۰
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۰
«مازیار ظهیرالدینی»:

مجوز حضور رهبر ارکستر تراز اول صادر نشد

مجوز حضور رهبر ارکستر تراز اول صادر نشد
«مازیار ظهیرالدینی» آهنگساز و نوازنده و عضو ارکستر زهی پارسیان گفت: برخلاف تمامی تلاش های ارکستر زهی با سابقه و قدیمی پارسیان برای حضور رهبر ارکستر معتبر خارجی در کشور و برای هدایت این ارکستر، مسئولان به دلایلی که هرگز بازگو نشد، از حضور این رهبران تراز اول درارکستر ممانعت به عمل آوردند.
عضو ارکستر زهی پارسیان در گفت وگو با پایگاه خبری فریادگر درباره وضعیت اجرای این ارکستر قدیمی گفت: ازسال گذشته تلاش کردیم تا با چند رهبر خارجي رايزني کنیم تا براي اين اركستر از رهبران خارجي نيز استفاده كنيم.  وی افزود: اما متاسفانه پس ازاین که آقای« شاه آبادی» دردوسال گذشته به صراحت اعلام کردند که به « علی رهبری » رهبر ارکستر نامدار ایرانی الاصل ساکن خارج از ایران ، به دلایلی که هرگز اعلام نکردند اجازه کار در ایران را نمی دهند ، برای ورود رهبران خارجی به ایران نیز مشکلات فراوانی به وجود آوردند. ظهیرالدینی ادامه داد:اين اركستر بعد از اركستر سمفونيك تهران كه قرار است به شکل مستقیم از دولت بودجه بگیرد و حمايت مالي شود، تنها گروه خصوصي (بعداز گروه كامكارها كه البته پشتوانه خانوادگي همواره آنها را دورهم نگه داشته) است كه توانسته يك دهه را با موفقيت و بدون درجا زدن پشت سربگذارد و مسلما لیاقت داشتن یک رهبر تراز اول بین المللی را دارد . سرپرست پیشین ارکستر زهی پارسیان تاکید کرد: متاسفانه برای حضور یک رهبر تراز اول در ایران از سوی وزارت ارشاد، سنگ اندازی های زیاد و ممانعت های فراوانی انجام شد.
وی افزود: مسئولان به ما نمی گویند چه مشکلی در راه حضور این اساتید در ایران و پیشرفت موسیقی کشور وجود دارد که این گونه مسئولان از حضور آنان در کشور بدون دلایل مشخص و روشن ممانعت به عمل می آورند. ظهیرالدینی از بردن نام از رهبر ارکستر خاصی امتناع کرد و گفت: ترجیح می دهم نام هیچ رهبر ارکستری را نبرم اما تنها می گویم که از رهبران نامدار بین المللی بودند که متاسفانه مجوز حضور آنان از سوی وزارت ارشاد صادر نشد اما این حرکت ارشاد سبب از پا نشستن اعضای ارکستر نشده و آبان ماه امسال ارکستر به رهبری آیدین احمدی نژاد به صحنه می رود. گفتنی است، سخنگوی این ارکستر درگفت و گو با رسانه ها از حضور احتمالی هنرمنداني مانند علي رهبري، نصير حيدري، شهرداد روحاني، هومن خلعتبري و برخي ديگر از رهبران حرفه‌اي براي رهبري ثابت اركستر نام برد که همگی از رهبران نامدارایرانی الاصل مقیم خارج از ایران هستند .
کد مطلب: 10774
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *