۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۱

ادامه منازعه دادستان کل و مرسی

دادستانی مصر با حضور در دفتر کار خود در قاهره اعلام کرد که از سوی مقامات دولتی تهدید شده اما حاضر نیست به دستور مرسی از منصبش کنار برود.
به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبدالمجید محمود، دادستان کل مصر امروز (شنبه) با استقبال جمعی از قضات و وکلای مصری در دفتر کار خود در قاهره حاضر شد و به فعالیت‌های روزمره خود پرداخت.

وی که از سوی رئیس جمهوری مصر از سمتش برکنار شده است، اعلام کرد که براساس قانون همچنان دادستان مصر است و دستور محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر را اجرا نخواهد کرد.

عبدالمجید محمود همچنین اعلام کرد که از سوی برخی مقامات دولتی و افراد ناشناس تهدید و ترغیب شده تا از سمتش کناره گیری کند که احمد مکی، وزیر دادگستری مصر یکی از کسانی بود که وی را تهدید کرده است.

وی گفت: وزیر دادگستری مصر مرا تهدید کرده تا از منصب خود کناره گیری کنند و گفته است در صورت عدم اجرای دستور مرسی احتمالا مورد تعرض قرار خواهد گرفت.

دادستان کل مصر همچنین تاکید کرد که چندین تماس تلفنی ناشناس داشته است که در آنها به صورت مستقیم و غیر مستقیم تهدید شده است تا از سمتش کناره گیری کند.

این در حالی است که وزیر دادگستری مصر با اعلام اینکه به هیچ وجه دادستانی را تهدید نکرده، اعلام کرد که برای گفت‌وگو با دادستان مصر امروز با وی دیدار خواهد کرد.

پیشتر رئیس جمهوری مصر در پی تبرئه شدن ۲۴ تن از مسئولان نظام سابق که متهم به دست داشتن در کشتار مردم بودند، دادستان این کشور را از سمتش برکنار و وی را به عنوان سفیر مصر در واتیکان انتخاب کرد که این امر با مخالفت‌هایی از سوی محافل قضایی و حقوقی مصر مواجه شد.
کد مطلب: 10433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *