۰
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱

بیمه بیکاری برای کارگران حادثه دیده زلزله

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران واحدهای آسیب دیده در زلزله اخیر خبر داد .
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران واحدهای آسیب دیده در زلزله اخیر خبر داد و گفت: کارگران مشمول قانون کاری که به دلیل زلزله از کار بیکار شده‌اند مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند.
به گزارش ایسنا، کریم یاوری اظهار کرد: همه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی که واحدها و محل کار آنها در اثر زلزله دچار آسیب شده است، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می شوند.
وی ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان حادثه زلزله آذربایجان شرقی گفت:حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام ارکان و زیر مجموعه‌های مرتبط با وزارتخانه مکلف شدند به صورت شبانه‌روزی نسبت به ارائه خدمات مرتبط به حادثه‌دیدگان از زلزله در میانه و سراب اقدام کنند.
یاوری افزود: مطابق تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری، بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه از جمله زلزله از کار بیکار می‌شوند با معرفی واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.
به گفته مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارگران حادثه دیده زلزله آذربایجان شرقی بدون در نظر گرفتن حداقل سابقه در بند الف ماده ۶ قانون، از حمایت پرداخت ماهانه مقرری بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند.
وی تاکید کرد: تمام کارکنان در زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذربایجان شرقی به ویژه در میانه و سراب به سرعت و با دقت و خارج از روال عادی اداری درخواست کارگران را در سریعترین زمان ممکن پذیرش کرده و اقدامات لازم برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران را به عمل می‌آورند.
کد مطلب: 117867
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *