۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۴
نماينده عراقي:

مواضع ترکيه خصمانه است

نماینده عراقی موضع ترکیه در مخالفت با تحویل طارق الهاشمی معاون فراری و محکوم به اعدام رئیس جمهوری عراق را خصمانه توصیف کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سبکه العالم عبدالکریم العنیزی در مصاحبه با این شبکه اظهار داشت: پرونده های مختلفی علیه طارق الهاشمی در دستگاه قضایی عراق وجود دارد که به هرکدام از آنها جداگانه رسیدگی شده و بر اساس محتویات پرونده ها حکمی صادر می شود؛ به همین دلیل ممکن است چندین حکم علیه این متهم به دلیل ارتکاب جنایات مختلف صادر شود.
وی خودداری ترکیه از تحویل طارق الهاشمی به عراق را به معنای تمایل نداشتن این کشور به تحول روابط خود با عراق دانست و گفت: ترکیه درحال دخالت در امور عراق است، و این امر بر روابط سیاسی و اقتصادی دو همسایه تأثیر می گذارد.
العنیزی مواضع ترکیه درخصوص پرونده طارق الهاشمی را خصمانه دانست و گفت: دولت عراق باید با اتخاذ تصمیم های جدی برای دفاع از این کشور و جلوگیری از دخالتهای خارجی؛ در سطح روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ترکیه بازنگری کند.
از سوی دیگر، طارق الحرب حقوقدان عراقی در گفت وگو با شبکه العالم، با اشاره به حضور ناظران عراقی، عرب و بین المللی در دادگاه طارق الهاشمی، گفت: عده ای کوشیدند مساله الهاشمی را از پرونده حقوقی و قضایی به مساله ای سیاسی تبدیل کنند، تا از مسیر واقعی اش منحرف شود.
طارق الحرب افزود: قوه قضاییه عراق مانند همه تشکیلات حقوقی دیگر حکم را بر اساس قانون و بر مبنای ادله، اسناد و مدارک مستدل صادر می کند لذا محاکمه الهاشمی بر خلاف ادعای وی و مدافعانش، غیرعادلانه نبوده است.
کد مطلب: 12674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *