۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۵

وضعیت کرونا در آذربایجان غربی

به گفته ی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در این استان مشکل خاص و همه‌گیری وجود نداشته اما گپی که از طریق مراجعه از سایر استان‌ها بوده، باعث شیوع این بیماری در استان شده است .
وضعیت کرونا در آذربایجان غربی
به گفته ی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در این استان مشکل خاص و همه‌گیری وجود نداشته اما گپی که از طریق مراجعه از سایر استان‌ها بوده، باعث شیوع این بیماری در استان شده است .
به گزارش مردم سالاری آنلاین ، آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در یک نشست خبری درباره ی ویروس کرونا در این استان گفت:« استان ما استان پاکی بود. وسعت کار و درگیری ما به حدی بود که باید شبانه‌روزی کار می‌کردیم. زلزله قطور هم مزید بر علت شد و ما باید منطقه زلزله زده را کنترل می کردیم.»
وی همچنین اظهار داشت :ما در استان مشکل خاص و همه‌گیری نداشتیم. اما گپی که از طریق مراجعه از سایر استان‌ها بود، باعث شیوع این بیماری در استان ما شد.براساس آخرین آمار ما حدود ۱۵۰ نمونه در استان اخذ کردیم که ۱۱ نفر خوی و مابقی سایر قسمت‌های استان بود. کلا ۷ مورد مثبت داشتیم که ۴ مورد مرخص شدند.
وی می گوید:تاکنون ۳ نفر فوتی داشتیم که مشکوک به بیماری کرونا بودند. که دیروز جواب دو نفر از آنها منفی آمد و جواب آن یک نفر هم امروز خواهد آمد.از ۷ مورد مثبت اعلام شده، سه نفر از خارج از استان آمده بودند و جواب ۴۷ نفر از ۱۵۰ نفر نیز تاکنون منفی آمده است.
همچنین یک دستگاه تست کرونا را از تهران به ارومیه منتقل کرده‌ایم. دستگاه ستاپ شده و مجوز انجام تست کرونا با توجه به انتقال دستگاه به ارومیه، امروز صادر خواهد شد.
 
کد مطلب: 124962
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *