۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۵

گروه ضربت آمريكا وارد اردن شد

ارتش آمريكا به طور محرمانه يك گروه ويژه ضربت را به اردن اعزام كرده تا در مديريت موج پناهندگان سوري وارد شده به اين كشور به ارتش اردن كمك كنند و در صورتي كه درگيري در سوريه گسترده‌تر شد، وارد عمل شوند.
 روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي نوشت، ارتش آمريكا به طور محرمانه يك گروه از نيروهاي ضربت متشكل از بيش از ۱۵۰ برنامه‌ريز و متخصص را به اردن فرستاده تا نيروهاي مسلح اين كشور را در مديريت سيل پناهندگان سوري كمك كرده و در صورتي كه سوريه كنترل سلاح‌هاي شيميايي خود را از دست داد و يا درگيري‌ها در اين كشور گسترده‌تر شد، تدارك ديده و مستقر شوند.

اين گروه ضربت كه رهبري آن را يك افسر بلندپايه ارتش آمريكا به عهده دارد، در يك مركز آموزش ارتش اردن واقع در يك معدن سنگ در شمال شهر "امان" مستقر شده است. اين گروه در حال حاضر عمده تمركز خود را بر كمك به اردني‌ها در مديريت بالغ بر ۱۸۰ هزار پناهنده سوري كه از مرز سوريه به اين كشور آمده‌اند و به شدت در حال محدود كردن منابع اين كشور هستند، معطوف كرده است.

مقامات آمريكايي آگاه به اين عمليات اظهار داشتند: اين ماموريت همچنين شامل ترسيم طرح‌هايي به منظور محافظت از اردن به عنوان هم‌پيمان مهم آمريكا در منطقه از آشوب‌ها در سوريه و جلوگيري از درگيري‌هايي از نوع درگيري‌هاي رخ داده در مرز سوريه و تركيه است.

اين مقام‌ها همچنين تاكيد كردند: پيشنهاد ايجاد يك منطقه حائل ميان سوريه و اردن كه توسط نيروهاي اردني در طرف سوريه اجرا خواهد شد و احتمالا مورد حمايت سياسي و شايد لجستيكي آمريكا قرار گيرد، مورد بحث قرار مي‌گيرد اما در حال حاضر پيشنهاد منطقه حائل فعلا به عنوان يك احتمال مطرح است.

دولت آمريكا از مداخله در درگيري سوريه فراتر از ارائه تجهيزات ارتباطي و كمك‌هاي غيرنظامي به شورشيان مخالف بشار اسد، اجتناب كرده است، اما نيروهاي حاضر در پايگاه نزديك به شهر امان در صورت تغيير سياست‌هاي آمريكا نقشي گسترده‌تر ايفا مي‌كنند. اين پايگاه تنها كمتر از ۳۵ مايل با مرز سوريه فاصله دارد و نزديكترين حضور نظامي آمريكا به درگيري‌هاي سوريه است.

مقامات پنتاگون و فرماندهي مركزي ارتش آمريكا و همچنين سخنگوي سفارت اردن در واشنگتن از اظهار نظر درخصوص استقرار اين گروه ضربت خودداري كردند.
کد مطلب: 10133
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *