۰
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۵
اسامی فیلمهای بخش مسابقه جشنواره سی و پنجم فیلم فجر

28 فیلم در سودای سیمرغ

28 فیلم در سودای سیمرغ
کارگر ساده نیازمندیم (منوچهر هادی):
کارگر ساده نیازمندیم به نویسندگی پدرام کریمی و کارگردانی منوچهر هادی است. در خلاصه داستانش آمده: بعضیا فکر می‌کنن همه چیو با پول می ‌تونن بخرن… و می‌خرن… متأسفانه. آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، سیامک صفری، سحر قریشی، فاطمه رستمی و مهران احمدی بهرام افشاری، سیروس همتی، مجید اصغری، مهدی محرابی و رحیمی طهرانی و همراه با هنرمند خردسال آرین اسماعیلی و آرمیتا اسماعیلی بازیگران اصلی این فیلم هستند.
مادری ( رقیه توکلی):
«مادری» اولین فیلم بلند رقیه توکلی محسوب می شود. وی دارای مدرک کارشناسی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و ساخت بیش از 30 فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه کاری خود دارد که برای آن‌ها جوایز معتبر و متعدد داخلی و خارجی دریافت کرده است. سیاوش حقیقی تهیه کنندگی این فیلم که تماما در یزد فیلمبرداری شده را دارد و داستان فیلم درباره دو خواهر است که یکی عشقش را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است. بازیگران این اثر سینمایی عبارت اند از: هانیه توسلی، نازنین بیاتی،‌ ملیسا ذاکری و هومن سیدی.
ایتالیا ایتالیا (کاوه صباغ زاده):
«ایتالیا ایتایا» اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند کاوه صباغ زاده است و مهدی صباغ زاده تهیه کنندگی اش را بر عهده دارد، در خلاصه داستان این فیلم آمده است من دوستت دارم و این هیچ ربطی به تو ندارد. این فیلم در زانر کمدی، فانتزی و موزیکال ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی چون حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی و فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، آرش مرشد، علی ملاقلی پور، حسن زاهدی، علی جناب، درنا مدنی، پریناز کنگاوری، آیدا اورنگ، ناصر مقدس، مهدی فهیمی و سپیده راستی فر به ایفای نقش می پردازند.
انزوا(مرتضی علی عباس میرزایی):
احتمال حضور اولین فیلم مرتضی علی عباس میرزایی، به تهیه کنندگی پیمان جعفری در جشنواره بسیار بالا است، این فیلم سینمایی دارای ۵ بازیگر اصلی زن است که بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، لیندا کیانی، شقایق فراهانی و لعیا عباس میرزایی به عنوان پنج کاراکتر اصلی زن در این فیلم حضور دارند. امیرعلی دانایی عنوان ایفاگر شخصیت اصلی مرد این فیلم سینمایی را دارد.
نگار (رامبد جوان):
در «نگار» بازیگرانی چون نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی، افسانه بایگان، اشکان خطیبی، فریبا کامران و علیرضا شجاع نوری نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم به ماجرای جناحی پرداخته جایی که نگار جواهریان نقش دختری به نام نگاررا بازی می کند اودختر خانواده ای نیمه مرفه و اصیل است ،پدر او دریک معامله اقتصادی شکست خورده وبه خاطر فشارهای زیاد مرده است این تحلیلی است که پلیس نسبت به مرگ او اعلام می کند اما نگار این تحلیل را باور ندارد وبرای رسیدن به اصل ماجرا تصمیم می گیرد که روزهای آخر پدر را مرور کند.
سد معبر (محسن قرایی):
این فیلم سینمایی که اواخر تیرماه امسال کلید خورد و پس از گذراندن فیلمبرداری در لوکیشنهای تهران، اوایل شهریور ماه به کار خود پایان داد، اثری اجتماعی است که بعنوان دومین تجربه سینمایی محسن قرایی داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که در تلاش است وضعیتِ زندگیِ خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد. در این فیلم حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری نژاد، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتح الله طاهری، مهدی میری / و نگارعابدی، علیرضا کمالی نژاد، گیتی قاسمی، حسام محمودی، بازیگر خردسال: رونیکا نعمت الله و با حضور محسن کیایی به ایفای نقش پرداخته اند.
چراغ های ناتمام ( مصطفی سلطانی):
مجید صالحی ، شقایق فراهانی ، حسین مهری ، الهام نامی ، حسین ملکی ، سارا میرایی ، داریوش ارجمند و علیرضا استادی بازیگران این فیلم هستند. خلاصه داستان فیلم :آیا تا حالا شده فکر کنین یه چیزی دور و برتون درست نیست و ندونین اون چیه؟ بین هزار هزار نفر آدم راه برین اما تنهای تنها باشین.. روزا پشت سر هم بگذرن و شما کاری از دستتون برنیاد.. فکر کنین سر جاتون نیستین اما ندونین چطوری باید برسین به اون جایی که دلتون می خواد.. هیچکس نباشه که با یه جمله بهتون قوت قلب بده...
ماه گرفتگی (مسعود اطیابی):
در فیلم «ماه‌گرفتگی» که قصه‌ای را در بستر روزهای پر التهاب سال 88 روایت می‌کند، کامبیز دیرباز و سارا خوئینی ها به‌عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش می‌کنند و شهرام عبدلی و ارسلان قاسمی نیز حضور دارند. دیرباز با ظاهر و نقشی متفاوت در این فیلم دیده خواهد شد. مسعود اطیابی کارگردان و هادی‌ انباردار تهیه‌کننده «ماه‌گرفتگی» است.
یک روز به خصوص (همایون اسعدیان):
داستان این فیلم درباره پسری به نام حامد است که باید برای عمل قلب خواهرش دست به انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیر های متفاوتی را پیش روی او قرار می دهد. اسعدیان این فیلم را بعد از چهار سال دوری از سینما جلو دوربین برده است و هم اکنون آماده نمایش است و پروانه نمایش اثر صادر شده است و اولین نمایش آن در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است. در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقاکاشی، شیرین یزدان‌بخش با معرفی افسانه کمالی، مجتبی پیرزاده، بازیگر خردسال:ایلیا نصر الهی حضور دارند.
کمدی انسانی(محمد هادی کریمی):
این فیلم یک کمدی موقعیت از زندگی تراژیک فردی است که می‌بایست علی‌رغم خواست درونی اش همرنگ با مردم پیرامونش زندگی کند. بازیگران فیلم عبارت اند از: علی‌رضا شجاع‌نوری، هومن سیدی، آرمان درویش، لیلا زارع، فرح نعمتی، هستی مهدوی فر، مهوش افشار پناه، نیکی کریمی، بهاره کیان افشار.
گشت 2( سعید سهیلی):
عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می روند . عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی بهوش آمده و به زندگی عادی بازگشته . این سه رفیق دوباره با هم همرا شده، در پی کاری شرافتمندانه می گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می شوند دوباره.... بازیگران این فیلم عبارتند از : حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ابوالفضل تُهرابی، ملیحه جلیلی، محمدعلی نقلی لو، هادی افضلی، محمدکریم ولدخانی، شهرام احمدنیا و مهدی ماهانی.
ویلایی ها ( منیره قیدی):
منیره قیدی کارگردان زن سینمای ایران پیش از این به عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان با فیلمسازان متعددی همکاری داشته است. او همچنین ساخت فیلم های کوتاهی همچون «دختر، پسر، پیرمرد»، «در راه ویلا» و مستند «تهران، شهر چناران» را در کارنامه دارد و جوایزی از جشنواره های مختلف برای این آثار دریافت کرده است و امسال با «ویلایی ها» به جشنواره فیلم فجر می آید. تهیه کنندگی این اثر را سعید ملکان بر عهده دارد و فیلمنامه این فیلم که اثری در ژانر دفاع مقدس است، توسط منیره قیدی و ارسلان امیری به نگارش در آمده است. بازیگران «ویلایی ها» عبارتند از:طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، علی شادمان، با هنرمندی ثریا قاسمی و بازیگران کودک: امیر علی ایمان وند، علیرضا داوری و هستی فرتوتی.
سوفی و دیوانه (مهدی کرم پور):
در خلاصه داستان این فیلم آمده: من مست و تو دیوانه ما را که برد خانه / صد بار تو را گفتم کم خور دو سه پیمانه... !!! بازیگران این اثر سینمایی عبارت اند از : امیر جعفری، به آفرید غفاریان. فیلمنامه «سوفی و دیوانه» را مهدی کرپور به همراه مهدی سجاده چی نوشته و در چندین نسخه بازنویسی شده و درامی متفاوت است که پس از گذشت پنج سال از ساخته شدن عاشقانه «پل چوبی» پنجمین اثر بلند کرم پور محسوب می شود. تهیه کنندگی «سوفی و دیوانه» را هم مهدی کرم پور برعهده دارد.
رگ خواب (حمید نعمت الله):
رگ خواب اضمحلال زنی در زندگی اش را به تصویر می کشد، این فیلم که آماده نمایش است، اولین اکرانش در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فجر خواهد بود. بازیگران این اثر سینمایی عبارت اند از: لیلا حاتمی،‌الهام کردا، کوروش تهامی،‌حمید رضا آذرنگ.
رهایی از بهشت (علی نوری اسکویی):
«رهایی از بهشت» فیلم بلند انیمیشنی ساخته علی نوری اسکویی است که از تکنیک‌های دوبعدی و سه بعدی و انیمیشن کاغذی برای روایت داستان یک نویسنده و قهرمان او در رمان جدیدش استفاده کرده است. انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» در قالب روایتی متفاوت و بر اساس زندگی شهید مصطفی چمران ساخته شده است. این سه تکنیک در ساخت این انیمیشن به کار گرفته شده تا داستانی را روایت کند که بر مبنای یک اسطوره چینی شکل گرفته است.
اسرافیل(آیدا پناهنده):
اسرافیل درامی درباره چالش ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است. هدیه تهرانی، پژمان بازغی و مریلا زارعی به عنوان بازیگران اصلی «اسرافیل» هستند.
فراری (علیرضا داوود نژاد):
فراری داستان دختر ۱۸ ساله ای به نام گلنار با بازی ترلان پروانه را روایت می ‌کند که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین فراری هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد. گلنار در این‌ بین با یک راننده آژانس آشنا می‌شود که او را در اتفاقات قصه همراهی می‌کند. نقش این راننده آژانس را هم محسن تنابنده بازی می‌کند.
ماجرای نیمروز (محمدحسین مهدویان):
«ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان پس از ساخت اثر موفق «ایستاده در غبار» است که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و در اکران عمومی با استقبال روبه‌رو شد. این فیلم یک تریلر پلیسی است که در بستر قصه به حوادث و وقایع سال ۱۳۶۰ می پردازد. «ماجرای نیمروز» با فیلم قبلی این کارگردان به جهت قصه گو بودن و فضا سازی بسیار متفاوت است.
بدون تاریخ ، بدون امضا (وحید جلیلوند):
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می شود که وی را پیش از این می‌شناخته است. نوید محمد زاده و امیر آقایی از بایگران اصلی فیلم وحید جلیلوند هستند.
سارا و آیدا‌ (مازیار میری):
در خلاصه داستان این فیلم آمده: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟ در این فیلم غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، سعید چنگیزیان و شیرین یزدان بخش به ایفای نقش می پردازند.
زیر سقف دودی(پوران درخشنده):
زیر سقف دودی به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد. در پروژه «زیر سقف دودی» مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، آزیتا حاجیان، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، حسام نواب صفوی، هادی مرزبان، رسول نجفیان، شهرام حقیقت دوست، فریبا متخصص، فرشید زارعی فرد، نفیسه روشن به ایفای نقش می‌پردارند و در این فیلم، ابوالفضل میری و لاله مرزبان معرفی می‌شوند.
خفه گی (فریدون جیرانی):
فيلمنامه اين فيلم را جيرانى خود به نگارش درآورده كه مضمونى اجتماعى دارد. الناز شاكردوست و نويد محمدزاده ايفاگر نقش هاى اصلى اين فيلم هستند و در كنار اين دو پولاد كيميايى، ماهايا پطروسيان و پرديس احمديه نيز حضور دارند. همزمان با فيلمبردارى بهرام دهقانى تدوين، حسين ابوالصدق صداگذارى و كارن همايون فر ساخت موسيقى «خفه گى» را انجام دادند.
پشت دیوار سکوت (مسعود جعفری جوزانی):
فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» جدید‌ترین اثر «مسعود جعفرى جوزانى» به تهیه‌کنندگی «محمد خزاعی» و «فتح‌الله جعفری جوزانی»؛ محصول مؤسسه تصویر شهر، به نویسندگی «سحر جعفری جوزانی» و «مسعود جعفرى جوزانى» با مدیریت فیلمبرداری «حسن کریمی» در لوکیشن‌های مختلف در شهر تهران برای جشنواره فجر انتخاب شد. امین تارخ، پرویز پورحسینی، حسین پاکدل، سحر جعفری جوزانی، آرمان درویش، سیامک صفری، بهزاد فراهانی، شقایق فراهانی، سمیه نجومی و… بازیگران فیلم جدید مسعود جعفری جوزانی هستند که اسامی آنها به ترتیب حروف الفباست. در خلاصه داستان «پشت دیوار سکوت» که مضمونی اجتماعی دارد آمده: دختر جوانی به نام ستاره با همه وجود تلاش می کند تغییری در زندگی خود و دیگران ایجاد کند…
آذر ( محمد حمزه ای):
«آذر» اولین فیلم بلند سینمایی محمد حمزه ای است که فیلمنامه آن توسط احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم پور به نگارش در آمده و تهیه کنندگی این فیلم برعهده نیکی کریمی کارگردان و بازیگر سینمای ایران است. کریمی که ساخت سه اثر را در کارنامه خود در مقام کارگردانی دارد، پیش از این تهیه کنندگی «شیف شب» آخرین فیلمش را برعهده داشته است. نیکی کریمی و حمیدرضا آذرنگ بازیگران اصلی «آذر» هستند که برای اولین بار قرار است در یک فیلم سینمایی مقابل یکدیگر به ایفای نقش بپردازند. هومن سیدی و لیلا زارع از دیگر بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان «آذر» آمده است: ادامه زندگی بهای سنگینی دارد.
قاتل اهلی (مسعود کیمیایی):
قاتل اهلی فیلم قصه جوانی است که تمام راه های پولدار شدن را می رود اما در آخر می فهمد که برای پولدار شدن نبوغی بیش از انیشتین باید داشته باشد. بازیگران: پرویز پرستویی، پگاه آهنگرانی، امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، رضا رشید پور، اکبر معززی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، هستی محمایی و با حضور ثریا قاسمی.
تابستان داغ ( ابراهیم ایرج زاد):
ابراهیم ایرج زاد، متولد ١٣۶٠ و فارغ التحصیل کارگردانى سینما از دانشکده سوره اصفهان است. در کارنامه وى فیلم هاى کوتاهى از جمله «عشق یک روایت غمگین»، «چند کیلومتر دورتر» ، «زنى پوشیده با گردنبند»، «دوچرخه ها ،سیگارها ، پدرها» و «نیستان» است و «تابستان داغ» نخستین فیلم سینمایى وى به حساب مى آید. بازيگران:على مصفا، پريناز ايزديار، مينا ساداتى، يسنا ميرطهماسب، صابر ابر، ليلى فرهادپور، بهاره رياحى، سياوش چراغى‌پور، رويا بختيارى. بازيگران خردسال: مانيا عليجانى، پرهام محمدى
بیست و یک روز بعد(سیدمحمدرضا خردمندان):
«بیست و یک روز بعد» نخستین ساخته سینمایی سیدمحمدرضا خردمندان به تهیه کنندگی باشگاه فیلم سوره حوزه هنری است.
«بیست و یک روز بعد» ملودرامی اجتماعی از قصه زندگی نوجوانی به نام مرتضی است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو می شود. ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، رضا استادی، سینا رازانی و حسین شریفی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می کنند. در خلاصه داستان «بیست و یک روز بعد» آمده است: «همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده ها دور و بر لونه هاشون جیغ می کشیدن. یکی از بچه ها قسم می خورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده ...!».
شماره 17 سهیلا (محمود غفاری):
فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده داستان زنی در آستانه میان سالی است که می‌خواهد هرچه زودتر ازدواج کند و بچه‌دار شود. این باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای او می شود. در این فیلم بازیگرانی چون زهرا داوود نژاد، بابک حمیدیان، احسان امانی و مهرداد صدیقیان نقش آفرینی می کنند.
کد مطلب: 66337
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *