۲
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۳
محسن شریفیان ، نوازنده موسیقی بوشهر و سرپرست گروه لیان

مسئولان با تمام توان با موسیقی محلی مخالفند

مسئولان با تمام توان با موسیقی محلی مخالفند
محسن شریفیان ، نوازنده موسیقی بوشهر و سرپرست گروه لیان درباره وضعیت موسیقی بومی بوشهر و مخالفت ها و ممانعت های موجود بر سرراه این نوع موسیقی گفت: مسئولان موسیقی بوشهر اجاره هیچ نوع کنسرت ، اجرا و حتی تمرینی را برای موسیقی محلی و قومی بوشهر انجام نمی دهند. آن ها این محدودیت ها را به جایی رسانده اند که حتی وجود موسیقی محلی را در جشن ها و عروسی ها هم ممنوع کرده اند .
وی در گفت وگو با پایگاه خبری فریادگر با بیان این که مسئولان تنها شعار حمایت از موسیقی محلی می دهند اما درعمل ازهرگونه فعالیت این موسیقی جلوگیری می کنند، افزود: این گونه به نظر می رسد که مسئولان با تمام توان خود با موسیقی قومی و محلی ایران مخالفند و با تمام توان خود درصدد فراموشی و نابودی این نوع موسیقی هستند . آنها ترجیح می دهند « دی جی » درعروسی ها باشند اما موسیقی محلی نباشند و هیچ پاسخ درست و روشنی را نیز برای این تصمیم خود بیان نمی کنند . سرپرست گروه لیان گفت: مسئولان موسیقی که ظاهرا شعار حمایت ازموسیقی محلی را می دهند درعمل به خصوصی ترین جنبه های زندگی افراد در بوشهر نیز دخالت کرده و از حضور این نوع ساز و موسیقی در مجلس و محافل خصوصی افراد نیز جلوگیری می کنند . شریفیان ادامه داد: وضعیت موسیقی بوشهر تا حدی به مرحله بحرانی رسیده که ما هنرمندان موسیقی بوشهر را مجبوربه نگارش نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرد که رونوشت آن را نیز برای انجمن موسیقی ، دفتر موسیقی ، خانه موسیقی و معاونت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و البته رسانه ها ارسال کردیم البته مطابق روال همیشگی این مدیران نباید انتظارهیچ پاسخی هم از مدیران عالی رتبه کشور داشت.
وی افزود:مدیران هیچ پاسخ رسمی ای به ما ندادند اما به شکل غیر رسمی در پاسخ به رسانه ها مدیرکل دفتر موسیقی آقای میرزمانی مدعی شد که اختیار لازم برروی مدیرکل استان ها ندارند و آقای شاه آبادی معاون هنری ارشاد هم درگفت وگویی
این گونه به نظر می رسد که مسئولان با تمام توان خود با موسیقی قومی ومحلی ایران مخالفند وبا تمام توان خود برصدد فراموشی و نابودی این نوع موسیقی هستند
متناقض مدعی شدند که مدیران ما در مراکز استان ها تحت فشارهایی خارج از وزارت ارشاد هستند. شریفیان درباره جواب این مقام های موسیقی کشور اظهار کرد: پاسخ این مدیران کاملا روشن و مبرهن است و نشان ازاین دارد که وزارت ارشاد و معاونت هنری اش درعمل هیچ کاری نمی توانند انجام دهند و هیچ تسلطی بر مدیران زیردست خود ندارند. این هنرمند موسیقی محلی ایران با بیان این که چرا دفتر موسیقی نباید بتواند درمورد شهرستان ها و استان های زیردستش تصمیم گیرد، افزود: برخی ازمسئولان می گویند نهادهای دیگری به جز نهادهای وابسته به وزارت ارشاد از اجرای موسیقی محلی ممانعت به عمل می آورند و برخی دیگر ادعا می کنند که نمی توانند به مدیر کل های شهرستان ها و استان ها دستور دهند.
وی افزود: سوال این جاست اگر حقیقتا دفترموسیقی وزارت ارشاد توان نظارت بر عملکرد شهرستان ها ندارد و براساس یک قانون نانوشته حق دخالت بر اعمال آن ها را ندارد پس بهتر است به جای نام دفتر موسیقی وزارت ارشاد که قرار است کل کشور را در بر گیرد از نام دفتر موسیقی تهران، اداره ارشاد تهران و... استفاده کرده و دست کم تکلیف هنرمندان را با خود روشن کنند. سرپرست گروه لیان تاکید کرد: نکته ای که حتی بیش از به تعطیلی کشاندن این موسیقی در بوشهر برای ما دردناک است، این است که مسئولان هرگاه می خواهند شعار داده و آمارهای کذب مطرح کنند فورا به سراغ موسیقی قومی رفته و ادعا می کنند که با بودجه هنگفت از این موسیقی حمایت می کنند . وی افزود: حال ، سوال ما این است که چرا هیچ یک از این مدیران هرگز حاضر نیستند پاسخ روشنی در برابر این پرسش که این بودجه اعلام شده صرف چه کسی و چه گروهی شده که تا این حد موسیقی محلی با محدودیت و مهجوریت روبرو شده است؟ شریفیان ادامه داد: مسئولان تنها ما و موسیقی محلی را طعمه های خوبی بری شعارهایشان دیده اند و درعوض تمام زور و فشار خود را گذاشته اند تا با تمام توان با این موسیقی مبارزه کنند.
کد مطلب: 10044
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *