۰
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۱

سلفي‌ها ارتش آزاد عراق تشکيل دادند

سلفی‌ها و تکفیری‌های عراق در صددند با الگوگيري از دوستان خود در سوريه، با تشکیل ارتش آزاد، نسخه‌ای از بحران مذهبي سوریه را در عراق نیز پیاده کنند.
مشرق: پایگاه خبر شبکه اخبار الناصریه با اشاره به برخی زمزمه‌های مشکوک در مورد تشکیل ارتش آزاد عراق در این کشور از سوی جریان‌های سلفی، فتنه‌انگیزان و تکفیری‌ها در عراق که از سوی برخی رسانه‌های خبری و ماهواره ها مطرح می شود، نوشت که این درخواست برای بردن عراق به سوی فتنه‌های طایفه‌ای و بازگرداندن روزهای خونین به عراق با فتواهای تکفیری و اعتقادات افراطی تزريقي از خارج از عراق است.

اين پايگاه خبري با اشاره به اینکه این زمزمه ها باید با دقت و به صورت حرفه ای و سریع از سوی سران سیاسی و امنیتی عراق مورد بررسی قرار بگیرد، تاکید کرد که در این زمینه نباید منتظر بود و تنها به برگزاری نشست های سیاسی و امنیتی بسنده کرد، چرا که موسسات امنیتی قدرت زیادی ندارند و نمی توانند از ملت عراق دفاع کند، به این ترتیب سرزمین و ملت و فرهنگ و ارزش های عراق به راحتی از سوی این گروه‌های تکفیری مورد هدف خواهد بود.

این درخواست‌ها که از سوی سران فتنه و تکفیر نظیر طه حامد الدليمي وحارث الضاري وعبد الله الدليمي وأحمد الجبوري وكاظم الربيعي و امثال آنها مطرح شده و همگی تحت تعقیب قضایی قرار دارند و دستانشان با خون عراقی ها آمیخته شده است، توطئه هایی است که ملت عراق و نظام سیاسی این کشور را هدف قرار داده است.

این گزارش با اشاره به اینکه این درخواستها پیش زمینه هایی برای ابراز خود داشته اند، می نویسد که برخی از سران این جریان بدون حیا می گویند که اتفاقات سوریه آخرین فرصت برای اهل تسنن عراق است و باید فرماندهی نهضت هایی از سوی سنی ها با برنامه های کاری مشخص ایجاد شود ، آنها مدعی هستند که درگیری امروز آنها با شیعیان است و باید ارتش آزاد عراق را در امتداد ارتش آزاد سوریه تشکیل دهند و این کار الان در استان های موصل و الانبار آغاز شده است.

این در خواست‌ها البته نه از سوی شخصیت‌های اهل‌سنت بلکه از سوی سران افراطی سلفی برنامه‌ریزی شده است و دادن جنبه شرعی به آن برای مشروع نشان‌دادن ابزارهای نامشروع با هدف رسیدن به اهداف آن است، آنها این معرکه را نبرد مرگ و زندگی برای خود می‌دانند و تحرکات خود را در برخی استان‌های عراق نیز آغاز کرده‌اند؛ البته عجیب است که مقامات امنیتی عراق هنوز در این باره کاری نکرده‌اند و به این تحولات خطرناک واکنشی نشان نمی‌دهند.

این گزارش می‌افزاید که سوریه با این قدرت و انسجام مؤسسه نظامی و همبستگی سران سیاسی و بیداری دستگاه‌های امنیتی خود، آسیب‌های زیادی از این جریان دیده است، حال باید دید در مورد عراق چه اتفاقی رخ خواهد داد که هیچ کدام از این معیارهای قدرت را در دست ندارد.

اين رسانه البته با تأکید بر بیداری ملت عراق نوشت که آنها این ادعاهای باطل را رد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که این مزدوران در فضای کشور سم پاشی کنند، آنها کشتار و خونریزی در میان عراقی‌ها به دست عناصر القاعده و شیوخ سلفی را به یاد دارند و به آنها اجازه کار نخواهند داد.

کد مطلب: 3446
مرجع : فردانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *