۰
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۳

آزادشدن گردشگری در کشمیر

مقامات کشمیر تحت کنترل هند، ممنوعیت گردشگران و زائران را که بیش از دو ماه پیش اعمال شده بود، برداشتند.
مقامات کشمیر تحت کنترل هند، ممنوعیت گردشگران و زائران را که بیش از دو ماه پیش اعمال شده بود، برداشتند.
به گزارش مهر، چندی پیش دولت هند اعلام کرد که اصل "امتیازات ویژه" دولت کشمیر تحت کنترل هند را که در قانون اساسی هند برای این مناطق در نظر گرفته شده است، لغو کرده‌ است.
در آن زمان رهبران و فعالان مخالف، حبس شدند، ارتباطات به حالت تعلیق در آمد و محدودیت‌هایی شبیه حکومت نظامی در این منطقه برقرار شد.
اکنون مسؤولان می‌گویند زندگی به تدریج به حالت عادی برمی‌گردد اما تلفن‌های موبایل و خدمات اینترنتی در "دره کشمیر" همچنان مسدود است و غالب کسب و کارها تعطیل‌اند.
براساس گزارش بی‌بی‌سی، براساس ماده ۳۷۰ قانون اساسی هند، کشمیر تحت کنترل هند می‌تواند قانون اساسی و پرچم مخصوص به خود و همچنین اختیارات مستقل داخلی به جز موارد بین‌المللی و دفاعی و ارتباطات را داشته باشد. چندی پپیش دولت هند این اصل را لغو کرد.
پاکستان و هند، کشمیر که دارای اکثریت مسلمان‌نشین است را تحت قلمرو خودشان می‌دانند. دو جنگ تمام عیار بین این دو کشور بر سر کشمیر در گذشته رخ داده است. هند و پاکستان در موارد زیاد دیگری نیز بر سر این منطقه درگیری داشته‌اند.
هند، پاکستان را به حمایت از گروه‌های شبه ‌نظامی در مناطق تحت کنترل خود می‌کند؛ اتهامی که پاکستان آن را همیشه رد کرده است.
کد مطلب: 116174
برچسب ها: هند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *