۰
چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۱

۱۱.۳ میلیارد دلار خرج آب و کشاورزی شد

در کنار منابعی که از صندوق توسعه ملی به بخش های اقتصادی پرداخت شده، ۱۱.۳ میلیارد دلار نیز برای اعطای تسهیلات به طرح‌های مربوط به حوزه آب، خاک و کشاورزی اختصاص یافته است.
در کنار منابعی که از صندوق توسعه ملی به بخش های اقتصادی پرداخت شده، ۱۱.۳ میلیارد دلار نیز برای اعطای تسهیلات به طرح‌های مربوط به حوزه آب، خاک و کشاورزی اختصاص یافته است.
به گزارش ایسنا، از ارزهای نفتی که سالانه به حساب صندوق توسعه ملی واریز می‌شود، بخشی به صورت تسهیلات ارزی و ریالی و به واسطه بانکهای عامل در اختیار بخش های مختلفی که در اساسنامه صندوق تعیین شده قرار می‌گیرد.
بررسی آخرین وضعیت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی در آخرین گزارش ارائه شده نشان می دهد که از ابتدای تاسیس صندوق تا پایان شهریور ماه سال گذشته حدود ۳۷.۵ میلیارد دلار برای بخش‌های مختلف از جمله بنگاه‌های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیر دولتی، طرح‌های تعاونی و بخش‌ خصوصی اختصاص پیدا کرده تا به عنوان تسهیلات ارزی پرداخت شود.
اما در کنار این ۳۷.۵ میلیارد دلار تعیین شده طبق اساسنامه، حدود ۱۱.۳ میلیارد دلار دیگر نیز  با دریافت مجوز مقام معظم رهبری و همچنین قوانین بودجه برای اعطای تسهیلات جهت اجرای طرح‌های ملی مربوط به حوزه آب، خاک و کشاورزی که براساس قانون این تکلیف بر عهده صندوق توسعه ملی گذاشته شده اختصاص پیدا کرد.
جزئیات تسهیلات ارزی اختصاص یافته برای طرح‌های حوزه آب، خاک و کشاورزی نشان می‌دهد که هشت میلیارد دلار برای طرح‌های مهار و تنظیم آب‌های مرزی کشور با مجوز مقام معظم رهبری اختصاص پیدا کرده است. همچنین طبق مجوز ایشان ۱.۵ میلیارد دلار برای طرح‌های احیا و توسعه ارضی کشاورزی استان‌های خوزستان و  ایلام و ۵۰۰ میلیون دلار برای طرح‌های انتقال آب به اراضی سیستان تخصیص داده شده است.
از سوی دیگر طبق قوانین بودجه ۵۰۰ میلیون دلار برای طرح‌های آب رسانی به روستاها، ۵۰۰ میلیون دلار برای طرح‌های آبیاری تحت فشار، ۳۵۰ میلیون دلار برای تکمیل طرح انتقال آب به اراضی سیستان بوده است. همچنین بیش از یک میلیارد دلار دیگر نیز بر اساس پیش بینی های انجام شده در بودجه سالانه به بخش های مورد نظر اختصاص پیدا کرده است.
کد مطلب: 126555
برچسب ها: کشاورزی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *