۰
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۳
کرملین:

روسیه به آمریکا پاسخ می‌دهد

سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، وزارت دفاع روسیه و دیگر نهادهای این کشور مقدمات پاسخ‌دهی متقارن به واشنگتن درخصوص آزمایش‌های موشکی میان‌برد آمریکا و خروج این کشور از معاهده منع آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) را آغاز کرده‌اند.
سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، وزارت دفاع روسیه و دیگر نهادهای این کشور مقدمات پاسخ‌دهی متقارن به واشنگتن درخصوص آزمایش‌های موشکی میان‌برد آمریکا و خروج این کشور از معاهده منع آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) را آغاز کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با آماده‌سازی مقدمات «پاسخ متقارن» به آمریکا، اظهار کرد که طبق سخنان پوتین، این امر قطعا در دست پیگیری است.
او در خصوص پیمان «استارت جدید» نیز گفت که عدم تمدید این معاهده، ثبات استراتژیک را با ضرر مواجه خواهد کرد و بشریت، از وجود تنها سند در این حوزه، محروم خواهد ماند. به گفته وی، واشنگتن هنوز پیشنهادی درخصوص تمدید این معاهده ارائه نکرده است. پیمان دوجانبه مذکور میان روسیه و آمریکا، جهت کاهش تسلیحات هسته‌ای بین این دو کشور منعقد شده و در سال ۲۰۲۱ منقضی خواهد شد.
وی درباره احتمال تمدید این معاهده می‌گوید: طی گفت‌وگو با طرف آمریکایی، تا به حال هیچ پیشنهادی از واشنگتن درخصوص تمایل یا عدم تمایل این کشور برای مذاکره درباره تسلیحات استراتژیک تهاجمی ارائه نشده است. پوتین طی دیدار اخیرش با ترامپ گفت ما نیاز داریم درباره این موضوع صحبت و مذاکره‌ای آغاز کنیم اما تاکنون هیچ پیامی مخابره نشده است.
وی درباره عواقب عدم تمدید این معاهده گفت: پیامدها درخصوص ثبات استراتژیک کاملا فاجعه‌بار خواهد بود و البته، این ثبات مورد آسیب قرار خواهد گرفت.
در ادامه پسکوف در پاسخ به موضوع خرید احتمالی جنگنده‌های روسیه توسط ترکیه، از اعلام نظر امتناع ورزید اما با این حال، به این موضوع اشاره کرد که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، همتای ترک او، هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه هوایی «ماکس» که در نزدیکی مسکو برگزار می‌شود، به رایزنی‌ خواهند پرداخت.
رسانه‌ها در ماه اوت، از احتمال خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ روسیه توسط ترکیه خبر دادند. پسکوف از ارائه نظر درباره مطرح شدن این خرید از سوی ترکیه خودداری کرد و گفت که همه چیز، فردا در محل نمایشگاه ماکس متمرکز خواهد بود. این نمایشگاه، از تاریخ بیست‌وهفتم تا اول سپتامبر در منطقه ژوکوفسکی در مسکو برگزارخواهد شد.
سخنگوی کاخ کرملین در اظهاراتش تصریح کرد که پوتین، از بهبود روابط با تمام کشورهای عضو گروه هفت استقبال می‌کند و علی‌رغم وجود اختلافات، گفت‌وگو با این کشورها در حال پیشرفت است.
وی گفت: البته پوتین حامی بهبود روابط با تمام کشورهای گروه هفت است و ما ارتباطات مثبتی با تعدادی از اعضای این گروه داریم؛ از جمله با ژاپن، ایتالیا، فرانسه و آلمان. به رغم اختلافات ناگزیری که با این کشورها وجود دارد، گفت‌وگو ادامه‌دار است و در سطوح مختلف توسعه می‌یابد.
به گفته وی، کاخ کرملین درخواست ترامپ مبنی بر بازگشت روسیه به گروه هفت را برانگیزنده تلقی نمی‌کند اما اگر از سوی کشوری خاص این پیشنهاد مطرح شود، امکان این بازگشت وجود دارد.
پسکوف گفته است که بازگشت به گروه هفت، هدف خود مسکو نیست و روسیه تمایلی برای تحمیل حضور خود بر کسی ندارد.
کد مطلب: 113591
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *