۰
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

انفجار در افغانستان

مقام‎های محلی استان پروان افغانستان می‌گویند که در نتیجه انفجار صبح امروز (چهارشنبه ) در نزدیک پایگاۀ هوایی بگرام بیش از ۵۰ تن مجروح شدند.
مقام‎های محلی استان پروان افغانستان می‌گویند که در نتیجه انفجار صبح امروز (چهارشنبه ) در نزدیک پایگاۀ هوایی بگرام بیش از ۵۰ تن مجروح شدند.
به گزارش ایرنا عبدالشکور قدوسی، فرماندار شهرستان بگرام می‎گوید که در این حمله که ساعت شش بامداد رخ داد هفت مهاجم دو خودروی بمب‌گذاری شده را در مقابل درمانگاه  فرودگاه و در روستای جان‌قدم که بخشی از تاسیسات پایگاه هوایی بگرام است، منفجر کردند.

درهمین حال، وحیده شهکار، سخن‌گوی استانداری پروان می‌گوید که پس از این انفجار درگیری میان نیروهای خارجی و مهاجمان برای چندین ساعت، ادامه داشت . اما از تلفات غیرنظامیان و نیروهای دولتی در این رویداد تاکنون گزارشی اعلام نشده‌ ‎است.

از سویی دیگر، شماری از اهالی بگرام می‌گویند خسارات زیادی به خانه‌های نزدیک محل این رویداد وارد شده‌است.

با این حال «ماموریت حمایت قاطع» به رهبری سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو)  در بیانیه ای اعلام کرد که شورشیان به  کلینیک پایگاه هوایی بگرام حمله کرده‌اند که به مردم عادی کمک‌های بهداشتی، ارایه می‌کند.

در بیانیه این ماموریت آمده‌ است که این حمله بی‌درنگ از سوی نیروهای افغان و ائتلاف عقب زده شد، اما به کلینیک آسیب زیادی رسید.

به‌گفتة مأموریت حمایت قاطع در این حمله به نیروهای خارجی آسیبی نرسیده‌ است.

تاکنون هیچ گروهی از جمله طالبان، مسؤولیت این حمله را به عهده نگرفته‌ است.
کد مطلب: 119886
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *