۰
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵

فرهنگ «مقاومت» از نگاه مصباحی مقدم

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تبیین فرهنگ مقاومت که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد،
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تبیین فرهنگ مقاومت که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد.
غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مقاومت یک فرهنگ است که در مقابل فرهنگ سازش و تسلیم قرار می‌گیرد. مقصود این است که هر نهاد و مسئولی در قلمرو مسئولیت خودش این فرهنگ را مبنای کار خود قرار دهد.
وی ادامه داد: فرهنگ مقاومت در نیروهای مسلح، تقویت نیروی نظامی است. فرهنگ مقاومت در نیروهای امنیتی به هوشیاری و کارایی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور مربوط می‌شود.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: فرهنگ مقاومت در بخش اقتصادی به معنای استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های درونی و ملی است. این فرهنگ در عرصه فرهنگی به معنای اتکا به فرهنگ عمومی، اسلامی و ایرانی و تحت تأثیر فرهنگ بیگانه قرار نگرفتن و از بیگانه تأثیر نگرفتن، هست.
وی گفت: فرهنگ مقاومت در مسائل اجتماعی این است که با مشکلات و مسائل اجتماعی مبارزه کنیم و آنها را به حداقل برسانیم؛ کاری کنیم که این مشکلات کاهش پیدا کند.
مصباحی مقدم با بیان اینکه «فقر، فساد و تمام معضلات اجتماعی باید هرچه سریع‌تر محو شوند» گفت: این امر لوازمی دارد که باید از آن‌ها استفاده شود. استفاده از برخی سیاست‌ها موجب فقرزایی است نه فقرزدایی. در راستای فرهنگ مقاومت باید به سیاست‌هایی که مورد بهره برداری قرار می‌دهیم نیز توجه کنیم تا در راستای این فرهنگ حرکت کرده باشیم.
کد مطلب: 109433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *