۰
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۸

هشدار سازمان ملل به میانمار

سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای به دولت میانمار هشدار داد به خشونت‌ها علیه مسلمانان پایان دهد.
 به نقل از خبرگزاری رویترز، بازرس حقوق بشر سازمان ملل، امروز ـ چهارشنبه (۳۱ اکتبر/ ۱۰ آبان) ـ از میانمار خواست خشونت‌های قومی مرگبار را متوقف کند و به دولت این کشور هشدار داد اختلافات قومی را بهانه حذف مسلمانان روهینگیا قرار ندهد.
جدیدترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد در ۱۰ روز گذشته دست‌کم ۸۹ نفر در درگیری‌های بین بودایی‌های استان راخین و مسلمانان روهینگیا در غرب میانمار کشته شده‌اند.
«توماس اوجئا کوینتانا»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار و برخی کارشناسان مستقل فعال در حوزه اقلیت‌ها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «وضع موجود نباید دست‌آویزی برای حذف یک جامعه اقلیت شود».
این بیانیه از اینکه مقامات دولت میانمار مسلمانان فرقه روهینگیا را مهاجران غیرقانونی خوانده‌اند، «ابراز نگرانی شدید» کرده است.
«اوجئا کوینتانا» گفت: «اگر قرار است کشوری در فرایند انتقال به دموکراسی موفق عمل کند، باید شجاعت حل مشکلاتی که در زمینه حقوق بشر وجود دارند را هم داشته باشد».
وی افزود: «در استان راخین، این شجاعت به معنی حل تبعیض‌های فراگیری علیه جامعه روهینگیا است که در بخش‌هایی از دولت محلی و ملّی و در کل جامعه، ریشه دوانده است».
مسلمانان روهینگیا گفته‌اند بودایی‌های مسلح به چاقو، نفت، کمان و نیزه‌های چوبی خانه‌هایشان را به آتش کشیده‌اند.
کد مطلب: 12494
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *