۰
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۰

بخش کشاورزی با ناکارایی مواجه است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بخش کشاورزی با مشکل ناکارایی بازرگانی محصولات کشاورزی و عدم وجود نظام بهره برداری مشخص در اراضی کشاورزی مواجه است.
بخش کشاورزی با ناکارایی مواجه است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بخش کشاورزی با مشکل ناکارایی بازرگانی محصولات کشاورزی و عدم وجود نظام بهره برداری مشخص در اراضی کشاورزی مواجه است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، اکبر فتحی در جلسه بررسی موانع تولید با حضور مرتضی حنیفه زاده مشاور وزیر جهادکشاورزی اظهارکرد: بخشی از مشکلات و موانع موجود در بخش کشاورزی به داخل وزارت و بخشی دیگر به خارج از وزارت جهاد کشاورزی مربوط است.
وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی با تفویض اختیار به نماینده خود در استان ها می تواند به تسریع در رفع موانع تولید کمک کند، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان ها نماینده وزارت در استان ها هستند و مشکلات و موانع پس از بررسی در کمیته های فنی، کارگروه ها و کمیسیون های کشاورزی استانی می تواند با سرعت بیشتری تحلیل، بررسی و تصمیم گیری شود.
فتحی با اشاره به موانع تولید در خارج از وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخی دستورالعمل ها بدون تجزیه ، تحلیل و بررسی کارشناسانه صادر می شوند و برخی دستگاه ها با توجه به قدرتی که دارند، اجرای دستورالعمل ها را الزالمی می کنند که در این شرایط، بهره برداران و تولید کنندگان تمایلی برای تولید نداشته و برخی سرمایه گذاریها بدون نتیجه، به هدر می رود.
وی به تغییرات فراوان در دستورالعمل ها و تعرفه های صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: تغییرات در تعرفه ها در دو حالت اتفاق می افتد، نخست زمانی که محصولات تولید شده کاهش یافته و در داخل کشور نیاز وجود دارد که باید تعرفه ها افزایش یابد و صادر کننده توجیه اقتصادی برای صادرات نداشته باشد و دوم زمانی که محصولات به وفور تولید شده و نیاز داخل کشور رفع شود که باید تعرفه ها کاهش یابد تا صادر کننده با صادرات ارز وارد کشور کرده و به اقتصاد جامعه و مملکت کمک کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه ریزی سازمان در رابطه با رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ با توجه به شعار سال تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب گفت: خوشبختانه بررسی موانع تولید و مشکلات در پشتیبانی در کمیته استانی تولید، پشتیبانی و مانع زدایی که در ابتدای سال تشکیل شد، انجام شده و جمع بندی آن توسط معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی و معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان تنظیم و در قالب یک کتابچه که مواردی از قبیل اعتبارات دولتی، تسهیلات ، رویکردها و راه کارهای بخش کشاورزی استان است، تهیه و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده شده است.
کد مطلب: 151154
برچسب ها: کشاورزی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *