۰
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۸

المپیک 2020 توکیو، اوج خلاقیت

ژاپن میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 میلادی، قصد دارد از این فرصت به عنوان ظرفیتی برای معرفی بیشتر توکیو به جهان استفاده کند به همین دلیل 600 روز مانده به این بازی ها، به بهترین نحو آماده برگزاری این رقابت ها است.
المپیک 2020 توکیو، اوج خلاقیت
ژاپن میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 میلادی، قصد دارد از این فرصت به عنوان ظرفیتی برای معرفی بیشتر توکیو به جهان استفاده کند به همین دلیل 600 روز مانده به این بازی ها، به بهترین نحو آماده برگزاری این رقابت ها است.
به گزارش ایرنا رقابت های مذکور در شهر توکیو پایتخت این کشور برگزار می شود و پیش بینی می گردد بیش از 11 هزار ورزشکار از سراسر جهان در آن شرکت کنند.
توکیو اگرچه یک بار دیگر در سال 1964 میلادی میزبان چنین رقابت هایی شده بود اما کارشناسان می گویند این بار وضع خیلی فرق کرده است و این کشور با آمادگی بیشتری به استقبال این بازی ها رفته است.

**چرا توکیو
توکیو دارای ویژگی های خاص و منحصر بفردی است که این شهر را از سایر شهرها متفاوت می کند این شهر دارای بهترین سالن های بازی در جهان است و که توسط معماران توانمند جهان طراحی شده اند.
برای نخستین بار قرار است چهار رشته کاراته، کوهنوردی، موج‌سواری و اسکیت بورد، حضور در المپیک ژاپن را تجربه کنند رقابت‌های اسکیت بورد و کوهنوردی هم در سالن ورزشی شهر «آئومی» برگزار می‌شود به همین دلیل قرار است درهای این سالن در حین برگزاری المپیک، برای استفاده عمومی باز باشد.
در المپیک ٢٠٢٠ توکیو می توانید از بهترین غذاهای ژاپنی نیز بهره ببرید چون در این شهر سه هزار و 620 مکان برای پخت غذا وجود دارد که غذاهای مختلف را طبخ می کنند.
از ١١ هزار و ٩٠ ورزشکاری که از ٢٠٦ کشور در المپیک 2020 ژاپن شرکت می‌کنند، فقط ٣٣٩ نفر با مدال به کشورشان باز خواهند گشت که در این میان نیز فقط تعداد انگشت‌شماری از آنان به ستارگان جدید می‌رسد در این بازی ها زنان هم نقش مهمی دارند به طوری که ٤٩ درصد از بازیکنان را زنان تشکیل می دهند.
ژاپنی ها همچنین بسیار مهمان نواز هستند دارای خصلت «omotenashi» هستند که به معنای «حدس زدن چیزی که مهمان لازم دارد آن هم پیش از آنکه آن خواسته را به زبان بیاورد» است.

**هزینه رقابت ها
بر اساس پیش بینی هایی که در پایان سال 2018 میلادی مطرح شده نزدیک به 25 میلیارد دلار هزینه برگزاری این رقابت ها است و برخی گمانه زنی ها نشان می دهد این هزینه ها ممکن است بیشتر هم شود.
در سال 2013 میلادی، توکیو برای میزبانی رقابت های المپیک تابستانی 2020 انتخاب شد و از آن زمان تاکنون میزان براورد هزینه ها برای برگزاری رقابت ها چهار برابر شده است.
'بنت فلایبرگ' از مسئولان بودجه بندی می گوید تحقیقات انجام شده نشان می دهد که هزینه های برگزاری رقابت های المپیک همیشه تغییر می کند و بندرت یک کشور می تواند به طور دقیق میزان آن را براورد کند و برای توکیو نیز این اتفاق افتاده است.
او می افزاید از زمان انتخاب توکیو برای میزبانی رقابت ها تاکنون براوردها بارها تغییر کرده و از 7 میلیارد دلار به 12 و سپس 19 میلیارد دلار رسیده و حالا رقم 25 میلیارد دلار و بیشتر هم مطرح است.
نزدیک به 80 درصد از مبلغ 25 میلیارد دلار را مالیات دهندگان تامین می کنند و نزدیک به 5 میلیارد و 300 میلیون دلار نیز از سوی بخش خصوصی تامین خواهد شد.

**داوطلبان رقابت ها
تا کنون بیش از 186 هزار نفر برای رقابت های مذکور به عنوان داوطلب ثبت نام کرده اند که آمارها نشان می دهد حدود 37 درصد از آنها نیروهای داوطلب خارجی هستند.
از هر گروه سنی از جوانان گرفته تا افراد بالای 80 سال هم داوطلب بازی های المپیک 2020 توکیو شده اند و بیش از 63 درصد از آنها را زنان و 37 درصد دیگر را مردان تشکیل می دهند.
'توشیرو موتو' از مسئولان کمیته داوطلبان رقابت ها می گوید ما بسیار خرسندیم که شمار ثبت نام کنندگان به عنوان داوطلب رقابت ها هر روز بیشتر شده است و با این حساب می تواند روی خدمات بهینه برای ورزشکاران و مسابقات حساب ویژه باز کرد.

**حملات سایبری و المپیک توکیو
حملات سایبری به نهادهای دولتی و موسسات حکومتی در سراسر جهان از جمله در منطقه آ سه آن و خاور دور به کشورها خسارات زیادی وارد آورده است به همین دلیلی آنها درصدد بالا بردن توان خود برای مقابله با هکرها هستند.
نفوذ هکرها به دستگاه های دولتی، رایانه ها و پردازشگرها و همچنین تاسیسات مهم انرژی و سرعت داده ها از نگرانی های بزرگ کشورهای سراسر دنیا محسوب می شود.
برای همین دولت ژاپن از مدت ها قبل اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای تربیت شماری از نیروهای ماهر کرده است که بتوانند از حملات مذکور در رقابت ها جلوگیری به عمل آورند.
به این نیروها یاد داده می شود که چگونه در برابر حملات فضای مجازی از خود دفاع کرده و مقابله به مثل کنند و همزمان توان رویارویی با هکرها را در کنار امنیت سایبری بالا ببرند.
موسسه علوم و فنون پیشرفته ژاپن موسوم به 'ان یی سی' این دوره ها را در یک فضای شبیه سازی شده برای افراد برگزار می کند و شماری از کارکنان نهادهای برخی از کشورهای دیگر هم در آن شرکت می کنند.
ژاپن تاکید کرده است دفاع در برابر حملات سایبری یکی از وظایف مهم برای کشورها است و هم اینکه لازم است نیروهایی برای حراست از رقابت ها و مقابله با هکرهای اینترنتی آماده باشند.
بر همین مبنا ژاپن در حال برگزاری دوره هایی برای ماموران این کشور است تا از چنین حملاتی در جریان برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو جلوگیری شود.

**تلاش برای جلوگیری از حملات تروریستی و هسته ای
المپیک ٢٠٢٠ توکیو در راه است و دولت این کشور تلاش می کند تا با هر گونه خطرات احتمالی مبارزه نماید و خود را آماده کند دولت ژاپن بر این باور است که این بازی ها ممکن است هدف حملات تروریستی قرار گیرد و از این رو تلاش می کند با این حملات به صورت گسترده مبارزه نماید.
برای جلوگیری از ورود مواد هسته‌ای به فرودگاه‌های ژاپن، آژانس انرژی اتمی ژاپن دستگاهی را ساخته است که حتی مقادیر بسیار ناچیز اورانیوم مخفی شده در کیف‌ها را تشخیص می‌دهد و هشدار دهد.

**کمیته بین المللی المپیک
کمیته بین المللی المپیک و توماس باخ رییس آن اعلام کرده اند که در کمتر از 600 روز مانده به زمان برگزاری رقابت ها، توکیو به بهترین شکلی آماده است و انتظار می رود یک مراسم افتتاحیه باشکوه نیز برگزار کند.
باخ می گوید تاکنون ندیده ام هیچ شهر دیگری غیر از توکیو نزدیک به دو سال مانده به زمان برگزاری رقابت ها، تا این حد از آمادگی برخوردار باشد کارامدی ژاپن برای میزبانی بزرگترین رقابت های ورزشی دنیا قابل تحسین است.
البته او افزود برای برگزاری رقابت هایی چون دو ماراتن و رشته های مرتبط با دو و میدانی با توجه به گرمای شدید هوا، نگرانی هایی وجود دارد که باید تا آن زمان برطرف شود.
با این حال کارشناسان می گویند بین دولت محلی شهر توکیو و دولت مرکزی ژاپن هم برای هزینه رقابت ها اختلافاتی وجود دارد و تفاوت دیدگاه ها بین 12 تا 25 میلیارد دلار است و این یکی از مباحث مهم کارشناسی و بودجه بندی رقابت ها محسوب می شود.
کد مطلب: 100173
برچسب ها: المپیک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *