۰
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۸

طرح جلوگیری از تغییر استانداران در مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس می گوید در ۶ ماه آخر فعالیت دولت تغییر مدیران به صلاح کشور نیست.
به گزارش خبرآنلاین، تغییر و تحولات در استانداری‌ها و جابجایی گسترده استانداران، همواره به عنوان یکی از انتقادات جدی به دولت احمدی‌نژاد مطرح بوده است و حالا با تغییر استاندار خراسان رضوی به عنوان یازدهمین نماینده عالی دولت که در چهار ماه اخیر تغییر کرده این انتقادات بار دیگر اوج گرفته است.
این در حالی است که ادامه روند تغییر استانداران، آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری باز هم حرف و حدیث‌ها را درباره اهداف انتخاباتی دامن می‌زند.
در حالی که کمتر از ۸ ماه به یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری باقی است، این روزها رکورد زنی دولت احمدی‌نژاد در تغییرات استانداران همچنان ادامه دارد. رکوردی که عدد تغییرات صندلی استاندارهای دولت نهم و دهم را به رقم ۹۰ رساند تا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، باز هم شاهد اقدام عجیب و شبهه‌انگیز دولت احمدی‌نژاد در جابجایی استانداران باشیم.
در دومین روز برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه و عضو هیات رئیسه مجلس در غرفه خبرآنلاین به برکناری صلاحی از استانداری خراسان رضوی واکنش نشان داد و گفت: در یکسال پایانی عمر دولت دهم جریان انحرافی چندین فعالیت را در دستور کار خود دارد که قطعا خدمت به مردم نیست و انگیزه های درستی هم پشت سر آن نیست و یکی از این کارها همین تغییرهای مدیریتی است.
وی با بیان این که خیلی روشن است که در ۶ ماه آخر فعالیت دولت تغییر مدیران به صلاح کشور نیست، افزود: مدیران قدرتمند در این شرایط سمت استانداری را قبول نمی کنند و اگر نیز استاندار شوند آشنایی با امور و انتخاب معاونان زمان بر است و تا استاندار جدید با کار آشنا شود عمر دولت به پایان رسیده است.
وی با اشاره به این که استانداران، رئیس جمهورهای استان ها هستند، تصریح کرد: بی ثباتی یک مدیر در استان ممکن است بی ثباتی در کل استان ایجاد کند و هم اکنون که تعداد زیادی از استانداران عوض شده اند نوعی بی ثباتی مدیریت در کشور ایجاد شده است این کار درستی نیست.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که مشخص است که انگیزه ثواب پشت تغیر استاندارن نیست، گفت: تغییر استاندارن از لحاظ سیاسی نوعی سوتفاهم ها و تردیدها را ممکن است در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند و به ویژه این که برخی از افرادی که نصب شدند افرادی هستند که نزدیکی بیشتری با جریان حاکم در دولت دارند و اطاعت بیشتری از دولت دارند.
وی با بیان این که از طرف دیگر این مسائل سوالی را ایجاد می کند و آن این است که این تغییرات آیا به همینجا متوقف می شود یا ادامه دارد؟ گفت: با توجه به این که نگرانی مبنی بر این که ممکن است این تغییرات که میان استانداران است میان معاونین وزرا و خود وزرا برسد التهاب آفرین است، باید این عزل و نصب ها متوقف شود.
دهقان ادامه داد: این تغییرات در جامعه تردید ایجاد می کند که نکند این ها انگیزه های انتخاباتی و سیاسی دارند و افراد مطیع تری را می آورند اما به نظر من این مسائل به نتیجه نمی رسد یعنی بیش از آنکه نگران انتخابات باشیم، التهابات قبل از انتخابات نگران کننده است و برای انتخابات، با مراقبت ها و دقت های شورای نگهبان هیات اجرایی که معتمدین مردم هستند نگرانی وجود ندارد.
دهقان با بیان این که قانون تصویب کردن برای محدود کردن دولت در زمینه تغییر مدیران خود خلاف اصل ۶۰ قانون اساسی است، تصریح کرد: البته در این شرایط می توانیم به خاطر مصلحت کشور در این زمینه قانون تصویب کنیم و به مجمع تشخیص مصلحت بفرستیم اما با توجه به کندی بررسی مصوبات در مجمع عمر دولت به پایان می رسد و نمی توانیم آن را اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: ولی اگر هماهنگی شود که طرحی در مجلس تصویب شود که دولت را منع کنیم که به خاطر مصالح کشور در این ۶ ماه جز در چارچوب مشخص و با تایید یک هیات، هیچ تغییر مدیریتی نداشته باشیم مناسب است.
وی درباره ادامه تغییرات در سطح استانداری ها گفت: اخباری که رسیده این است که تغییرات همچنان ادامه دارد و این خسارت بار است و تعداد دیگر از استانداران و مدیران را می خواهند عوض کنند و امیدواریم این اخبار درست نباشد ولی تمام اینها نشان می دهد که یک اراده صحیح و صوابی پشت سر این رفتارها نیست.
نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس درباره احتمال برکناری وزیر کشور با بیان این که با هیچ استیضاحی موافق نیستم و این اختلال و بی ثباتی در مدیریت کشور است، گفت: هم اکنون اگر دولت وزیر را عوض کند یا مجلس استیضاح کند تا زمانی که وزیر جدید رای اعتماد بگیرد عمر دولت به پایان می رسد و در این شرایط هیچ استیضاحی به صلاح نیست به ویژه این که برخی استیضاح ها هم با انگیزه های خاصی از سوی جربان انحرافی دنبال می شود باید مراقبت کنیم به دست مجلس صورت نگیرد.
کد مطلب: 12335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *