۰
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶

سازمان ملل خواستار جمع آوري کمکهاي بشردوستانه براي ميانمار شد

مقامات سازمان ملل متحد خواستار جمع آوری سی و دو میلیون و پانصد هزار دلار کمکهای بشردوستانه برای آوارگان درگیریهای قومی و نژادی اخیر در مناطق شمال و غرب میانمار شدند.
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد همچنین خواستار همکاری مقامات میانمار برای تسهیل ارائه خدمات وفعالیت های آژانس های بشردوستانه در مناطق آشوب زده این کشورشد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از یانگون، جان جینگ در اظهاراتی پس از پایان دیدار چهار روزه از میانمار با ابراز امیدواری درباره همکاری فوری کمک کنندگان و ارائه کمک های بشردوستانه ، از مقامات دولت میانمار خواست برنامه های خود را برای دسترسی به اوارگان هرچه زودتر اعلام کنند.
جینگ در دیدار از میانمار از ایالت کاچین که براثر درگیری نیروهای نظامی با اعضای سازمان استقلال طلب کاچین در این ایلات بیش از شصت هزار نفر از ساکنان آن آواره شده اند دیدن کرد.وی همچنین از ایالت راخین که درگیری بین بودائیان و مسلمانان هفتاد و هفت کشته و شصت و چهار هزار آواره به همراه داشته است بازدید کرد.
درگیریهای اخیر میانمار روند اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی اخیر را که سبب کاهش تحریم ها و افزایش کمکهای غرب به این کشور شده بود تضعیف کرده است.
مدیر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد تحولات میانمار بگونه ای است که از یک سو شاهد پیشرفت روند دموکراسی، گفتگوهای صلح و توسعه اقتصادی هستیم و از سوی دیگر ادامه تنش ها و مناقشات سبب تضعیف ثبات و افزایش تقاضا برای دریافت کمکهای بشردوستانه شده است.
اقلیت نژادی راخین در پنج دهه گذشته همواره برای استقلال مبارزه کرده است.در ایالت راخین، حقوق مسلمانان زیر پا گذاشته می شود و مورد تبعیض نژادی و شکنجه و آزار و اذیت قرار دارند.
کد مطلب: 2408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *