۰
پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶

مصدومیت نیروهای پلیس راهور تهران

رییس پلیس تهران بزرگ از مشکلات ایجاد شده برای چند نفر از نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ به دلیل آلودگی هوا در زمان ماموریت‌شان خبر داد.
رییس پلیس تهران بزرگ از مشکلات ایجاد شده برای چند نفر از نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ به دلیل آلودگی هوا در زمان ماموریت‌شان خبر داد.
«سردار حسین رحیمی» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که معاونت امنیتی انتظامی پیشگیری قوه قضاییه از قصد شناسایی مناطق پرخطر در خصوص جرائم خشن را دارد، آیا پلیس در این زمینه با این معاونت همکاری خواهد کرد، گفت: قطعا ما با قوه قضاییه همکاری خواهیم داشت. بیش از ۳۰۰ حکم را از دستگاه قضایی در همین طرح اخیر کسب کردیم و مواردی را که اجرا کردیم، براساس این احکام بوده است.
وی ادامه داد: انصافا دستگاه قضایی با پلیس همراهی و همکاری خوبی دارد. ما بانک اطلاعاتی از اراذل و اوباش داریم و این افراد را به طور دائم کنترل می‌کنیم و در مناطق آلوده نیز همکاران ما در پلیس امنیت این مناطق را به صورت مداوم رصد می‌کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آلودگی هوا گفت: وقتی می‌گوییم ۷۰ تا ۸۰ درصد آلاینده‌های سطح شهر مربوط به تمامی وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت است، طبیعتا حمل و نقل عمومی که فرسوده است چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی نیز شامل این موضوع می‌شود. همچنین خودروهای دیگر سازمان‌ها غیر از شهرداری را نیز شامل می‌شود. بنابراین همه دستگاه‌ها باید به میدان بیایند. پیشنهاد مشخص ما این است که وظیفه و ماموریت هر دستگاه را برشماری کنیم و در جلساتی که موضوعات آلودگی هوا را بررسی می‌کنند، در هر جلسه از دستگاه‌ها بخواهند درباره پیشرفت کار و ماموریتی را که برعهده‌شان است، توضیحاتی ارائه دهند.
وی با بیان اینکه در یک هفته و یک ماه و یکسال نمی‌توانیم مشکل ترافیک را حل کنیم، اما در طول چند سال می‌توان این مشکل را برطرف کرد، ادامه داد: پلیس به عنوان یکی از دستگاه‌ها وظیفه‌اش این است که ماموریت خود را به خوبی انجام دهد و ما در برخورد با خودروهای دودزا به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم. همچنین با خوردهای فاقد معاینه فنی نیز به شدت برخورد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه پلیس مدیریت صحنه را در ترافیک برعهده دارد و دستگا‌ه‌های دیگر باید زیرساخت‌ها و امکانات را فراهم کنند، ادامه داد: دیگر دستگاه‌های متولی در این زمینه باید امکانات و زیرساخت‌‌ها را برای پلیس فراهم کرده تا پلیس هم بتواند اقدامات خود را به درستی انجام دهد، اما قطعا بخش زیادی از این امکانات تاکنون برای پلیس فراهم نشده است.
رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اخیرا به صورت مفصل نظرات کارشناسی پلیس را برای سال آینده برای مسئولان ذیربط ارسال کردیم. ما پیشنهادات خود را در خصوص طرح کاهش و طرح ترافیک در ۱۴ الی ۱۵ مورد ارائه کرده‌ایم.
سردار رحیمی خاطرنشان کرد: چند نفر از همکاران ما در پلیس راهور تهران بزرگ به دلیل آلودگی هوا در زمان ماموریت‌شان با مشکلاتی مواجه شده‌اند و حتی از شدت آلودگی هوا دو نفر از نیروهای پلیس راهور از حال رفته‌اند. البته ما مراقبت‌های لازم را از نیروهایمان انجام داده‌ایم و دستور دادیم تا همه نیروهای پلیس راهور که در سرچهارراهها هستند باید از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند و چنانچه در جایی نیروهای راهور از ماسک استفاده نمی‌کنند، حتما خودشان تمایلی به استفاده ندارند، چراکه ما بهترین و با کیفیت‌ترین ماسک‌ها را در اختیارشان قرار داده‌ایم.
وی ادامه داد: استفاده از شیر و لبنیات را نیز برای همه همکارانمان در پلیس راهور الزامی کرده‌ایم و تا جایی که در توانمان است، مراقبت‌‌های لازم را از نیروهای راهور انجام می‌دهیم.
کد مطلب: 120795
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *