۰
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۳

عبدالمهدی:اولویت عراق حفظ حاکمیت ملی است

نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز دوشنبه با بیان اینکه ارتش این کشور اکنون از گذشته قوی تر و تجربه کافی و لازم کسب کرده است، افزود: گذر کشور از شرایط دشوار کنونی مستلزم وحدت مردم و مسوولان، اولویت دادن به منافع عالی کشور و نگرانی از امنیت، ثبات و حفظ حاکمیت ملی است.
نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز دوشنبه با بیان اینکه ارتش این کشور اکنون از گذشته قوی تر و تجربه کافی و لازم کسب کرده است، افزود: گذر کشور از شرایط دشوار کنونی مستلزم وحدت مردم و مسوولان، اولویت دادن به منافع عالی کشور و نگرانی از امنیت، ثبات و حفظ حاکمیت ملی است.
به گزارش ایرنا «عادل عبدالمهدی» که به مناسبت سالروز تشکیل ارتش عراق در ششم ژانویه  ۱۹۲۱ سخن می گفت ، افزود، در این روز ارتش قهرمان عراق به عنوان سدی مستحکم در دفاع از سرزمین، حاکمیت و استقلال ملی عراق تاسیس شد.
 نخست وزیر دولت پیشبرد امور و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با تبریک این روز به همه نیروهای مسلح کشور تاکید کرد که ارتش نمی تواند ابزاری برای سرکوب یا دخالت در امور سیاسی باشد.
فرمانده نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که همه عراقی ها باید برای حفظ امنیت و آینده کشور با یکدیگر همکاری کنند.
وی توضیح داد: وظیفه اصلی نیروهای مسلح کشور دفاع بوده و خواهد بود؛ ما مایلم شرایط مناسب را برای ساختن ارتش حرفه ای که متعلق به عراق است فراهم و پرچم آن را برافراشته و از آن دفاع کنیم.
عبدالمهدی گفت: این ارتش فرزند مردم است و نمی تواند وسیله ای برای سرکوب یا مداخله در امور سیاسی باشد زیرا مطابق با قانون اساسی عراق شکل، وظیفه و نقش نیروهای مسلح تعریف شده است.
کد مطلب: 121464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *