۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۷

فرستاده سازمان ملل وارد میانمار شد

فرستاده سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار پس از ابراز نگرانی در مورد سركوب مسلمانان اواخر روز یكشنبه وارد این كشور شد.
خبرگزاری فرانسه از یانگون ، ' توماس اوجیا كویینتانا ' گزارشگر ویژه سازمان ملل برای انجام دیداری كه سفر به ایالت ناآرام راخین در غرب میانمار و همچنین ملاقات با رئیس جمهوری و جامعه مدنی میانمار را در برخواهد گرفت؛ وارد یانگون شهر اصلی این كشور شد.

این دیدار پس از هشدار ' ناوی پیلاری ' كمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مورد هدف قرار گرفتن جوامع مسلمان ایالت راخین بویژه اقلیت روهینگیا توسط نیروهای امنیتی انجام می شود.

پیلاری روز جمعه در بیانیه ای گفت : ما سلسله گزارش هایی از منابع مستقل در مورد رفتار تبعیض آمیز و مستبدانه نیروهای امنیتی و همچنین تحریك درگیریها از سوی این نیروها و مشاركت آنان در این درگیریها دریافت كرده ایم .

كویینتیانا می گوید كه میانمار پیشرفت چشمگیری در طول زمامداری ' تین سین ' رییس جمهوری این كشور داشته كه از سال گذشته به قدرت رسیده است ولی این كشور ' با چالش های مداوم در زمینه حقوق بشر روبرو شده است.

براساس آمار رسمی ، سركوب مسلمانان میانمار كه از اوایل ماه ژوئن شروع شد دست كم ۷۸ كشته و ۷۰ هزار بی خانمان برجای گذاشته است در حالیكه آمار غیر رسمی بسیار بالاتر از این است.

دولت میانمار حدود ۸۰۰ هزار مسلمان این كشور را خارجی تلقی می كند و بسیاری از شهروندان این كشور نیز آنها را مهاجران غیر قانونی از بنگلادش می داند و رفتار خصومت آمیزی با مسلمانان دارند.
کد مطلب: 1191
مرجع : فردا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *