۰
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵

کاهش ۳ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی و کاهش ۳ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال کشور خبرداد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی و کاهش ۳ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال کشور خبرداد.
به گزارش ایسنا، احد وظیفه در مورد آخرین وضعیت شرایط جوی اظهارکرد: تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز پنج‌شنبه (۷شهریورماه) در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران، سمنان و برخی مناطق شمال شرق و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان این‌که طی روزهای جمعه و شنبه (۸ و ۹ شهریورماه) به همراه نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل، بارش در گیلان، اردبیل، دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان و گیلان و در شمال غرب تقویت می‌شود، اظهار کرد: در شرق سواحل و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق خواهیم داشت و دوشنبه (۱۱ شهریور) بارش خفیف در این مناطق ادامه خواهد داشت.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه‌شنبه (۱۲شهریور ماه) فقط در سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد. امروز و فردا (۷ و ۸ شهریورماه) سواحل شرقی و شنبه (۹ شهریورماه) سواحل غربی دریای خزر مواج خواهد بود و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۰ و ۱۱شهریورماه) در نیمه غربی سواحل ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد و در شرق سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید در نوار شرقی به‌ویژه در منطقه زابل و شرق کرمان افزایش می‌یابد و احتمال وقوع پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در منطقه زابل دور از انتظار نیست و در دوشنبه (۱۱شهریورماه) در خوزستان و شمال خلیج فارس نیز وزش باد شدید رخ خواهد داد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران نیز با بیان این‌که در روز جمعه (۸ شهریورماه) شاهد آسمانی ابری و گاهی وزش باد خواهیم بود، گفت: آسمان فردا و پس فردا (۸ و ۹ شهریورماه) صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشترین دما در این دو روز ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد بود و فردا کمترین دما ۲۳ درجه سانتیگراد و پس فردا ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.
کد مطلب: 113744
برچسب ها: آب و هوا هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *