۰
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
نگاهی به بخشی از خدمات روستایی و شهری دولت یازدهم

چرا دولت تدبیر و امید، صد در صدی است؟

رقبا با تکیه بر سخنان بی استناد، با پای فشاری بر تخریبِ به هر قیمت و با بیان سخنان خلاف واقع، او را رئیس جمهوری 4 درصدی می نامند. ادعا می کنند که از خیابان ولنجک در شمال شهر پایتخت خارج نمی شود و کاری برای کشور نکرده است. با این حال عملکرد دولت تدبیر و امید و رئیس جمهوری اش مشخص و قابل دسترس است. عملکرد کلی روحانی بیشتر از آن که بر تهران متمرکز باشد ناظر بر رشد و توسعه روستاها و شهرستان ها بود. او با پرهیز از شعر و شعار، همانی است که ادعا می کند: «رئیس جمهوری صد در صدی».
آغاز گازرسانی به سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید
آغاز گازرسانی به سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید
رقبا با تکیه بر سخنان بی استناد، با پای فشاری بر تخریبِ به هر قیمت و با بیان سخنان خلاف واقع، او را رئیس جمهوری 4 درصدی می نامند. ادعا می کنند که از خیابان ولنجک در شمال شهر پایتخت خارج نمی شود و کاری برای کشور نکرده است. با این حال عملکرد دولت تدبیر و امید و رئیس جمهوری اش مشخص و قابل دسترس است. عملکرد کلی روحانی بیشتر از آن که بر تهران متمرکز باشد ناظر بر رشد و توسعه روستاها و شهرستان ها بود. او با پرهیز از شعر و شعار، همانی است که ادعا می کند: «رئیس جمهوری صد در صدی».
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، حسن روحانی و کابینه تدبیر و امید، در طول فعالیت چهارساله خود با پرهیز از هیاهوهای مرسوم رسانه ای، عملکرد قابل دفاعی در تمام استان های ایران به جای گذاشته است. او بر خلاف آن چه رقبای انتخاباتی اش ادعا می کنند، نه در شعار، که در عمل حامی و پیگیر مسایل محرومان، روستانشینان و تمام شهرستان های کشور بوده است. نیم نگاهی به فعالیت های مختلف دولت در موقعیت های جغرافیایی مختلف این مساله را به خوبی روشن می کند.
تدبیر و امید و روستانشیان جنوب شرقی
استان سیستان و بلوچستان چه به لحاظ دارا بودن بیش از هزار کلیومتر مرز مشترک با همسایگان شرقی و چه به خاطر هم زیستی مذهبی و نژادی، از اهمیت ویژه ای برای توسعه کشور برخوردار است. با این حال شرایط استان سیستان تأسف برانگیز بود. دولت هایی که ادعای خدمت داشتند تأثیر چندانی بر معیشت اهالی سیستان نداشته و در مقابل، بروز مدیریت مبتنی بر تدبیر و امید تأثیرات قابل قبولی بر زندگی ساکنان این خطه بر جای گذاشته است. دولت یازدهم در چهار سال فعالیت خود با عملکردی که نه در شعار بلکه در عمل معنای مدیریت جهادی است، توانست با اجرای ۵۲۸ پروژه کار برق رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار در این استان را تکمیل کند. بدیهی است که در آستانه ورود به سده پانزدهم هجری، برخوردار نبودن از زیرساخت های برقی در روستاها زیبنده کشور ایران نیست. دولت تنها در سال 95 برق رسانی 146 روستا را به سرانجام رساند که اکثر آنهادر مناطق صعب العبور و دور از مناطق شهری قرار داشتند و سال‌ها به علت سختی تردد و دشواری دسترسی ماشین آلات و نیروهای فنی و همچنین هزینه‌های بالای اجرای عملیات در خاموشی به سر می‌بردند.
از طرفی دولت یازدهم با ایستادگی خود در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و البته با تأمین هزینه های لازم، علاوه بر گازرسانی به 9هزار و 200 روستا، تنها استان فاقد گاز شهری ایران یعنی سیستان را صاحب گاز کرد و همزمان با رسیدن خط لوله گاز به زاهدان، احداث خط لوله ایرانشهر به چابهار نیز کلید خورده است. چابهار که در ساحل دریای عمان قرار گرفته، با رسیدن گاز، پذیرای واحدهای پتروشیمی و صنایع عمده خواهد شد و با گازرسانی به چابهار، این منطقه به قطب جدید پتروشیمی و صنعتی کشور تبدیل می شود و اشتغال زایی قابل توجهی در این استان تحقق می یابد.
تدبیر و امید و استان قالیباف و رئیسی
علیرغم هیاهوی رقبای اصلی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، عملکرد کابینه حسن روحانی در منطقه خراسان مثال زدنی است. علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، هفته گذشته در آئین بهره برداری از پروژه گازرسانی به 4هزار خانوار در 32 روستای نیشابور اظهار کرد: «رویکرد دولت یازدهم مبتنی بر سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر معظم انقلاب، تحقق توسعه متوازن در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته است.» وی با تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در خراسان رضوی افزود: «ارتقا شاخص برخورداری روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی از 57 درصد به 75 درصد و جذب 307 میلیارد تومان اعتبار از جمله توفیقات چشمگیر دولت یازدهم طی مدت چهار ساله گذشته بوده است.» همچنین با توجه به اهمیت منطقه خراسان در کشاورزی ایران، دولت یازدهم به جای افزایش پرداخت یارانه نقدی به مردم و به ویژه کشاورزان ، با ارزش آفرینی بیشتر محصولات کشاورزی در نتیجه تامین زیرساخت ها، درآمد کشاورزان را به نحو مطلوبی افزایش داد و همچنین علاوه بر خودکفایی در تولید گندم و افزایش چند برابری محصولات غذایی و کشاورزی، زمینه دست یابی به عزت ملی و فردی را فراهم آورده است.
از طرفی روز یکشنبه سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سفر به استان خراسان شمالی به پیگیری طرح های بیمه و درمان دولت در این استان و افتتاح دو بیمارستان بجنورد و شیروان پرداخت. علی قربانی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، در آیین افتتاحیه بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد اظهار کرد: «در طرح تحول سلامت ، پرداخت از جیب مردم بسیار کاهش یافت اما در مناظره های انتخاباتی گفته شد سهم مردم از این نظر بیشتر شده است.» وی همچنین بیان کرد:« در دولت تدبیر و امید 10 میلیون و 600 هزار نفر بیمه شدند که هم اینک از خدمات آن برخوردارند.» عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان نیز با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان امکانات زیرساختی خوبی در دولت یازدهم انجام شده است تصریح کرد: «در این دولت 24 هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه شد.»
تدبیر و امید و نجات 14 استان کشور
حسن روحانی و دولت یازدهم سرمایه گذاری ویژه ای در استان آذربایجان غربی داشته اند. دولت تدبیر و امید به جز آغاز 184 طرح ویژه برای این استان، وارث طرح ها نا تمام دولت قبلی نیز بوده و با این وجود از فعالیت های خود عقب نشینی نکرده است. بحران خشک شدن و نابودی دریاچه ارومیه که می توانست منجر به تهدید سلامت مردم در 14 استان کشور شود، با ارائه راهکارهای ۲۷ گانه توسط دولت یازدهم مدیریت شد و اکنون تراز آب دریاچه افزایش ۱۰ سانتیمتری داشته است که به گفته بسیاری از کارشناسان محیط زیست نشانه موفقیت ستاد احیاست. همچنین دولت با رونق بخشیدن به فعالیت های صادراتی پایانه منطقه آزاد ماکو علاوه بر جذب سرمایه های بسیار مالی، اشتغال زایی مشهودی در این استان ایجاد کرد. دولت با مجموع پروژه های خود در این استان به اشتغال بیش از 34هزار نفر در این استان کمک کرد.
تدبیر و امید و ایران
آن چه گفته شد تنها سه نمونه از فعالیت های روستایی و استانی دولت تدبیر و امید بود که قطعا مردم این مناطق تأثیرات خدمات دولت را به خوبی درک کرده اند. با این حال بدیهی است که عملکرد دولت همان طور که تنها به شمال شهر تهران خلاصه نشده، به این سه منطقه نیز محدود نمی شود. رئیس جمهور صد درصدی مردم ایران با در دست داشتن طرح های فرهنگی، اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی متعدد برای هر استان، شهر و روستای کشور، توانست شرایط خدماتی قوه مجریه را پس از 8 سال دگرگون کند. فعالیت های کابینه حسن روحانی در استان های جنوبی مانند خوزستان و بوشهر از یک سو و با رویکردهای متفاوت مبتنی بر تدبیر و امید در باقی نقاط استراتژیک و مستعد کشور مانند کردستان، همدان و گیلان عملکرد قابل دفاعی از خود بر جای گذاشته که بیان آن ها گزارش ها و مقالات زیادی را می طلبد. با این همه، اگر به ادعای رقبای انتخاباتی حسن روحانی، دستاوردهای دولت یازدهم با بی اطلاعی رئیس جمهوری و استقرار او در منطقه شمال شهر پایتخت به دست آمده است، می شود امیدوار بود که دولت بعدی حسن روحانی نیز با همین رویکرد، رشد، توسعه سراسری و ایده آل به دست آورد و خواست نهایی همه مردم ایران را برآورده کند.
محمد مَهدی حسین نیا
کد مطلب: 69952
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *