۱
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۴
همه عزل و نصب های ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی

اختلاف در دانشگاه آزاد بالا گرفت

عزل و نصب ها در دانشگاه آزاد اسلامی خبر ساز شده است.
اختلاف در دانشگاه آزاد بالا گرفت
عزل و نصب ها در دانشگاه آزاد اسلامی خبر ساز شده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، روز سه شنبه علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با عزل میرزاده رئیس دانشگاه گفت: «بخشی از مشکل اصلی دخالت فرزندان آقای میرزاده در امور دانشگاه ‌آزاد و دخالت آنها در انعقاد قراردادهای مالی کلان است که اسناد همه اینها موجود است.» صحبتی که واکنش حمید میرزاده را به دنبال داشت.
علي‌اکبر ولايتي که بعد از فوت آيت‌الله هاشمي با حکم مقام معظم رهبري به رياست هيئت مؤسس دانشگاه آزاد منصوب شد تغییراتی را در سطح مدیران دانشگاه آزاد انجام داد که اصلی ترین آن برکناری حمید میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد و انتخاب علي‌محمد نوريان به‌عنوان سرپرست این دانشگاه بود
نوریان که اسفند ۱۳۹۳ با نظر اعضای هیأت مؤسس دانشگاه آزاد به عنوان دبیر این هیأت انتخاب شده بود، دارای دکترای مهندسی برق به صورت مشترک از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ولز انگلستان است. پس از گذشت ده روز از انتصاب وی به سرپرستی موقت دانشگاه آزاد، تغییرات در بدنه این دانشگاه آغاز شد و نوریان در احکامی جداگانه معاون امور مجلس و سرپرست معاونت پژوهش و فناوری، معاون دانشجویی و فرهنگی، مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و مشاور رئیس دانشگاه در امور اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری را منصوب کرد.
نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در احکامی، «غلامعلی کمالی» را در غیاب خود به عنوان سرپرست امور دبیرخانه هیأت مؤسس این دانشگاه، «صالح اسکندری» را به‌ عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد، «محمد مهدی جولایی» را به عنوان مدیرکل روابط عمومی و «هادی گوهری» را به عنوان مدیر کل دفتر امور پیگیری های ویژه منصوب کرد
بعد از این تغییرات گمان می رفت که ماجرای عزل و نصب ها تمام شده است تا این که هفته گذشته یاسر هاشمی هم از ریاست دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد. در واقع با گذشت نزدیک به یک‌ماه از برکناری حمید میرزاده، یاسر هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی که ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه را برعهده داشت هم از مسئولیت خود برکنار شد.
یاسر هاشمی پس از برکناری حمید میرزاده از ریاست دانشگاه، در اظهارنظری ضمن نگرانی از این اقدام، آن را برخلاف سیره آیت الله هاشمی رفسنجانی دانسته و نسبت به آینده دانشگاه آزاد و هاشمی‌زدایی در این دانشگاه هشدار داده بود اما قرعه به نام خود او هم افتاد و از دانشگاه آزاد کنار گذاشته شد. پس از این برکناری سید حسن خمینی
سکوتش را شکست و به تغییرات در دانشگاه آزاد اعتراض کرد. سید حسن خمینی عضو هیات موسس و هیات امنای دانشگاه ازاد اسلامی طی نامه ای به رییس جمهور ضمن اعلام فقدان وجاهت قانونی در موضوع عزل رییس دانشگاه ازاد اسلامی و نیز نصب سرپرست جدید بدون رای گیری در هیات امنا دانشگاه از وی خواست نسبت به مسئله برای راهگشایی ورود کند.

در بخشی از متن این نامه خطاب به حسن روحانی آمده است: «به نظر اینجانب روند عزل برادرمان جناب اقای میرزاده از وجاهت قانونی برخوردار نیست و حداقل آن است که شبهه غیر قانونی بودن آن بسیار قوی است . هم چنین نصب سرپرست نیز بدون رای گیری در هیات امنا بوده است. ورود حضرتعالی در مسئله حتما مفید و راهگشا خواهد بود.»
بعد از این نامه بود که علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد در گفت و گو با باشگاه «خبرنگاران» دلایل عزل میرزاده را تشریح کرد. ولایتی می گوید: «پس از انتصاب اینجانب از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رئیس هیئت موسس و انتخاب من به عنوان رئیس هیئت امنا، در مسائل متعدد و پیچیده وارد شدم، که این مسائل شامل فسادهای مالی نیز می‌شد. ابتدا تلاش من بر آن بود که به صورت مسالمت‌آمیز این معضلات حل شود. لذا به آقای میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابت فسادهای مالی موجود در دانشگاه آزاد تذکراتی داده شد.» علی اکبر ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا مفسده ها در زمان آیت الله هاشمی به ایشان گزارش شده بود گفت: «این فسادهای مالی از زمان حیات مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شده بود. آقای علی‌محمد نوریان که دبیرکل هیئت موسس هستند و از سوی مرحوم هاشمی‌رفسنجانی به سمت بازرسی منصوب شده بودند این موارد را مطرح کرده بودند، و بنا به شهادت برخی از اعضای هیئت موسس و امنا ( که در صورت لزوم اسامی آنها را خواهم گفت) قرار بود آقای میرزاده عزل شود. اگر لازم شد نام بعضی از مدعیان امروز که خبر تصمیم مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر عزل میرزاده را حضورا به اینجانب گفتند را خواهم گفت. وقتی آیت‌الله هاشمی‌ گزارش این مفسده‌ها را شنیده گفته بود که برخورد با فرد مورد نظر پس از انتخابات صورت گیرد.» ولایتی همچنین در رابطه با این که چه مشکلاتی از جانب این فرد پیش آمده گفت: «بخشی از مشکل اصلی در این میان دخالت فرزندان آقای میرزاده در امور دانشگاه ‌آزاد و دخالت آنها در انعقاد قراردادهای مالی کلان است که اسناد همه اینها موجود است. حتی اظهارات بعضی از روسای واحدهای دانشگاه آزاد موجود است که با امضاء خط خود دراین‌باره نوشته‌اند»
این صحبت های علی اکبر ولایتی با واکنش حمید میرزاد همراه بود و از او خواست تا اسناد اتهامات را منتشر کند
در بخشی از پاسخ پنج بندی میرزاده آمده است:
"اقای دکتر ولایتی در مورد دخالت فرزندان اینجانب در امور دانشگاه و اعلام دخالت آنها در قراردادهای کلان دانشگاه اعلام کرده اند که اسناد آن موجود است و فساد های مدیریت دانشگاه ثابت شده است اولا از آقای دکتر ولایتی می خواهم اسناد این فسادهای ادعایی را به اطلاع عموم برسانند ثانیا بنده پیشنهاد می دهم ایشان و اینجانب در حضور مدیران دانشگاه و مدعیان و ارباب جراید و اصحاب رسانه های جمعی مناظره ای در سالن فرهیختگان دانشگاه در سازمان مرکزی داشته باشیم تا معلوم شود آیا این مواردی که مطرح کرده اند واقعیت دارد یا ساخته و پرداخته آن دسته از روسا و مدیران واحد هایی است که یا بخاطر فساد مالی و تخلفات اداری و آموزشی برکنار شده اند و همانها با تحریک و تمشیت بعضی اشخاص که تحمل موفقیت ها ی دانشگاه در 43 ماه مدیریت اینجانب را نداشتند، مرجع دادن اطلاعات دروغ و قلب واقعیت ها به ایشان بوده اند؟ ثالثا فرزندان بنده هیچگونه دخالتی در امور دانشگاه و قراردادهای کلان آن نداشتند و اصولا کلیه امور مالی و اداری و خدماتی و اقتصادی و معاملاتی دانشگاه در چارچوب آین نامه های مالی و معاملاتی و مصوبات هیات امنا و کاملا شفاف بوده و هیچکس نمیتواند خلاف آن عمل کند ."



کد مطلب: 70891
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *