۰
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴

دولت قوانین مصوب مجلس را اجرا نمی‌کند

یک نماینده اصولگرای مجلس با انتقاد از اجرا نشدن قوانین مصوب مجلس توسط دولت گفت که نباید اجازه داد که این گونه شان مجلس پایمال شود.
یک نماینده اصولگرای مجلس با انتقاد از اجرا نشدن قوانین مصوب مجلس توسط دولت گفت که نباید اجازه داد که این گونه شان مجلس پایمال شود.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه امروز یک شنبه مجلس با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه و اصول ۷۱ و ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی در تذکر و اخطاری گفت: مجلس قوانینی همچون واریز ۱۵ درصد از استخراج معادن به خزانه، یکسان سازی حقوق بازنشستگان، حذف یارانه ثروتمندان، اقدام متقابل درباره‌ برجام، ثبت حقوق و مزایای مسئولان در سامانه و موارد دیگری را تصویب کرد اما دولت آن را اجرا نکرده است. همچنین طبق ماده ۲۳۵ آیین نامه دولت باید در مرداد ماه گزارشی از عملکرد خود به مجلس ارائه می‌کرد. مرداد تمام شد و این کار انجام نشد.
وی با اشاره به بازداشت رئیس سابق سازمان خصوصی سازی به دلیل تخلفات رخ داده گفت: مجلس تبدیل به کارخانه تولید قوانین شده اما دولت آیین نامه‌های اجرایی آن را تصویب نمی‌کند که معنای آن عدم اجرای قوانین است. اجازه ندهید این طور شأن مجلس پایمال شود.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با تاکید بر لزوم معرفی هر چه سریعتر وزیر آموزش و پرورش گفت: تابستان در حال تمام شدن است و حدود یک ماه دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود اما هنوز وزیر آموزش و پرورش به مجلس جهت رای اعتماد معرفی نشده است.
 
کد مطلب: 113111
برچسب ها: دولت مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *