۱
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۰
علم الهدی از برگزاری کنسرت در جشن پیروزی روحانی در مشهد انتقاد کرد

از عکس یادگاری با تتلو تا انتقاد دوباره از کنسرت

علم الهدی: برگزاری کنسرت هنجارشکن در هر جای کشور دشمنی با خداست
از بین ائمه جمعه آیت الله علم الهدی تنها کسی است که نامش به کنسرت گره خورده است. روز جمعه باز هم نام آیت الله علم الهدی و کنسرت به هم رسیدند.
از عکس یادگاری با تتلو تا انتقاد دوباره از کنسرت
از بین ائمه جمعه آیت الله علم الهدی تنها کسی است که نامش به کنسرت گره خورده است. روز جمعه باز هم نام آیت الله علم الهدی و کنسرت به هم رسیدند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به آنچه حرمت‌شکنی در جشنی انتخاباتی در مشهد توصیف کرد گفت: تشکر ما با دعاست و دقیقاً وقتی آدم از دین‌مداری مردم می‌خواهد تشکر کند، باید با دعا تشکر کند ولی متأسُفانه یک عده عزیزان ما، تشکرشان از شرکت مردم در انتخابات، با حرمت‌شکنی امام رضا (علیه‌السلام) صورت گرفت. او با تأکید بر این‌که نوازندگی عمومی در مشهد، حرمت‌شکنی امام رضا (علیه‌السلام) است، گفت: این تریبون نماز جمعه است، حداقل در خطبه نماز جمعه باید امربه‌معروف و نهی از منکر شود و به‌عنوان نهی از منکر می‌گویم مردم، نوازندگی‌های عمومی و جمعی و کنسرت‌ها در مشهد حرمت‌شکنی امام رضا (علیه‌السلام)، انکر منکرات در این شهر این است که حرمت امام رضا (علیه‌السلام)شکسته شود، من هم نهی از منکر می‌کنم.»
مدت هاست که خطیب نماز جمعه مشهد اظهار نظرهایی از این دست درباره کنسرت دارد. تابستان سال گذشته بود که علم الهدی در توصیه ای به مردم مشهد گفت که اگر کنسرت می‌خواهید بروید جای دیگر زندگی کنید و از آنان پرسید: «چرا برای زندگی باید یک شهر زیارتی را انتخاب کنید؟» او این توصیه‌ها را در خطبه‌های نمازجمعه بیان کرده بود. او با بیان اینکه «مشهد شهر زیارت است و شهر گردشگری نیست که ما بخواهیم مراکز عیاشی یا تفریحی را در آن توسعه دهیم، اینجا باید روی مدیریت زیارتی تمرکز کرد نه مدیریت گردشگری» پرسید: «چرا توریست فاسق باید به این شهر بیاید؟» او گفت:‌ باید بدانیم که در شهر امام رضا (ع) زندگی می‌کنیم، در شهر امام رضا‌(ع) نمی‌شود کنسرت برگزار کرد و دیگر نباید سر این موضوع با مردم یا برخی مسوولان کوته‌فکر چانه‌زنی کرد.» ماجرا تا آنجا پیش رفت که سرانجام پس از چند روز بحث، علی جنتی وزیر سابق ارشاد اعلام کرد: «دیگر در مشهد مجوز کنسرت صادر نمی‌شود.» پس از این اظهار نظر حسن روحانی رییس جمهور از موضع وزیر ارشاد درباره عدم برگزاری کنسرت در مشهد انتقاد کرد و گفت "وزیر باید تابع قانون باشد."

رییس جمهور با بیان اینکه "بی قانونی خوب نیست و بی قانونی به نام دین و دلسوزی بدتر است" گفت: «افتخار ما این است که کشورمان کشور قانون است و امام (ره) بارها بر اینکه حکومت اسلام و جمهوری اسلامی حکومت قانون است تاکید کردند چرا که اگر قانون زیر پا رود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.»

روحانی نسبت به حاشیه های پیش آمده بر سر برگزاری کنسرت در مشهد واکنش نشان داد و گفت: «یک جا می‌خواهد کنسرتی برگزار شود مجلس قانون گذاری شکل می‌گیرد در حالی که ما مجلس شورای اسلامی داریم و هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند نمی‌تواند قانون گذاری کند، و وزیر نباید نیز تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.»

رییس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه "از نظر من هیچ وزیری دربرابر هیچ فشاری نباید کوتاه آید و عقب نشینی کند" افزود: «اگر قرار است قانونی وضع شود باید از طریق مجلس اقدام شود و مراحل خود را در شورای نگهبان طی کند و در نهایت رئیس جمهور آن را ابلاغ کند تا عملی شود.»
حالا با گذشت نزدیک به یک سال از این واکنش ها، همچنان برگزاری کنسرت در مشهد در هاله ای از ابهام است.
شاید شبیه ترین اتفاق به کنسرت در مشهد زمانی اتفاق افتاد که حسن روحانی در روز آخر تبلیغات انتخاباتی به مشهد رفته بود سالار عقیلی را به همراه خود برد و این
شاید شبیه ترین اتفاق به کنسرت در مشهد زمانی اتفاق افتاد که حسن روحانی در روز آخر تبلیغات انتخاباتی به مشهد رفته بود سالار عقیلی را به همراه خود برد و این خواننده برای مردم ترانه «وطنم ای شکوه پابرجا» را خواند و فردی هم به این مساله اعتراض نکرد. در مستند سید ابراهیم رئیسی که در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «کنسرت مردم» از صدا و سیما پخش شد هم به ماجرای کنسرت هم اشاره شد. در قسمتی از این مستند فردی از ابراهیم رئیسی که از قضا داماد آیت الله علم الهدی نیز هست پرسید که نظرش درباره کنسرت چیست؟ او هم پاسخ داد که با کنسرت هنجارمند موافق است.(نقل به مضمون) اما مشخص نکرد که ویژگی کنسرت هنجارمند چیست؟
خواننده برای مردم ترانه «وطنم ای شکوه پابرجا» را خواند و فردی هم به این مساله اعتراض نکرد. در مستند سید ابراهیم رئیسی که در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «کنسرت مردم» از صدا و سیما پخش شد هم به ماجرای کنسرت هم اشاره شد. در قسمتی از این مستند فردی از ابراهیم رئیسی که از قضا داماد آیت الله علم الهدی نیز هست پرسید که نظرش درباره کنسرت چیست؟ او هم پاسخ داد که با کنسرت هنجارمند موافق است.(نقل به مضمون) اما مشخص نکرد که ویژگی کنسرت هنجارمند چیست؟ با این حال او در جریان سفرهای تبلیغاتی خود با امیر تتلو خواننده پرحاشیه و غیر مجاز دیدار کرد. دیداری که بسیار بحث برانگیز شد اما با هیچ واکنش رسمی از سوی آیت الله علم الهدی رو به رو نشد، با این حال حسن روحانی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به نوعی به این دیدار واکنش نشان داد و گفت: «یکی از آثار انتخابات سال 96 این بود که همه با موسیقی آشتی کردند حتی موسیقی سطح پایین.» اتفاقا روحانی در بخش دیگری از صحبت هایش در همین نشست خبری بود که گفت «همانطور که در این یک هفته با مردم رفتار کردیم در این چهار سال هم با آن‌ها برخورد کنیم.» حالا با این که تنها یک هفته از زمان برگزاری انتخابات می گذرد رفتار برخی از مسئولین نسبت به پدیده های یکسان متفاوت شده است. روز گذشته آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد تصریح کرد: «این جفای در حق دین است که ما از مردم با حرمت‌شکنی امام رضا بخواهیم تشکر کنیم، این غلط است؛ برادران و خواهران، این جمله را بنده با منطق، با دلیل، با برهان به‌عنوان برادر پیرمرد شما با شما عرض می‌کنم، درهرحال شهر مقدس مشهد حرم امام رضا است، اینکه می‌گویم شهر مقدس مشهد حرم امام رضا است، حرف من نیست، حدیثش را خواندم، اگر حدیث را قبول ندارید، این قرآن، ما شما را به قرآن دعوت می‌کنیم، این آیه قرآن است که ثابت می‌کند شهر مقدس مشهد حرم امام رضا است.»
او با تأکید بر این‌که نوازندگی عمومی در مشهد، حرمت‌شکنی امام رضا (علیه‌السلام) است، گفت: «این تریبون نماز جمعه است، حداقل در خطبه نماز جمعه باید امربه‌معروف و نهی از منکر شود و به‌عنوان نهی از منکر می‌گویم مردم، نوازندگی‌های عمومی و جمعی و کنسرت‌ها در مشهد حرمت‌شکنی امام رضا (علیه‌السلام)، انکر منکرات در این شهر این است که حرمت امام رضا (علیه‌السلام)شکسته شود، من هم نهی از منکر می‌کنم، خدایا تو شاهد باش من وظیفه‌ام را در نهی از منکر کردم، مردم می‌خواهند نهی از منکر کنند یا نه، خودشان می‌دانند، من وظیفه‌ام را در نهی از منکر انجام دادم.»
نماینده ولی‌فقیه با بیان این‌که برگزاری کنسرت هنجارشکن در هر نقطه‌ای از کشور دشمنی با خدا است، تصریح کرد: «حرمت‌شکنی امام رضا حرام است، منکر است، ایجاد کنسرت نوازندگی‌های عمومی و جمعی در هر نقطه‌ای از کشور اگر هنجارشکن باشد، نه‌تنها گناه است بلکه توسعه و ترویج فسق و فجور و دشمنی با خداست، اگر هنجارمند باشد بستگی به اولیاء فرهنگ دارد که هر کار می‌خواهند بکنند اما اینجا حرمت‌شکنی امام رضا است، اینجا حرم و صحن امام رضا است، این حرمت‌شکنی چرا؟ من آدم بدی هستم، با بنده بد هستید، به بنده فحش می‌دهید، این‌همه تخریب، فحش، توهین، افترا، تقطیع حرف‌ها، خلاف حرفم را پخش می‌کنید، بیشتر از این بکنید اما با امام رضا چرا؟فقط عیبش این است که امام رضا غریب الغرباء است، روزی که جگرش را پاره‌پاره کردند در این شهر غریب الغربا بود، امروز هم غریب الغربا است که حرمتش را در هم بشکنید؟ این درست است؟»
کد مطلب: 70593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *