۰
سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰

کیم از استقبال گرم مردم ویتنام قدردانی کرد

'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی که ظهر امروز (سه شنبه) به وقت محلی به منظور دیدار با 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا وارد هانوی شد از استقبال گرم و صمیمی مردم و دولت ویتنام تشکر و قدردانی کرد.
'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی که ظهر امروز (سه شنبه) به وقت محلی به منظور دیدار با 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا وارد هانوی شد از استقبال گرم و صمیمی مردم و دولت ویتنام تشکر و قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا کیم در بدو ورود به ویتنام ؛ در قطار مخصوص خود مورد استقبال 'مای تین دونگ' وزیر کشور ویتنام قرار گرفت او در گفت و گو با این وزیر ویتنامی از استقبال گرم و صمیمی مردم و دولت ویتنام قدردانی کرد.
قرار است کیم و ترامپ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با یکدیگر دیدار کنند پیش بینی شده است آنها در طول این نشست 5 بار با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.
این در حالی است که سران دو کشور در نشست نخست خود در سنگاپور که یک روزه بود تنها یک دیدار 5 ساعته با یکدیگر داشتند این دیدار شامل ملاقات های دو نفره و چند نفره بود.
کارشناسان معتقدند اگر کیم و ترامپ بتوانند در این نشست به تفاهم برسند و یک بیانیه مشنرک صادر شود شاید آنها با یکدیگر یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کنند پیش از این کیم با رییس جمهوری کره جنوبی در پیونگ یانگ و همچنین در پانمونجوم کنفرانس خبری مشترک برگزار کرده بود اما در سنگاپور ترامپ به تنهایی در این کنفرانس شرکت کرد.
نتیجه نشست نخست سران دو کشور در سنگاپور، توافقی خلاصه و مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.
از آن زمان تاکنون با وجود آنکه کره شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری کرده، آمریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کره جنوبی اکتفا کرده است.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد که کیم به عنوان نخستین برنامه خود در روز ورود به هانوی از سفارت کره شمالی در این شهر بازدید کرده است.
از سوی دیگر 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا نیز قرار ساعت 21:15 دقیقه امشب به وقت محلی وارد هانوی شود او قرار است از فرودگاه مستقیم به هتل ماریوت هتل محل اقامت خود برود هواپیمای حامل ترامپ پیش از این دوبار در انگلیس و قطر برای سوختگیری توقف کرده بود.
کیم اولین رهبر کره شمالی است که در 50 سال گذشته به ویتنام سفر کرده است.
کد مطلب: 103648
برچسب ها: کیم جونگ اون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *