۰
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۴

احتمال تسلط داعش در نزدیکی مرزهای عراق

روزنامه ایندیپندنت نسبت به بازتاسیس داعش و تسلطش بر اراضی در نزدیکی مرزهای عراق هشدار داد.
روزنامه ایندیپندنت نسبت به بازتاسیس داعش و تسلطش بر اراضی در نزدیکی مرزهای عراق هشدار داد.
به گزارش ایسنا، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: گروه تروریستی داعش که در آستانه فروپاشی قرار دارد ممکن است که به طور سریع و در عرض چندین ماه بر اراضی‌ای که از دست داده، مجددا مسلط شود آن به علت عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه است.
این روزنامه همچنین نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه توییت کرد: جنگ‌های بی‌انتها به همراه هزینه‌های نامحدود و کشته‌ها در سوریه و افغانستان را شاهد هستیم من در جریان کمپین انتخاباتی‌ام گفتم من به این جنگ‌ها پایان می‌دهم. ترامپ افزود: ما ۵۰ میلیارد دلار سالانه در افغانستان هزینه می‌کنیم و ما آنها را هدف گرفتیم و اکنون با آنها بعد از ۱۸ سال با آنها مذاکره می‌کنیم. وی ادامه داد: زمانی که من رئیس‌جمهور شدم سوریه پر از عناصر داعش بود اما ما صددرصد آنها را نابود کردیم و از نزدیک مراقب اوضاع خواهیم بود لذا زمان بازگشت فرا رسیده و بعد از سال‌ها باید این پول‌ها را با درایت خرج کنیم.
روزنامه ایندیپندنت با استناد به گزارش چهارم سالانه پنتاگون که شبکه سی‌ان‌بی‌سی بخش‌هایی از آن را منتشر کرد نسبت به امکان بازگشت داعش و انجام حملات از خاک عراق و سوریه علیه اهداف و منافع آمریکایی هشدار داد.
در گزارش سالانه پنتاگون آمده است که بدون وجود فشارهای نظامی علیه داعش این امکان وجود خواهد داشت که گروه تروریستی داعش خودش را بازسازی کند و مجدداً طی شش الی ۱۲ ماه بر بخش گسترده‌ای از اراضی داخل سوریه سیطره یابد.
کد مطلب: 102224
برچسب ها: داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *