۰
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۱
شب دوم هفته آخر لیگ قهرمان فوتبال اروپا

امشب ۸ تیم دیگر صعود می کنند

چهره ۸ تیم صعودکننده به مرحله بعدی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد و چهره ۸ تیم بعدی امشب مشخص می شود.
امشب ۸ تیم دیگر صعود می کنند
چهره ۸ تیم صعودکننده به مرحله بعدی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد و چهره ۸ تیم بعدی امشب مشخص می شود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، سه شنبه شب، تیمهای پاری سن ژرمن و ارسنال از گروه یک، بارسلونا و منچستر سیتی از گروه ۳، اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ از گروه ۴ و همچنین دو تیم از بین تیمهای ناپولی، بنفیکا و بشیکتاش از گروه ۲ به مرحله بعدی صعود کردند.
بازیهای امشب در حالی برگزار می شود که تکلیف برخی تیمهای صعود کننده مشخص شده است. البته آنچه باعث جذابیت این بازیها می شود این است که تیمهای اول و دوم به دور بعد لیگ قهرمانان اروپا صعود می کنند و تیمهای سوم هر گروه به لیگ اروپا راه می یابند که امسال به دلیل حضور تیمهایی همچون منچستریونایتد جذابتر هم شده است. اما وضعیت گروههای ۵ تا ۸ لیگ قهرمانان اروپا که بازیهایش امشب (چهارشنبه) به طور همزمان برگزار می شود چگونه است؟
رقابت نزدیک به دنبال موناکو
در گروه پنجم، موناکو که با ۱۱ امتیاز صدرنشین است صعود خود را قطعی کرده است. موناکو امشب میهمان بایرلورکوزن است که با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد و با کسب یک مساوی هم صعود می کند. تیمهای تاتنهام و زسکامسکو هم در انگلیس به میدان می روند. تاتنهام برای صعود به مرحله بعدی باید زسکا را شکست دهد و امیدوار بماند که لورکوزن در خانه خود در مقابل موناکو صدرنشین شکست بخورد. البته با توجه به انگیزه بالای لورکوزن و صدرنشینی موناکو که قطعی شده و این تیم را کمی بی انگیزه کرده، و با توجه به میزبانی لورکوزن، شکست این تیم در مقابل موناکو کمی بعید به نظر می رسد. بازی رفت دو تیم در زمین موناکو با نتیجه مساوی ۱ بر ۱ به پایان رسیده بود. به همین دلیل اگر اتفاق غیرمنتظره رخ ندهد لورکوزن هم همراه موناکو به مرحله بعدی صعود می کند و یکی از دو تیم زسکامسکو و تاتنهام به لیگ اروپا می روند. زسکامسکو امشب میهمان تاتنهام است و کار سختی در پیش دارد. در دور رفت زسکا در خانه خود با یک گل مغلوب تاتنهام شده بود.
رقابت صدرنشینی بین دورتموند و رئال
در گروه ششم، صعود دو تیم دورتموند آلمان و رئال مادرید اسپانیا قطعی شده اما این دو تیم امشب رقابت حساسی را برای صدرنشینی انجام می دهند. دورتموند ۱۳ امتیازی است و با یک مساوی هم اول می شود اما رسال که ۱۱ امتیاز دارد تنها در صورت پیروزی می تواند به صدر جدول برسد. بازی رفت دو تیم در آلمان بسیار جذاب بود که با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به پایان رسیده بود و دورتموند به جز ان بازی، سایر بازیهای خود را در این گروه با پیروزی پشت سر گذاشته است. اما امشب رئال انگیزه بالایی برای برد دارد. رئال از ال کلاسیکوی این هفته در نیوکمپ در شرایطی که ۹۰ دقیقه تحت فشار بارسا بود، با خوش شانسی با گل دقیقه آخر راموس از شکست گریخت و حالا در مقابل دورتموند با روحیه بهتری بازی می کند.
در دیگر بازی این گروه، اسپورتینگ لیسبون پرتغال میهان لژیا ورشو است. اسپورتینگ با ۳ امتیاز تنها با یک مساوی می تواند به لیگ اروپا صعود کند اما لژیا نیاز به برد دارد. در بازی رفت اسپورتینگ ۲ بر ۰ پیروز شده بود و البته در سایر بازیهای خود در این گروه شکست خورد. حالا اسپورتینگ اگرچه امتیازات بیشتری نسبت به لژیا دارد اما چون میهمان است، کار راحتی برای صعود به لیگ اروپا ندارد.
دو تیم در پی صعود در کنار لستر
لسترسیتی شگفتی ساز لیگ برتر انگلیس که در فصل گذشته قهرمان شده بود، در لیگ قهرمانان اروپا هم عملکرد خوبی داشته و با ۱۳ امتیاز و بدون شکست صعود خود را به مرحله بعدی مسجل کرده است. لستر امشب میهمان پورتو است که برای صعود به مرحله بعد نیاز به پیروزی دارد. بازی رفت دو تیم را لستر با یک گل برده بود اما حالا پورتو که ۸ امتیازی است کپنهاگن دانمارک را با ۶ امتیاز پشت سر خود می بیند که این تیم هم شانس صعود دارد. کپنهاگن میهان کلوب نروژ است که همه بازیهای خود را باخته و همین شانس پیروزی کپنهاگن را افزایش می دهد. به همین دلیل یاران پورتو می دانند که برای صعود به مرحله بعد راهی جز پیروزی بر لستر ندارند. مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد و کپنهاگن در مقابل تیم بدون امتیاز لیگ قهرمانان متوقف شود. بازی رفت را کپنهاگن با ۴ گل به سود خود پایان داده بود. کپنهاگن هم برای برد به میدان می رود تا در صورت لغزش پورتو، بتواند با کسب ۳ امتیاز از این بازی صعود کند. از بین دو تیم کپنهاگن و پورتو، یک تیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان می رسد و تیم دیگر به لیگ اروپا خواهد رفت.
رقابت حساس لیون و سویا
در گروه آخر یوونتوس صعود کرده و سویا و لیون رقابت می کنند تا به مرحله بعد صعود کنند. در این گروه، یوونتوس ۱۱ امتیازی و سویا ۱۰ امتیازی است. صعود یوونتوس قطعی شده و سویا تنها در صورتی به مرحله بعد نمی رسد که در مقابل لیون شکست بخورد. لیون فرانسه که امشب میزبان سویا است ۷ امتیاز دارد و در صورت پیروزی در مقابل سویا می تواند به جای این تیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد. بازی رفت را سویا ۱ بر صفر برده و حالا وقت آن رسیده که لیون هم انتقام بگیرد هم به مرحله بعدی برود. بوونتوس هم میزبان دیناموزاگرب کرواسی است که هر ۵ بازی قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته است.
با انجام بازیهای امشب لیگ قهرمانان اروپا، چهره ۸ تیم صعودکننده به مرحله دوم و ۴ تیم دیگر راه یافته به لیگ اروپا مشخص می شود.
فرشاد رضایی
کد مطلب: 64091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *