هاشمی گرفته تا رد صلاحیت کسانی که در انتخابات گذشته از حامیان موسوی بودند. اینک او به نامزدهای اصولگرا توصیه می‌کند تا فارغ از نتیجه‌ اجماع میان اصلاح‌طلبان، به فکر آن باشند که ورودیه‌های اصولگرایی را کاهش دهند.
موج پیروزی اصلاح‌طلبان به راه افتاده است
نشانه‌های نگرانی در میان اصولگرایان در حال آشکار شدن است. یکی از احتمال رد صلاحیت روحانی می‌گوید و دیگری می‌گوید حتی اگر اصلاح‌طلبان به اجماع نرسیدند، اصولگرایان باید اجماع کنند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در ساعات پایانی روز گذشته خبرگزاری فارس به نقل از یکی از منابع آگاه خبر از احتمال بررسی مجدد صلاحیت روحانی در جلسه روز دوشنبه شورای نگهبان داد. اظهارات ضد امنیتی و غیرقانونی، حمایت از سران فتنه در جلسات سخنرانی، افشای اطلاعات نظام و حرکات ضد امنیتی همچون همایش حامیان روحانی در جماران و حرکات خیابانی مانند همایش ورزشگاه شهید شیرودی از عوامل و دلایلی بود که این منبع آگاه برای بررسی مجدد صلاحیت روحانی برشمرده بود.
این خبر دقایقی بعد از روی خروجی خبرگزاری فارس حذف شد، اما نقل آن به قدر کافی منتشر شده بود. اگرچه برخی احتمال دادند که این هم از آن دست خبرسازی‌ها و به قول خود خبرنگاران فارس «جنگ روانی»‌هایی است که گاه بر خلاف موازین حرفه‌ای از این رسانه سر می‌زند. به ویژه اتهاماتی نسبت به حسن روحانی طرح شده که عجیب به نظر می‌رسد. اصلی‌ترین مسائل امنیتی درباره انرژی هسته‌ای در مباحثه میان ولایتی، رضایی و جلیلی طرح شد. درباره مسئله کوی دانشگاه نیز قالیباف بود که آغازکننده بود و از قضا روحانی با خطاب به قالیباف خواست مانع از آن شود که ناگفته‌ها را بگوید. پس از واقعه جماران ستاد روحانی با صدور بیانیه از هواداران خود خواست تا احساساتشان را کنترل کنند و از همه جالب‌تر آن که همایش ورزشگاه شیرودی نه در خیابان که در سالن ورزشی سرپوشیده و آن‌هم با مجوز وزارت کشور برگزار شد.
خبرگزاری مهر گزارش کرده است که حسن روحانی در واکنش به این خبر تنها لبخندی زده و سکوت کرده است. محمدرضا نعمت‌زاده، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی نیز در این باره گفته: «ر زمینه بررسی مجدد صلاحیت آقای روحانی در شورای نگهبان تاکنون به ما خبری نداده اند و بعید می‌دانم چنین مسئله‌ای صحت داشته باشد». او گفته ستاد در این زمینه هیچ‌گونه پیگیری نداشته است.
توصیه شریعتمداری به نامزدهای اصولگرا
در حالی که خبرگزاری فارس به عنوان عمود خیمه رسانه‌های مجازی اصولگرا با تغییر رویکرد خبری خود که مبتنی بر تفرقه‌افکنی میان عارف و روحانی و تحریک عصبیت هواداران عارف برای رویارویی با حسن روحانی بوده؛ مستقیما اقدام به حمله به حسن روحانی می‌کند؛ کیهان نیز به عنوان عمود خیمه رسانه‌های مکتوب اصولگرا امروز سرمقاله‌ای متفاوت به قلم شریعتمداری نوشته است.
حسین شریعتمداری روزنامه‌نگاری است که تمام پیش‌بینی‌ها-و به بیان دقیق‌تر توصیه‌هایش- در انتخابات اخیر تحقق یافته است. از رد صلاحیت هاشمی گرفته تا رد صلاحیت کسانی که در انتخابات گذشته از حامیان موسوی بودند. اینک او به نامزدهای اصولگرا توصیه می‌کند تا فارغ از نتیجه‌ اجماع میان اصلاح‌طلبان، به فکر آن باشند که ورودیه‌های اصولگرایی را کاهش دهند. او با نادیده گرفتن جر و بحث‌های کاندیداهای منتسب به اصولگرایی در آخرین مناظره می‌گوید: «آيا نمي‌توان حدس زد حالا که در پراکنده کردن مردم از رويکرد به اصولگرايي ناموفق بوده‌اند، در پي آنند که اين منظور را با تعدد و چندگانه کردن وروديه‌هاي اصولگرايي دنبال کنند؟!»
شریعتمداری مصر است که اصولگرایان در هر حال پیروز انتخاباتند، اما شمار آرای آن‌ها در برابر نامزد پیروزنشده طرف مقابل واجد اهمیت است و به همین خاطر نامزدهای کم‌رای‌تر اصولگرا را ترغیب به کناره‌گیری می‌کند، اما در بندهای پایانی سرمقاله خود نگرانی اصلیش را آَشکار می‌کند و می‌گوید، اگر رقابت اصولگرایان در چند شاخه متفاوت ادامه یابد و در بعضی موارد به مقابله هم بیانجامد، که انجامیده، «احتمال وارد آمدن خدشه بر پيکره اصولگرايي، يعني همان خواست دشمن، دور از انتظار نخواهد بود!»
او می‌گوید اصلاح‌طلبان حتی اگر به این نتیجه برسند که عارف به نفع روحانی کناره‌گیری کند، تا آخرین دقایق اعلام نخواهند کرد، پس بهتر است اصولگرایان زودتر به نتیجه برسند.
این شواهد حاکی از آن است که جریان اصولگرا رویکرد خود را از «وحدت در صورت وحدت اصلاح‌طلبان»، به «وحدت بدون توجه به وحدت اصلاح‌طلبان»  تغییر داده است. در هفته پیش اگر نگرانی آن‌ها این بود که با کناره‌گیری عارف، روحانی جایگاه خود را در صدر جدول تحکیم خواهد کرد، حالا به این نتیجه رسیده اند که با حضور هر دو کاندیدای اصلاح‌طلب در صحنه رقابت‌ها هم آن‌ها بخت بزرگی برای پیروزی دارند و باید چاره‌ای اندیشید.
کد مطلب: 33153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محمد
این اشتباهو نکنید
تنها راه پیروزی ائتلافه
وگرنه ماجرای 84 تکرار می شه
کوروش
United States
به امید خدا پیروز این انتخابات روحانی خواهد بود .تا خار چشمی بر اصولگرایان تندرو و بی منطق همچون شریعتمداری باشد.
من حتم دارم آقای عارف با فکر تر از این حرفا است که نخواهد کنار برود.
مهدی . ع
سحر نزدیک است ...
اگه داستان جدیدی این تندروهایی که همه قدرت هم دستشونه ، درست نکنن ، مطمئن هستم که روحانی رای میاره و مملکت روی آرامش و رفاه رو میبینه
Iran, Islamic Republic of
يعني ممکنه انقدر خودخواه باشن که به نفع دیگری کناره گيري نکنن ؟!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر باهم به راي گيري بروند، مردم عارف رو هرگز نخواهند بخشيد
رشيد
Iran, Islamic Republic of
آقاي عارف اگر بماني و اگر بروي همان يار هميشگي و وفادار اصلاح طلبان خواهي بود ، اما با کناره گیری عاقلانه و فداکارانه ات جاودانه تر خواهی شد !
ادمین
Iran, Islamic Republic of
سلام بر روحانی درود بر عارف