۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۲

خط بطلان پانتا بر روی تهدیدات اسرائیل به اقدام نظامی علیه ایران

به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا آمریکا و اسرائیل را در حمایت از افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و نه حمایت از اقدامات نظامی علیه این کشور متحد نشان دهد.
این در حالی است که مقامات ارشد اسرائیل به طور مداوم اعلام کرده‌اند که تحریم‌های اقتصادی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را کاهش نمی‌دهد اما با اینحال، پانتا احتمال حمله اسرائیل در آینده نزدیک را کم اهمیت جلوه داد.

وی در خصوص موضع اسرائیل در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفت: ایده من این است که آنها در رابطه با ایران هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند و آنها به حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای اعمال فشار به ایران ادامه می‌دهند.

پانتا امروز سه‌شنبه وارد تل‌آویو می‌شود و این درحالی است که "میت رامنی" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا برای جلب رضایت صهیونیست‌ها چند روز پیش به تل‌آویو سفر کرده بود تا به آنها ابلاغ کند که دولت "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا به اندازه کافی از صهیونیست‌ها حمایت نمی‌کند.

پانتا تأکید دارد که افزایش تحریم‌های اقتصادی، اراده ایران برای برنامه هسته‌ای اش را تضعیف می‌کند و باید زمان بیشتری برای اثربخشی تحریم‌ها تخصیص داد.

وی ادامه داد: تحریم‌در هفته‌های آتی به یک سطح جدید تأثیرگذاری افزایش خواهد یافت و این تحریم‌ها این پیام را به (ایران) ابلاغ می‌کند که نمی‌توانند هرکاری را که در حال حاضر انجام می‌دهند، ادامه دهند.

در حالیکه بسیاری از سیاستمداران غرب اعتراف کرده‌اند که تحریم‌ها نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند اما پانتا تصریح کرد که تحریم‌‌ها و افزایش فشارهای دیپلماتیکی علیه ایران بهترین گزینه برای مهار برنامه هسته ای ایران است و در این راستا به حق حاکمیت اسرائیل و توانایی آنها برای اتخاذ تصمیماتی درباره امنیت خود احترام می‌گذاریم.

سفر پانتا به تل‌آویو بخشی از سفر ۵ روزه وی است که شامل تونس، مصر و اردن نیز می‌شود
کد مطلب: 1212
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *