۱
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۹
محمد باقر قالیباف یک لیست پر ابهام منتشر کرد

جای خالی خیریه همسر و مدرسه فرزند در لیست قالیباف

شهردار تهران در جریان مناظره سوم کاغذی آ-چهار از کت خود درآورد و با نشان دادن کاغذ به دوربین ادعا کرد که این کاغذ لیست امول خود و خانواده اش است. لیستی که صرفا در یک کاغذ معمولی بدون هیچگونه سر برگ و مهری از یک نهاد نوشته شده بود. اما عجیب تر از کاغذ بی نام و نشان محتوای کاغذ بود. محتوایی که بیشتر شبیه شوخی است.
جای خالی خیریه همسر و مدرسه فرزند در لیست قالیباف
شهردار تهران در جریان مناظره سوم کاغذی آ-چهار از کت خود درآورد و با نشان دادن کاغذ به دوربین ادعا کرد که این کاغذ لیست امول خود و خانواده اش است. لیستی که صرفا در یک کاغذ معمولی بدون هیچگونه سر برگ و مهری از یک نهاد نوشته شده بود. اما عجیب تر از کاغذ بی نام و نشان محتوای کاغذ بود. محتوایی که بیشتر شبیه شوخی است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در این لیست محمد باقر قالیباف ادعا کرده است که موجودی حساب بانک ملی اش 3 میلیون تومان و موجودی حساب بانک شهر او 25 میلیون تومان است. طبق ادعای قالیباف او تنها یک باب مغازه 15 متری در بازارخیام مشهد دارد. همچنین در این لیست ادعا شده است که مجموع موجودی سه حساب زهرا مشیر همسر قالیباف 8 میلیون تومان است و علاوه بر منزل 180 متری پدری در مشهد و یک خانه 330 متری در منطقه 4 تهران و یک دستگاه خودرو مزدا مدل 87 دارایی دیگری ندارد. در لیست مذکور نام اسحاق قالیباف به عنوان تنها فرزند تحت تکلف قالیباف هم آمده و ادعا شده است مجموع موجودی سه حساب او حدود یک میلیون تومان است و جز یک موتور سیکلت و پاترول مدل 71 دارایی دیگری ندارد.
نفس انتشار لیست اموال توسط محمد باقر قالیباف اگر مثبت نباشد منفی هم نیست. شفافیت مالی مدت هاست که خواسته مردم است اما در رابطه با انتشار اموال چند نکته قابل تامل است. اول این که آیا انتشار لیست اموال جزو شفافیت مالی محسوب می شود؟ حسن روحانی در جریان مناظره سوم به صورت تلویحی به این مساله پاسخ داد. حسن روحانی خطاب قالیباف گفت که تمام اموال کابینه دولت به قوه قضاییه اعلام شده است، شما هم به قوه قضاییه اعلام کنید.(نقل به مضمون) در حالی که لیستی که قالیباف اعلام کرده است به تایید هیچ نهادی نرسیده است و رسمیت ندارد.
دوم آن که اگر قالیباف به دنبال شفافیت مالی است چرا مانع تحقیق و تفحص مجلس و شورای شهر از شهرداری شده است؟
در لیستی که محمد باقر قالیباف منتشر کرد نامی از خیریه همسر قالیباف نیامده است. خیریه ای که عضو شورای شهر تهران اسناد آن را مبهم می داند.
فاطمه دانشور عضو شورای شهر تهران با اشاره به ادعای قالیباف در مورد شفاف سازی مالی کاندیدهای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ۴ سال است به دنبال اساسنامه، اسناد و گردش مالی خیریه متوسلین امام رضا(ع) هستیم. بارها مکتوب اعلام کردیم و تذکر دادیم اما نتوانستیم به این اسناد دست یابیم. این در حالی است که این خیریه از ثروتمندترین نهادهای خیریه در کشور است.
دانشور ادامه داد: اسناد خیریه متوسلین امام رضا(ع) مبهم است و لازم به ذکر است؛ همسر قالیباف، رئیس هیئت امنای این خیریه است. این نهاد در شورای سوم دارای بودجه جداگانه بوده و اکنون در حال ساخت بیمارستان پرفسور سمیعی است.
این عضو شورای شهر شفاف سازی عملکرد این خیریه را دغدغه چهار ساله خود خواند و گفت: مشخص نیست این بیمارستان در آینده ماهیت خیریه ای داشته باشد، ازسوی دیگر شهرداری امکانات ویژه ای در اختیار این خیریه قرار می دهد.
او ادامه داد:برج میلاد و تریبون همشهری برای مراسم گلریزان در اختیار خیریه امام رضا(ع) قرار گرفت. پول زیادی جمع شد در حالی که وضعیت گردش مالی آن نامشخص است.
همچنین غلامرضا انصاری عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از محل بودجه شهرداری به خیریه امام رضا(ع) کمک می‌شود، گفته است: باید این موضوع بررسی شود که موسسان این خیریه چه افرادی هستند و این خیریه چه اقداماتی انجام می‌دهد؟ من به عنوان یک عضو شورای شهر هنوز نتوانسته‌ام به اساسنامه این خیریه دسترسی پیدا کنم و نمی‌دانم منابع عمومی استفاده شده در این خیریه در آینده چه استفاده‌ای خواهد داشت؟»
از طرف دیگر در لیست منتشر شده از طرف آقای قالیباف نام و نشان از الیاس قالیباف فرزند دیگر او به بهانه این که دیگر تحت تکفل او نیست نیامده است.
فرزندی که همیشه شایعاتی در باره فعالیت های اقتصادی او در مدرسه مهر هشتم وابسته موسسه شمس الشموس وجود داشته است اما تا به حال قالیباف درباره این شایعات روشنگری نکرده است.
محمد باقر قالیباف قصد داشت با انتشار این لیست اعتماد مردم را جلب کند اما حالا همین لیست مایه بی اعتمادی مردم به او شده است و کسی او را باور ندارد.
کد مطلب: 69893
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *