۱
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰

ماجرای محسن فروزان و «تغییرات اساسی» به نفع ورزش و جوانان

ماجرای محسن فروزان و «تغییرات اساسی» به نفع ورزش و جوانان
تز؛ یک محرومیت ساده و غیرقابل باور
مساله در نگاه اول چندان سیاسی به نظر نمی رسد. خبر کوتاه بود و ساده. محسن فروزان، دروازه بان فعلی تیم صبای قم که پیشتر نیز به خاطر انتشار عکس هایی از خود و همسرش در فضای مجازی طعم محرومیت از سوی کمیته اخلاق را چشیده بود، این بار به بهانه عجیب تری محروم شد. فروزان به علت فعالیت های همسرش در فضای مجازی از حضور در مسابقات فوتبال محروم شد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مرزهای سیاست گذاری و جست و جو در زندگی شخصی افراد را با یک حرکت جدید جا به جا کرد و اعتراضات زیادی را برانگیخت. در منازعات میان آهنگر بلخی و مسگر شوشتری، محسن فروزان محروم شد.
آنتی تز؛ نقض حقوق شهروندی یا سیاست گذاری معیوب وزارت ورزش
در دنیای فوتبال، مسایل پیش آمده میان بریج و جان تری در چلسی، یا مائورو ایکاردی و مکسی لوپز که حد اعلای تخلفات و «منشوری گری» در زندگی فردی با هر معیار و فرهنگ و عقیده ای بود، بدون نیاز به دخالت های فدراسیونی و سیاست گذاری های عجیب حل و فصل شد. ماجرا اما ابدا فوتبالی نیست. محسن فروزان می تواند در این خصوص اقدام قضایی کند. ماجرا نه به شوری سیاست های حاکم بر فدراسیون های ایران است و نه به بی نمکی کشورهای دیگر دنیا. با این همه آن چه که غلط تر به نظر می رسد حال و روز ورزش، جوانان و حقوق شهروندی ماست.
سنتز؛ رسالت مهم در بخش مغفول دولت ها
در روزهای اخیر بحث تغییرات کابینه در دولت آینده حسن روحانی نسبت به چهار سال گذشته بسیار به گوش می رسد. به نظر می رسد که اگر بنا بر ادامه حضور مسعود سلطانی فر بر مسند وزارت ورزش و جوانان باشد، مساله همیشه مبهم منشور اخلاقی و کمیته اخلاق های فدراسیون های ورزشی که در تقابل آشکار با حقوق شهروندی و مسایل حوزه جوانان قرار دارد را سر و سامان بخشد. دلیلی ندارد که در زندگی خصوصی افراد جست و جوی غیر مرتبط با حوزه کاری مقامات مسئول انجام شود.
کد مطلب: 70565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *