۱
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۵۵
ایران به رتبه 21 جدول مدالهای المپیک صعود کرد

سهراب مرادی، دومین مدال آور ایران در ریو

سهراب مرادی بامداد امروز با کسب رکورد 403 کیلوگرم، دومین طلای وزنه برداری و در مجموع، کاروان المپیک ایران را در ریو به دست آورد.
سهراب مرادی، دومین مدال آور ایران در ریو
سهراب مرادی بامداد امروز با کسب رکورد 403 کیلوگرم، دومین طلای وزنه برداری و در مجموع، کاروان المپیک ایران را در ریو به دست آورد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، وزنه بردار اصفهانی و جوان ایران در دسته 94 کیلوگرم که در تمرینات رکوردهای جهانی را هم زده بود در جریان مسابقات دسته 94 کیلوگرم و از گروه A سهراب مرادی با مهار 403 کیلوگرم در یک ضرب و دو ضرب بهترین رکورد رابه دست آورد و قهرمان شد.
سهراب مرادی در حرکت یکضرب ابتدا موفق به مهار وزنه 178 کیلوگرم نشد. اتفاقی که کمی نا امید کننده به نظر می رسید اما در حرکت دوم خود وزنه 178 را بالای سر برد. مرادی برای حرکت نهایی خود در یک ضرب درخواست وزنه 182 کیلوگرم کرد و با موفقیت آن را بالای سر برد.
در حرکت دو ضرب سهراب مرادی 221 کیلوگرم را برای اولین حرکت خود انتخاب و موفق به مهار آن شد. وزنه بردار اصفهانی در ادامه درخواست وزنه 234 کیلوگرم را داد که به رکورد المپیک حمله کند. او در مجموع طلا را به دست آورده بود و می خواست با وزنه دوم و سوم رکورد المپیک را به نام خودش کند. اما آن را در نوبت دوم و سوم حرکت خود از زمین بلند هم نکرد تا با مجموع 403 به کار خود پایان دهد .
در این دسته وادزیم استرالتسوف از بلاروس یکضرب وزنه 175 کیلوگرم، دو ضرب 220 و در مجموع 395 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد تا به مدال نقره برسد. اوریماس دیدزبالیس از لیتوانی در حرکت یکضرب 177 کیلوگرم را بالای سر برد. در دو ضرب 215 کیلوگرم و در مجموع 392 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و صاحب گردن آویز برنز شد.
با دو طلای کسب شده در وزنه برداری، کاروان ایران به رتبه بیست ویکم المپیک صعود کرد.
سهراب مرادی زاده ۳۱ شهریور ۱۳۶۷ شهرستان لنجان (زرین شهر) در استان اصفهان است. سهراب مرادی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ به مدال طلا دست یافته‌است. مرادی در رقابت‌های المپیک لندن حضور داشت که در مسابقات هشتاد و پنج کیلوگرم، با سه ضربه ناموفق در مرحله یک ضرب از رقابت‌ها حذف شد.
کد مطلب: 59532
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *